Toast opskrifter
Fra : Rasmus Madsen

Dato : 28-12-03 21:45

Hej gruppe

Min kæreste og jeg har fået en toaster i julegave og nu ville vi da gerne
prøve at lave lidt forskelligt i den.
Er der nogen der har nogle spændende opskrifter på toasts??

Mvh Rasmus

Fra : zasha

Dato : 28-12-03 22:16

<klip>
Er der nogen der har nogle spændende opskrifter på toasts??

> Mvh Rasmus
</klip>

Opskrift og opskrift, det er nok så meget sagt, men det smager vildt godt
med leverpostej imellem....du ved, bare to stykker toastbrød og så
leverpostej, ind i toasteren, vente-vente og spise....mums ;)

--
Hilsen Heidi Hurtigspiser *G*

http://chocolade.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 22:48

"Rasmus Madsen" <kafferasmus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Min kæreste og jeg har fået en toaster i julegave og nu ville vi da gerne
> prøve at lave lidt forskelligt i den.
> Er der nogen der har nogle spændende opskrifter på toasts??

Samme spørgsmål var oppe og vende i sommers. Der kom mange lækre idéer:
http://makeashorterlink.com/?G3E3238E6

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 23:00

> Hej gruppe
>
> Min kæreste og jeg har fået en toaster i julegave og nu ville vi da gerne
> prøve at lave lidt forskelligt i den.
> Er der nogen der har nogle spændende opskrifter på toasts??

Ved ikke om det kan kaldes en decideret opskrift, men 2 af vores børn,
elsker toast med banan.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 29-12-03 19:52

> [...]
> prøve at lave lidt forskelligt i den.
> Er der nogen der har nogle spændende opskrifter på toasts??

Min favorit: det ene brød smurt med sennep, ost, skinke og det sidste brød
smurt med Sambal Oelek (chilipasta).

Ellers smager det også godt med leverpostej og brød smurt med Sambal Oelek.
Ja, Sambal Oelek er uundværligt i vores køkken.

Min mand foretrækker også at bruge Jalapeno, tomat og løgskiver og gerne
hvidløgspasta.

Lisbeth

Fra : Jørgen Hess

Dato : 31-12-03 00:19

> [...]
gerne
> prøve at lave lidt forskelligt i den.
> Er der nogen der har nogle spændende opskrifter på toasts??

Ikke en alm. toastopskrift, idet der ikke skal bruges en toaster, men
en brødrister.
I dette tilfælde kan ordet toaster ikke oversættes til brødrister.

To stykker rugbrød, der ristes i en brødrister. I mit tilfælde virker
termostaten ikke mere, så jeg klokker stopuret på 4 minutter. Ellers
termostaten på længste tid og muligvis et par gange, men vær parat til
at afbryde brødristeren før brødet sortbrændes.
I mellemtiden gøres en tyk skive ost og spegeskinke parat.
Når tiden er gået med ristningen, lægges osten og skinken straks på
den ene brødskive. Den anden brødskive ovenpå.
Denne "toast" lægges på (ikke i) brødristeren og udnytter restvarmen
en 3 - 4 minutters tid til at lune osten og skinken. Der skal altså
ikke bruge mere strøm til brødristeren.

Har set andre gøre tilsvarende i en mikrobølgeovn og har efterprøvet
det. Men det er en meget blød og dårlig efterligning af den ristede
udgave.
mvh
Jørgen