Egoisme - jatak Alt andet er at forhåne Gu~
Fra : Bo Warming

Dato : 28-12-03 05:21

At være asket, puritaner, pietist er at forhåne livsglæden og dermed Gud

Dyderne fortaber sig i egennytte som floderne i havetLa
Rochefoucauld

Egennytten, som man giver skylden for alle vore forbrydelser,
fortjener ofte at roses for vore gode handlinger.Rochefoucauld

Egoisme er ikke egenkærlighed, men en umådelig passion for jeg`et.
Aristotles

Et forelsket par bør ikke se hinanden i øjnene, men rette blikket mod et
fælles mål. Susanne Brøgger

Jeg har altid prøvet at være god
det er meget krævende,
men ved daglig øvelse
er jeg nu nået op på en time
hvis ikke jeg blir forstyrret
jeg sidder helt alene
med uret foran mig
breder armene ud gang på gang
der er ikke spor i vejen
jeg er egentlig bedst
når jeg er alene. Benny Andersen "Den indre bowlerhat"

Mennesket bør ikke værdsætte noget højere end SIN EGEN SJÆL.
Nietzsche

The noble soul has reverence for itself. Nietzsche

The praise of unselfish virtues is injurious to the individual. It
elevates impulses which deprive him of his noblest self-love and the power
to take best care of himself. Nietzsche

There are no institutions, which a man should prize more than his own soul.
Nietzsche

Til den ædle sjæls træk hører egoisme. Nietzsche

Egoister af den værste Slags vil stikke Ild på en anden Mands Hus bare for
at have noget at koge deres æg ved. Francis Bacon

Hvem skulle have haft tålmodighed med mig, hvis jeg ikke havde
haft det selv? Goethe

Hvor jeres skat findes, der er også jeres hjerte, Vi er altid til vejs
dertil som åndelige honningsamlere. enhver er selv den fjerneste for sig
selv. Nietzsche

Hvis vort sigte er i næstens center, har ingen et formål med at leve.
Nietzsche

Når næsten bliver tilværensens mål, har ingen noget at leve for. Nietzsche

Gud hjælper den der hjælper sig selv. Gammelt dansk mundheld

Hjælp dig selv, så er der nok nogen, der vil hjælpe dig Næstekærlighedens
Princip.Nietzsche

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Vidal

Dato : 03-01-04 13:54

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

[div citater]

De ting du citerer, er det noget du tilslutter dig, eller
ønsker du blot at oplyse os om, hvad andre mener?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard