Ang Ringforlovelse
Fra : Henrik

Dato : 27-12-03 21:00

Hej i gruppen.

Som lovet kommer der lige en update. Jeg skulle jo spørge min kæreste
om han ville forloves med mig juleaften, mens hele hans familie var
der.

Vi havde pakket pakker op og jeg siger, at jeg lige har en ekstra
gave, og henter den i min taske.

Jeg skal til at give ham pakken og begynder at tude *hehe*. Hakkende
får jeg fortalt ham, at han betyder rigtig meget for mig og jeg elsker
ham over alt andet på jorden.

Han sidder med tårer i øjnene og siger åh, åh, åh. Hans søster og mor
sidder også med tårer i øjnene og han pakker pakken op og siger
ordret; Selvfølgelig vil jeg det skat. Og så får jeg det største kys.

Så det endte lykkeligt og jeg er meget glad! Det triste er dog bare,
at vi bor 110 km væk fra hinanden, så vi er kun sammen i weekenderne
og når man har lidt fridage og ferie, men det går.

Det var min historie, og vi elsker stadig hinanden!

Pernille.

Fra : Happy Hunter

Dato : 27-12-03 21:07

"Henrik" <hlm31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen.
>

> Det var min historie, og vi elsker stadig hinanden!
>
> Pernille.

Mange, mange tillykker

HH

Fra : Henrik

Dato : 28-12-03 18:35

On Sat, 27 Dec 2003 21:06:31 +0100, "Happy Hunter" <happy@hunter.dk>
wrote:

>Mange, mange tillykker
>
>HH

Tak

Fra : Trinita

Dato : 27-12-03 22:32

> [...]
> og når man har lidt fridage og ferie, men det går.
> Det var min historie, og vi elsker stadig hinanden!

iiiiiiih hvor ROMANTISK...!Mange gange tillykke oh held og lykke fremover.
vh trintia

Fra : Gitte Nielsen

Dato : 27-12-03 23:01

Åhhhh bare det var mig......hjertelig tillykke med jer begge to.

Knus

Fra : Henrik

Dato : 28-12-03 18:36

On Sat, 27 Dec 2003 23:01:12 +0100, "Gitte Nielsen"
<kontormusen@hotmail.com> wrote:

>Åhhhh bare det var mig......hjertelig tillykke med jer begge to.
>
>Knus

Ja det var også rart og dejligt at have ring på

Fra : Henrik

Dato : 28-12-03 18:36

On Sat, 27 Dec 2003 22:31:37 +0100, "Trinita" <adads@olkajd.-dk>
wrote:

>iiiiiiih hvor ROMANTISK...!Mange gange tillykke oh held og lykke fremover.
>vh trintia

Tak

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-12-03 11:30

"Henrik" <hlm31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så det endte lykkeligt og jeg er meget glad!

Jeg vil også ønske jer hjertelig tillykke.

> Det triste er dog bare,
> at vi bor 110 km væk fra hinanden, så vi er kun sammen i weekenderne
> og når man har lidt fridage og ferie, men det går.

Ja, det er trist. I kan jo gøre det til et nytårsforsæt at finde en løsning,
hvor I flytter sammen.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henrik

Dato : 28-12-03 18:35

On Sun, 28 Dec 2003 11:29:40 +0100, "Boerge Rahbech Jensen"
<qaasfd@asdf.qø> wrote:

>Ja, det er trist. I kan jo gøre det til et nytårsforsæt at finde en løsning,
>hvor I flytter sammen.

Ej det er for tidligt

>Med venlig hilsen
>Børge

Pernille

Fra : Gitte

Dato : 28-12-03 19:02

Hej

Også et stort tillykke herfra )

>Ej det er for tidligt

Hvorfor dog det? Jeg mener, hvis I mener, I er klar til at forlove
jer, må I vel også være klar til at flytte sammen?

MVH
Gitte

Fra : Henrik

Dato : 29-12-03 00:54

On Sun, 28 Dec 2003 18:02:18 GMT, gitte@beyer.mu (Gitte) wrote:

>Hvorfor dog det? Jeg mener, hvis I mener, I er klar til at forlove
>jer, må I vel også være klar til at flytte sammen?
>
>MVH
>Gitte

Nej sådan ser jeg ikke på det. Måske fordi jeg lige er gået ud af et
forhold på 15 år. Altså lige og lige, men det er da i år det stoppede!

Pernille

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-12-03 02:01

> Nej sådan ser jeg ikke på det. Måske fordi jeg lige er gået ud af et
> forhold på 15 år. Altså lige og lige, men det er da i år det stoppede!

På den anden side kan det også tage ganske langt tid at forberede en
flytning. Jeg ved intet om jeres forhold, men der kan være ejerboliger, der
skal sælges og købes, og den fremtidige jobsituation skal overvejes. Der kan
også være noget med at holde kontakt med familie og venner. Med hensyn til
jobs kan det nemt blive uoverskueligt at pendle mindst 55 km., især hvis I
på et tidspunkt får børn, der skal passes.

Selvom det virker for tidligt at flytte sammen, kan man da godt lege med
tanken. Måske kan det ligefrem vække lysten til at gøre det.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henrik

Dato : 29-12-03 17:04

On Mon, 29 Dec 2003 02:00:31 +0100, "Boerge Rahbech Jensen"
<qaasfd@asdf.qø> wrote:

> [...]
>
>Selvom det virker for tidligt at flytte sammen, kan man da godt lege med
>tanken. Måske kan det ligefrem vække lysten til at gøre det.

Vi har begge leje-bolig. Han har ikke noget arbejde, for han har haft
en arbejdsskade og jeg kunne flytte arbejdsplads, da jeg arbejder for
tdc, MEN har fede kollegaer hernede hvor jeg bor nu.

Børn får vi ikke. Jeg vil ikke have nogen og det har han accepteret.

Og leget med tanken har vi. Nu vil jeg gerne bo alene i MINDST 1 år,
og så har vi snakket om at han flytter herned og så fremlejer sin
lejlighed for et år af gangen.

MVH Pernille

Fra : Anita

Dato : 29-12-03 12:04

"Henrik" <hlm31@hotmail.com> skrev

> Nej sådan ser jeg ikke på det. Måske fordi jeg lige er gået ud af et
> forhold på 15 år. Altså lige og lige, men det er da i år det stoppede!
>
> Pernille

Hej Pernille.

Her er jeg vist mest enig med Gitte. Jeg ser forlovelse (som jo er en
tilkendegivelse af ønske om ægteskab - inden for et årstid) som en væsentlig
større og vigtigere ting i parforholdet end det at flytte sammen. Jeg ville
fx. aldrig forlove/gifte mig med en jeg ikke var 100 % sikker på jeg kunne
bo sammen med. Med mindre ens plan er at fortsætte med at bo hver for sig.

Men omvendt kan jeg måske også lidt følge dig/jer i at det er rart at have
en form for "bånd" der holder jer sammen, når I nu ikke fysisk kan være
sammen. Men den situation har jeg aldrig selv været i.

Men alt muligt held og lykke med det.
Anita

Fra : Henrik

Dato : 29-12-03 17:06

On Mon, 29 Dec 2003 12:03:58 +0100, "Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>en form for "bånd" der holder jer sammen, når I nu ikke fysisk kan være
>sammen. Men den situation har jeg aldrig selv været i.

Vi har netop snakket om at bo hver for sig. Vi vil jo helst bo sammen,
men flere ting gør at det ikke lige pt kan lade sig gøre og så kunne
vi jo forlove os og føle os tættere på den måde. Det giver noget andet
at have en ring på. Nu har jeg prøvet det i snart en uge og det er
bare skønt. Jeg tænker på ham på en hel anden måde!

Og tak for dine lykønskninger og godt nytår til dig

Pernille.

Fra : Gitte

Dato : 29-12-03 23:15

Hejsa

For mig betyder en forlovelse også, at man har planer om at ville
gifte sig efterfølgende. Og er man klar til at dele alt andet, så er
man vel også klar til at dele hjem.

> [...]
>at have en ring på. Nu har jeg prøvet det i snart en uge og det er
>bare skønt. Jeg tænker på ham på en hel anden måde!

At man kan være i en situation, hvor det kan være nærmest umuligt at
flytte sammen, i hvert fald lige med det første, er en helt anden
ting. Der kan jeg sagtens følge, at det må være rart at have noget
lidt mere "håndgribeligt" i hverdagen, hvor man ikke er sammen.
Det der fik mig til at studse i første omgang var, at jeg forstod på
et af dine tidligere svar, at I ikke havde lyst til at bo sammen, at
det ikke kunne være et "mål" at arbejde hen imod, når de praktiske
problemer i den forbindelse kunne løses.
Men det ser jo ikke helt ud til at være tilfældet alligevel

MVH

Gitte