Ingen OSS i gruppen ?
Fra : Morten O

Dato : 29-12-03 15:52

Kan det være rigtigt at der ikke er en OSS / FAQ til dk.fritid.motorcykel,
eller er det mig dig ikke er kløgtig nok til at finde den?

Man ser ellers ret tit spørgsmål som: "hvilken cykel skal jeg som begynder
vælge" og "Hvilken hjelm skal jeg vælge" og så videre.

--

Morten O

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-12-03 16:05

"Morten O" <Træt@spam.dk> writes:

> Kan det være rigtigt at der ikke er en OSS / FAQ til dk.fritid.motorcykel,
> eller er det mig dig ikke er kløgtig nok til at finde den?

Det er bare dig

Hvis du surfer hen på
<http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.motorcykel>, så vil du
se en henvisning til <http://www.dmcn.dk/>, hvor der i menuen er et
punkt der hedder "DFM FAQ / OSS".

Dernæst henvises der også ofte til DMC's FAQ, som bor på
<http://www.dmc-org.dk/Index-faq.html>.

> Man ser ellers ret tit spørgsmål som: "hvilken cykel skal jeg som begynder
> vælge" og "Hvilken hjelm skal jeg vælge" og så videre.

Den slags spørgsmål tror jeg er svære at besvare i en FAQ, da de ofte
vil kræve lidt vejledning, men hvis du har lyst kan du jo prøve at
forfatte noget til FAQ'en på <http://www.dmcn.dk/>. Hvordan du gør er
forklaret på siden.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Morten O

Dato : 29-12-03 16:52

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> [...]
> punkt der hedder "DFM FAQ / OSS".
>
> Dernæst henvises der også ofte til DMC's FAQ, som bor på

Det har du sørme ret i, det gælder bare om at åbne øjnene

Hvordan kan det i øvrigt være at MC/MC klub sites næsten altid er en rodet
affære, med ligegyldige grafik elementer og 50 forskellige farver? Det
gælder såvel danske som udenlandske, og her er http://www.dmcn.dk/ og i
særdeleshed http://www.dkfritidmotorcykel.dk faktisk rigtig pæne i
sammenligning.

--

Morten O

Fra : Tommy Fer

Dato : 29-12-03 17:35

> Hvordan kan det i øvrigt være at MC/MC klub sites næsten altid er en rodet
> affære, med ligegyldige grafik elementer og 50 forskellige farver? Det
> [...]

Hov hov

se www.pmc.dk

men meget af det du vil finde på siden er vist mere internt end til
fremmede... men månedenes PMC babe kan anbefales...

mvh Tommy Fer

Fra : Moller

Dato : 29-12-03 17:42

> men meget af det du vil finde på siden er vist mere internt end til
> fremmede... men månedenes PMC babe kan anbefales...

Detsvære er Babesne ikke medlemmer i klubben :( ak suk

VH
Lars Molnit

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-01-04 22:29

Hej!

Jeg er enig med "Morten O" i at motorcykel sider generelt er en smule
"uprofessionelle". Men dette er jo et sundt tegn, fordi det er langt mere
fornuftigt at køre en tur på kværnen, end at sidde og nørde foran PC'en.

> Hov hov
>
> se www.pmc.dk

Selv her, kan der gøres noget for at gøre sitet endnu bedre. Du får lige en
smule konstruktiv kritik:

www.pmc.dk bør i nok overveje at ændre brødteksten til sort tekst på hvid
baggrund. I bør nok også overveje om det er en god ide med frames...
Designet af knapperne er nok også en smule "90'er" agtigt. Indholdet på
siden og navigations strukturen er iøvrigt rigtigt godt.

Mvh.
Jesper Juul Pedersen

Fra : Hekto

Dato : 03-01-04 22:59

"Jesper Pedersen" <no_email@nospam.invalid> wrote in

> [...]
> "uprofessionelle". Men dette er jo et sundt tegn, fordi det er langt
> mere fornuftigt at køre en tur på kværnen, end at sidde og nørde foran

www.mc-portalen.com

Den er da nysselig!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-01-04 18:20

Hekto wrote:

> www.mc-portalen.com ... Den er da nysselig!

Ikke-engelske sider på .com-tld'er er ellers lidt noget skidt synes jeg,
især når nu siden hverken er kommerciel eller har noget at byde på for
folk, der ikke taler dansk.

...og så er der jo lige:
<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.mc-portalen.com
2F#result>

Ellers en pæn nok side
--
mvh Jes Vestervang

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 29-12-03 18:09

"Morten O" <Træt@spam.dk> wrote in message

> Hvordan kan det i øvrigt være at MC/MC klub sites næsten altid er en rodet
> affære, med ligegyldige grafik elementer og 50 forskellige farver? Det
> [...]
Fordi folk hellere vil bruge tid på deres MC'er... og måske lidt fordi
nørder sjældent kører MC..

Denne her er forresten både overskuelig, i få farver og endda med lidt
flash..
http://www.morgenhaard-mc.dk/

Thore

Thore

Fra : Moller

Dato : 29-12-03 21:35

> Fordi folk hellere vil bruge tid på deres MC'er... og måske lidt fordi
> nørder sjældent kører MC..

Kan ikke forklares mere præcist :)

> Denne her er forresten både overskuelig, i få farver og endda med lidt
> flash..
> http://www.morgenhaard-mc.dk/

Men igen, uden indhold... kun det sædvanlige med en halvfærdig medlems
liste osv.. :)

Tror bare man må søge præcist efter det man skal bruge eller bare spørge
herinde eller i de udlandske Newsgroups... for de fleste sider er uden
brugbar indhold, og hvis der endelig dukker en brugbar op, så er den ik
updatet de sidste 3-4 år :( eller lige startet, og stoppet lige så hurtigt.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Morten O

Dato : 30-12-03 09:36

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message news:bsq2tk$f4j$1@sunsite.dk...

> Kan ikke forklares mere præcist :)

> Men igen, uden indhold... kun det sædvanlige med en halvfærdig medlems
> liste osv.. :)

Ja og i øvrigt er den brug af flash man ser på forskellige sites ofte mere
et irritationsmoment end til nogen egentlig nytte.

--

Morten O

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-12-03 12:34

Morten O wrote:

> Ja og i øvrigt er den brug af flash man ser på forskellige sites ofte mere
> et irritationsmoment end til nogen egentlig nytte.

Hørt!
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-12-03 17:43

"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> se www.pmc.dk

Ja, den ligner noget der er lavet i forrige årtusinde - hvilket den
også er. Dengang den blev lavet har det været et pragtstykke af en
hjemmeside, men i dag vil den nok næppe vinde nogle webdesignpriser.

> men meget af det du vil finde på siden er vist mere internt end til
> fremmede... men månedenes PMC babe kan anbefales...

Ja, de er dejlige ... kan vi ikke få nogle af dem til at komme til
vores julefrokost?

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 29-12-03 17:51

> Ja, de er dejlige ... kan vi ikke få nogle af dem til at komme til
> vores julefrokost?

Personligt er jeg faktisk ligeglad med hvad de kommer til, bare de kommer!
>8-O)
FOCs

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-01-04 19:20

"Jesper Pedersen" <no_email@nospam.invalid> writes:

> [...]
> Designet af knapperne er nok også en smule "90'er" agtigt. Indholdet på
> siden og navigations strukturen er iøvrigt rigtigt godt.

Det er fordi siden er fra 90'erne, og 'if it ain't broken, don't fix
it'. Folk vil hellere drikke øl, køre motorcykel, studere ... eller
hvad de nu får tiden til at gå med.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*