Hvorfor aldrig Motorcross?
Fra : Tobias Larsen

Dato : 28-12-03 22:40

Nu har jeg siddet i to timer og set på DR1 sport 2003, med: Håndbold piger,
fodbold drenge, speedvay Nicki, golf spillere ja selv en rekordt i maraton
gang under Loch Nes iført dykkerdragt. Men ikke ET ord om Brian Jørgensen
VERDENS BEDSTE HONDA KØRER i motorcross! Hvorfor høre vi aldrig om motocross
i Danmark, alle andre lande ville være eldevilde hvis de havde en nummer 4 i
verden i et eller andet. Men det er som om man i DAnmark skal vinde et VM
eller have mere end 50.000 udøvre af sin idrætsgren for at blive lagt mærke
til.
HVORFOR er det sådan?

Tobias

Fra : André T.

Dato : 29-12-03 01:00

>HVORFOR er det sådan?

Dunno.... men jeg er også motocross Fan, og følger med i alle DM
afdelinger, og self. Brians deltagelse i VM mod Stefan E. og de
andre..

Men jeg tro ikke Claus Borre, som er sports Direktør for DR, kan lide
Motocross... Det eneste de viser 10min af, er Grand National en gang i
mellem ;(

Dansk Sports TV SUX !

Med venlig hilsen / Kind Regards

André Tegner
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434

Fra : Armand

Dato : 29-12-03 04:07

"Tobias Larsen" <fup@adresse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
være
> eldevilde hvis de havde en nummer 4 i verden i et eller andet. Men det er

Showet varede samfulde fire timer, og vores lands lidenhed til trods, så var
der tilstrækkeligt af ettere at hædre til at udfylde den sendetid. Hvis man
tillige
skulle have haft samtlige 2'ere, 3'ere og 4'ere med havde man stadig kunnet
have sidde dér foran skærmen og vente på lige sin favorit!
Tag det dog som den cadeou til eliten som det er og vær tilfreds med dét :-|

> eller have mere end 50.000 udøvre af sin idrætsgren for at blive lagt
mærke
> til.

Nu er det endda sådan at cross på det nærmeste er DK's folke-motorsport qua
mængden af udøvere

--
Armand.
(der så hele udsendelsen trods det at både Borre og Krone får hårene til at

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-12-03 09:52

> [...]
kunnet
> have sidde dér foran skærmen og vente på lige sin favorit!

Meeen... Der var dog tid til FEM gange at spørge hvor EM i Fobol holdes...
Og der var også tid til at vise de nominerede til årets fobol mål FEM
gange - og der var ikke som i alle andre kategorier tre nominerede, næh, der
var TI.

> Nu er det endda sådan at cross på det nærmeste er DK's folke-motorsport
qua
> mængden af udøvere

Njah, det er vel nærmere Speedway, er det ikke?

> (der så hele udsendelsen trods det at både Borre og Krone får hårene til
at
> rejse sig på ham)

Jeg har ikke noget specielt imod Krone, men Porre er den største katastrofe
der nogensinde er sket for dansk motorsport.

Rittig

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 29-12-03 11:39

> Jeg har ikke noget specielt imod Krone, men Porre er den største
> katastrofe der nogensinde er sket for dansk motorsport.

Bare fordi han forveksler bremsestøv med ildebrand? Og tydeligvis ikke aner
noget som helst om bilerne i F1? Osv osv.

Men mon ikke vi bare skulle klage til DR eller TV2? Mig bekendt vil det ikke
koste millioner at få rettigheder fra Crossløb i DK. Men der vil helt
sikkert være et publikum/seertal.

FOC

Fra : Stefan

Dato : 29-12-03 16:36

Hej der ude...

Jeg har været aktiv motorcross for en del" år tilbage, den gang skrev vi et
brev til DR1, men fik ikke svar tilbage !

Hilsen Stefan
http://hjem.get2net.dk/stefans

"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff00443$0$27383$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 29-12-03 17:55

Stefan wrote:
> Hej der ude...
>
> Jeg har været aktiv motorcross for en del" år tilbage, den gang skrev
> vi et brev til DR1, men fik ikke svar tilbage !

Tror du ikke vi skal "punke" dem med E-mails og tårevædede breve i en rum
tid før der sker noget? Det var vist sådan Bubber fik sit program (uden
sammenligning iøvrigt!).

Eller er der nogen derude et sted der har kontakter bag DRs facade?? Lobby
betaler sig ofte.

FOCs

Fra : Armand

Dato : 29-12-03 19:28

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og der var også tid til at vise de nominerede til årets fobol mål FEM
> gange - og der var ikke som i alle andre kategorier tre nominerede, næh,

Og der var også tid til musik og gejl!
Omkring seer-konkurrencerne, er det noget vi efterhånden må tage med såvel
det sure som søde: SMS og telefon -indtægterne ved disse konkurrencer er af
en størrelsesorden så man selv på DR ikke vil undvære dem - Og da slet ikke
for en cross-kører der klarede en 4.plads!

--
Armand.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 30-12-03 10:00

Så var det lige at Claus Rittig Skrev
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> Jeg har ikke noget specielt imod Krone, men Porre er den største
> katastrofe der nogensinde er sket for dansk motorsport.
>
> Rittig

Ordet katastrofe om Porre er en underdrivelse af format -
Han kan drive selv temmeligt fanatiske motorsports fans væk fra
skærmen :-/

--
Dun@nt
XJ600 - 51J

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 22:06

> Jeg har ikke noget specielt imod Krone, men Porre er den største
katastrofe
> der nogensinde er sket for dansk motorsport.
>
> Rittig

Porre, en katastrofe? ..det forstår jeg ikke. Man fornemmer da straks
hans sprudlende vid og formidable indsigt ved enhver Formel
1-transmission. Som chef for DR-sporten, kan han selv budgettere lim til
hans kommentatorsæde.

Kenneth S

Fra : Armand

Dato : 31-12-03 15:23

"Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i en
meddelelse news:3ff1e936$0$94996$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> hans sprudlende vid og formidable indsigt ved enhver Formel
> 1-transmission. Som chef for DR-sporten, kan han selv budgettere lim til

Han er heldigvis blevet sat et trin ned på magtstigen nu; men det redder
åbenbart ikke vi seere for hans fremtræden på skærmen

--
Armand

Fra : Mogens Dammand

Dato : 31-12-03 01:26

> ET ord
> være
> som
Hvis man
> [...]
> have sidde dér foran skærmen og vente på lige sin favorit!
> Tag det dog som den cadeou til eliten som det er og vær tilfreds med dét

Jo, men hvorfor kun eliten.

Jeg har en kammi i københavn som har deltaget i maraton-løbet på den
Kinesiske mur 2 år i træk.

Første gang blev han nr.3 og anden gang blev han nr.2.

Ikke nok med det.
Der blev lavet en reportage fra det sidste løb, han var med i, jeg mener på
1 times varighed, men det handlede kun om de kendte, Lars Bom og Brian Holm
som blev nr.9 og 14.
Man fulgte dem på hele turen, men de er osse kendte, hva' kan man sige om en
ukendt politimand som blev nr.2, han blev ikke engang nævnt selv om det var
lidt af en bedrift.

Med Nytårshilsen
Mogens
USTA 89'

Fra : Armand

Dato : 31-12-03 15:27

"Mogens Dammand" <m.dammand@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, men hvorfor kun eliten.

DK4 sender en 6-timer årskavalakade med bredde-udøverne i næste uge(*) - Er
du en af seerne tl dét program, eller slår du over på james Bond på den
konkurrerende kanal istedet? Næppe!
Og derfor ér det programmer med eliten og de kendte som man bruger penge
på - Dem og så de kongelig er dem mængden vil se => $$

> [...]
> en ukendt politimand som blev nr.2, han blev ikke engang nævnt selv om det

At han end ikke blev nævnt er en kæmpe fejl; men den ligger velsagtens i at
de end ikke nåede at høre om ham, selvom de to ping'er måtte have mødt/talt
med ham på et tidspunkt :-/

(*):
Desværre. Det var kun et eksempel!

--
Armand.
(der indrømmer at have brugt mere TV-tid på kongelig forlovelse end cross i