Bad Santa - hvor blev han af?
Fra : Lin

Dato : 28-12-03 14:38

Jeg havde gået og glædet mig til en amerikansk julefilm (det hører ellers
til sjældenhederne, de ligner jo alle hinanden lige bortset fra Nightmare
Before Christmas) - nemlig Bad Santa med Billy Bob Thornton som julemanden,
der fik gode anmeldelser i New York Times
http://movies2.nytimes.com/gst/movies/movie.html?v_id=285775

Men ak, den kom ikke op i danske biografer (måske er danske biografejere
lidt bange for kombinationen af jul og "dark comedy" - medmindre
hovedrolleindehaveren er Jim Carrey klædt i et låddent, grønt kostume).

Er der mon nogen, der har hørt om man vil tage den op i danske biografer til
næste jul eller om jeg bare skal satse på at leje den på video i juni måned?

-Lin

Fra : Tybalt

Dato : 28-12-03 18:07

"Lin" <icq@93152131.com> wrote in message
> [...]
til
> næste jul eller om jeg bare skal satse på at leje den på video i juni

Det er ikke utænkeligt, at den bare venter til næste jul. Det var også
tilfældet med Grinchen.

Mvh. Henrik

Fra : DrJack

Dato : 28-12-03 20:58

Miramax er notorisk dårlige til at få film og materialer klar. Filmen kommer
op i Danmark - sandsynligvis til næste jul - med den danske titel "Godt
pyntet".

Hilsen
Christian

Fra : Lin

Dato : 29-12-03 11:54

"DrJack" <christian.hansen@bio.egmont.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kommer
> op i Danmark - sandsynligvis til næste jul - med den danske titel "Godt

Tak for svaret - og whoah: atter en titel tilføjes danske filmtitlers
rædselskabinet.

Hilsen
Lin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-12-03 12:19

Lin wrote:

> Tak for svaret - og whoah: atter en titel tilføjes danske filmtitlers
> rædselskabinet.

Ikke enig. Så vidt jeg har forstået filmens handling, er det faktisk en
meget rammende "oversættelse".

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kekh

Dato : 30-12-03 22:02

Bad Santa skulle få premiere i danmark i marts måned.....
Det kunne faktsik også være rart med en 'julefilm' uden at skulle
tænke på julegave, julestress osv.*G*

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 02-01-04 16:00

"Kekh" <kekh@ofir.dk> wrote in message
> Bad Santa skulle få premiere i danmark i marts måned.....
> Det kunne faktsik også være rart med en 'julefilm' uden at skulle
> tænke på julegave, julestress osv.*G*

Jeps....

http://www.biozonen.dk/zone-film/enkeltfilm.asp?movieid=12485