Grøn Pebersauce
Fra : David Rasmussen

Dato : 28-12-03 18:01

Jeg vil gerne lave en grøn pebersauce. Jeg må tilstå at jeg ellers kun
har smagt den i Knorr-versionen. Jeg forestiller mig at fløde og et glas
madagascarpeberkorn er en god start. Men er der nogen der har en opskrift?

/David

Fra : Padmé Amidala

Dato : 28-12-03 20:54

Jep, det har jeg.

1 lille hakket skalotteløg og 2 fed hakket hvidløg brunes i smør, peberkorn
kommes i (det er en god idé at mase nogle af dem, men ikke for mange, da det
så bliver meget stærkt), fløde hældes over og koger op. smages til med salt.
Og evt lidt kulør til farven.

God fornøjelse

VH
Padmé

Fra : Harry Lund

Dato : 30-12-03 11:21

Fint nok. Den bruger vi også.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 30-12-03 21:30

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> [...]
> madagascarpeberkorn er en god start. Men er der nogen der har en opskrift?

Peberkorn på glas er helt fine. De er ikke helt så stærke som dem på
dåse.

Skyl eddiken af peberkornene først vha. en tesi, så kommer pebersmagen
bedre igennem. Knus / hak dem, og svits dem et par minutter i lidt olie.
Tilsæt lidt vand og en okseboullionterning, og kog det igennem. Herefter
et skvæt soya, en sjat portvin og lidt balsamico. Kog op og spæd op med
fløde (gerne den fedtfattige madlavningsfløde). Jeg siger jer: den
sparker røv! Hvis I kan lide stærk sovs, kan lidt grofthakkede peberkorn
evt. tilsættes.

Mvh. JIB