Meditation
Fra : Zirfelt

Dato : 19-04-01 20:53

Hej.
Jeg vil meget gerne i kontakt med nogle der har prøvet at meditere meget,
"for meget".
Jeg lærte TM meditation for et halvt år siden, og er englelig glad for det.
Dog er der flere ting, der tyder på at det er for meget for kroppen.
Håber at høre fra dig.
Hilsen Irene.

Fra : Rado

Dato : 23-04-01 17:34

On Thu, 19 Apr 2001 21:53:10 +0200, "Zirfelt" <zirfelt@post9.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg lærte TM meditation for et halvt år siden, og er englelig glad for det.
>Dog er der flere ting, der tyder på at det er for meget for kroppen.

Kan du forklare lidt om hvad det er der sker med din krop?

--
Rado

"Panta rei"

Fra : Zirfelt

Dato : 25-04-01 22:36

> Kan du forklare lidt om hvad det er der sker med din >krop?
-
Ja det kan jeg da.
Jeg blev enorm følsom i min aura, kunne ligefrem mærke når nogle "kom for
tæt på". Jeg lagde også mærke til flere småting, eks. har lyden af vores
køleskab aldrig generet mig før, lige som flere andre småting.
Jeg har nu snakket med en, der selv meditere. Hun gjorde mig opmærksom på at
det ikke var godt at jeg nøjes med 10 min meditation, og så oven i købet
sprang de to minutter over der bruges til at "komme tilbage"
Så det har jeg nu fået rettet op på, samtidig med at hun hjalp mig med at få
min aura tilbage på plads.
Hilsen Irene.

Fra : Rado

Dato : 27-04-01 15:40

On Wed, 25 Apr 2001 23:36:19 +0200, "Zirfelt" <zirfelt@post9.tele.dk>
wrote:

> [...]
>tæt på". Jeg lagde også mærke til flere småting, eks. har lyden af vores
>køleskab aldrig generet mig før, lige som flere andre småting.

Jeg har selv oplevet nogle lignende ting. Det er et tegn på ubalance i
nogle af chakrene - ofte solar plexus og/eller halschakret.

>Jeg har nu snakket med en, der selv meditere. Hun gjorde mig opmærksom på at
>det ikke var godt at jeg nøjes med 10 min meditation, og så oven i købet
>sprang de to minutter over der bruges til at "komme tilbage"

Det er nok mest det med de to minutter, vil jeg tro. Du bevæger
energien op i de højere chakrer og åbner dem, men kommer ikke rigtig
ned og får lukket dem igen.

>Så det har jeg nu fået rettet op på, samtidig med at hun hjalp mig med at få
>min aura tilbage på plads.

OK, det lyder som du har fået styr på det.

Men hold evt. øje med om du begynder at opleve mærkelige fornemmelser
eller energistrømme op igennem rygraden og op i hovedet, "bobler" i
hovedet eller andre mærkelige symptormer. Det kan være tegn på en
begyndende spontan kundalinirejsning, der i værste fald kan sparke
hele chakrasystemet ud af balance (har selv prøvet det en gang for
mange år siden, og kender til flere andre der også har, nogle af dem
på grund af TM).

Jeg ved ikke hvordan tingene er idag, men tidligere var der mange TM
lærere der ikke vidste ret meget om hvad de havde med at gøre, og
hvordan man håndterede de problemer det evt. kunne opstå på grund af
meditatinen. Opstod der problemer, anbefalede de ofte bare at meditere
noget mere, hvilket ofte blot gør tingene værre.

Det er ikke fordi der nødvendigvis er noget at være nervøs for, men
uanset hvad er det altid godt at vide lidt om tingene. Det er ligesom
at køre bil: kender man lidt til færdselsreglerne og hvordan køretøjet
fungerer, er det ikke så store chancer for at køre galt. Det er trods
alt nogle voldsomme energier man kan sætte i gang, det ved jeg af egen
erfaring.

Jeg poster lige et par ting her i gruppen som du (og sikkert også
andre) måske kan bruge til noget, i den her sammenhæng.

--
Rado

"Panta rei"

Fra : Stroyer

Dato : 08-07-01 07:19

Hvad er TM meditation ? Er den bedre eller mere speciel end andere former
for det ?
Hilen Stroyer

Fra : /arcana

Dato : 09-07-01 13:24

"Stroyer" <stroyer@stroyer.dk> wrote in message

> Hvad er TM meditation ? Er den bedre eller mere speciel end andere former
> for det ?

TM er en mantra-japa - det vil sige en teknik, hvor du mentalt gentager et
bestemt ord i 20 minutter 2 gange daglig.
Der findes utrolig mange andre former for meditation, så dit spørgsmål er
lidt svært at besvare. Jeg tror desuden at du vil få mere udfyldende svar i
news:dk.livssyn, så jeg xfutter lige tråden derover.

/arcana