Nytårs-menu
Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 15:51

Hej

Vi skal nytårsaften have gæster og jeg står for madlavningen. Jeg har
besluttet mig for en menu og ville lige hører jer om det er helt forkert sat
sammen.

Forret:
Kanteraller og bacon ristet på pande tilsat føde. Serveres på ristet brød
med cherrytomat som pynt.

Hovedret:
Oksemørbrad rullet i persille og reven citronskal svøbt med lufttørret
skinke. Dertil Kartoffel/Persillerod gratin. Oksemørbraden serveres på en
bund af ristede kanteraller og skalotteløg med Cognac/rosinsauce til.

Desseret:
Grand Marinier Issoufflé med kakao-drys.

Lyder dette helt ved siden af? Tænker på om det ikke går fint sammen? Skulle
gerne have brugt de sidste kanteraller i fryseren, har over et halvt kg.
*GG*

Godt Nytår
HP

Fra : Hauge

Dato : 28-12-03 16:02

Hejsa

<BogH> wrote in message
> Kanteraller og bacon ristet på pande tilsat føde.

Hvis du tilsætter "føde", hvad er det så resten er?

Ja ved godt at du mener fløde

Godt nytår.

Mvh Hauge

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 28-12-03 16:26

<BogH> skrev i en meddelelse
> [...]
Skulle
> gerne have brugt de sidste kanteraller i fryseren, har over et halvt kg.

Uhm, hvornår skal jeg komme???

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 29-12-03 10:36

<BogH> writes:
> [...]
>skinke. Dertil Kartoffel/Persillerod gratin. Oksemørbraden serveres på en
>bund af ristede kanteraller og skalotteløg med Cognac/rosinsauce til.

Uha, det lyder som en rigtig lækker menu.
Jeg ville erstatte gratin med en røvfuld ovnbagte rodfrugter:
ikke for tynde stave af persillerod, gulerod, rå rødbede, pastinak og
selleri samt rødløg i kvarte
rør olivenolie tilsat en slat sesamolie sammen med lidt chilliskaller og
nogle fed finthakkede hvidløg, et ordentligt drys timian samt salt og
peber. Alle rodfrugterne smides i et fad, olieblandingen hældes over og
det hele røres grundigt rundt (brug hænderne det, det er det letteste)
Ind i ovnen i en halv times tid ved 200 grader (passer stort set med den
hviletid samt tid til udskæring som din oksemørbrad skal have).

Jeg ville vælge de bagte rodfrugter for at "lette" retten lidt. Gratin kan
godt blive lidt bastant i det.

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og