Re:' Chopper til langtur' fra Palle
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 27-12-03 20:51

Tak til - først Preben, for en udførlig redegørelse - og for
overbærenhed med hensyn til min japantipati.
- Dernæst Hekto, for råd, hvis endelig jeg skulle falde for choppercharmen.
- Så til Martin som får mig til at forstå, at jeg ikke kan gøre det bedre
end hidtil (BMW) - nåh ja, endnu et lille slag for CX'eren. Det er vist om
den man si'r 'a la Stenhøj'. Den er sikkert ikke så tosset endda, en god
bekendt, gammel mekaniker og tidligere inkarneret 'Triumph Speed Twin'
kører - snart i den tredie alder, er meget fornøjet med sin. Han snakker
noget om turbo ??
- Og Henrik. Råder fra ideen.
- Armand - nej rejsedrømmene bli'r vist ikke nemme at få bugt med, - tvært
imod. Efter Danmark rundt, eller rundt om Danmark, 3800 kilometer, netop
forgangne sommer er jeg efter 40 års motorcykelpause endelig tilkørt.
- Og endelig Frans. Du har sikkert ret - BMW er, hvis ikke for gammel, noget
nær det bedste bud. Det må jeg slå mig til tåls med. Jeg vil finde en
sådan. - Hmm - det bli'r så nummer 6. Den skal så være lidt nyere - og med
lidt flere hk. De forrige var R/5- og R/6.

Fint nok, og hilsen

Palle
all old british

begin 666 Saint James.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..D9R;V5S93M386T-"D9..E-A
M:6YT($IA;65S#0I%34%)3#M04D5&.TE.5$523D54.G-A;4!L86ME8V]U;G1R
K>6QO9RYC;VT-"E)%5CHR,# S,3(R-U0Q.34Q,35:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
`
end

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-12-03 21:41

"Palle Bugtrup" <pilgrim.cyclemotors(GLEM)@pc.dk> skrev i en meddelelse
[Klip]
Efter Danmark rundt, eller rundt om Danmark, 3800 kilometer, netop
> forgangne sommer er jeg efter 40 års motorcykelpause endelig tilkørt.
> [...]
Undskyld mig mine ringe geografikendskaber - men 3.800 Km ?!
Enten har i virkelig kørt RUNDT om Danmark (på en vandmotorcykel ?) eller
osse har i da liiige været inden om hver en knejpe i ku' finde !
Uanset om jeg husker fejl eller ej: håber i havde en kanin tur !
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 28-12-03 11:31

Jo, den er god nok Jesper. Rundt om Danmark - og på fast vej. Kort
fortalt, oprindelig var målet Pyrenæerne. Grundet uforudsete interne
hændelser blev der først afgang i slutningen af Juni. Klemt inde i en
trafikkø nær Hamborg en hed fredag eftermiddag afstak jeg ny kurs. Østpå gik
det, og da først den tidligere øst-vest grænse lå bag mig var det ren
fornøjelse på de gamle alle'-omkransede landeveje. Da valget under
planlægningen havde stået mellem det nordlige Spanien contra et område
nord for Trondheim - jeg havde ærinde begge steder - svingede jeg BMW'en til
venstre endnu engang. Færge Rostock-Gedser og dernæst i løbet af lørdagen op
gennem Sjælland og Sverige til Göteborg. Et par dage senere, efter mange
gode oplevelser, drejede jeg atter, nu i byen Østersund, 90 grader venstre
om. Jeg besøgte stederne som var tanken med min odysse og nåede ud til
kysten - næsten. Derefter gik det de næste dage sydpå indtil jeg sluttede i
Kristianssand for at blive færget til Hirtshals og vende hjem.
Det var her på de sidste 500 kilometer, jeg ønskede at have været noget
lettere og hurtigere kørende. Vejene smalle med sving efter sving.
Fredags-tæt-trafik med store biler og campingvogne, hvis førere aggressivt
pressede mig bagfra, tudede i hornene og ofte gav mig fingeren når de
overhalede. Jamen, hvorfor kørte du ikke bare fra dem, vil mange sige. Well,
måske mangler jeg endnu noget af ungdommens mod, men med en tungt læsset
ældre BMW, hvis gearskifte er tungere end en grå ferguson's ditto, er det
ikke så enkelt endda.
Men en tur - uforglemmelig - var det.

Tak for interessen,
Palle
all the british - og sikkert up to date before spring.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-12-03 12:38

> Jo, den er god nok Jesper. Rundt om Danmark - og på fast vej. Kort
[klip en spændende turberetning]
> Men en tur - uforglemmelig - var det.

Hvor har du ret!
Det er de ture, hvor man skyder hul i den oprindelige planlægning der
bliver de mest uforglemmelige, det uforudsete er desværre blevet en alt for
lille del af hverdagen. Fin beretning den!
Men på en "chopper" havde man nok vendt næsen direkte hjem fra køen i
Hamborg

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
Skriv venligst efter det citerede.

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-12-03 14:08

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Men på en "chopper" havde man nok vendt næsen direkte hjem fra køen i
> Hamborg

Hvorfor?

Rittig

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-12-03 17:58

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i

> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor?

Ja, altså kun dem uden corbinsæde osv.

Havde på et tidspunkt (1 sæson) - en "choppet" yam xv750s - som jeg fik
ondt i røv og ryg af over 100km., har siden regnet de choppede mcér for
mere til promenade. Andet erfaringsgrundlag har jeg ikke (ja, derfor).

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-12-03 22:24

> Havde på et tidspunkt (1 sæson) - en "choppet" yam xv750s - som jeg fik
> ondt i røv og ryg af over 100km., har siden regnet de choppede mcér for
> mere til promenade. Andet erfaringsgrundlag har jeg ikke (ja, derfor).

Du må altså ikke dømme en hel MC genre på baggrund af en enkelt Yamaha...
Pudsigt nok så er de cruisere jeg har siddet dårligst på (værste
kørestilling) Yamaha'er. XV535, XJ700 Maxim, XV750 og XV920. En underligt
forkrampet stilling, synes jeg. Nå, jeg er nok bare for
stor/lille/bred/handicappet til lige de modeller.

Rittig

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 29-12-03 01:49

> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Du må altså ikke dømme en hel MC genre på baggrund af en enkelt Yamaha...

[klip]

Selvfølgelig skal man først tage bestik efter grundig research, før man
beslutter sig for, hvad man bedst kører langt på. Min mening og
erfaringsgrundlag kan hver især tilmåle den betydning man nu synes.
Jeg fortrød dengang selv at være faldet for fristelsen til at køre choppet,
men har man de drømme, er det nok noget man selv bliver nødt til at
gennemleve respektive efterprøve. Jeg har kørt mange ture, hvor de choppede
kammerater såén gik og ømmede sig lidt i pauserne, og kender adskillige der
af samme grund er sprunget over til standart- eller touringting.

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-12-03 09:57

> Jeg har kørt mange ture, hvor de choppede
> kammerater såén gik og ømmede sig lidt i pauserne, og kender adskillige
der
> af samme grund er sprunget over til standart- eller touringting.

Tjah, og jeg har nu kørt race i nogle år, og derigennem mødt mange der helt
har droppet deres standart- eller touringting fordi de fandt det for
kedeligt. Den bieffekt har race nogle gange. Pudsigt nok har nogle stykker
af dem slået sig på alverdens gammelt lort i stedet - gamle Harley'er, gamle
briter, gamle japanere...

Hvad kan man udlede af det? Vi udvikler os alle, og så kører man vel - tjah,
hver "ting" til sin tid?

Rittig

Fra : Armand

Dato : 28-12-03 05:08

"Palle Bugtrup" <pilgrim.cyclemotors(GLEM)@pc.dk> skrev i en meddelelse

> ...Den skal så være lidt nyere - og med lidt flere hk. De forrige var R/5-
og R/6.

Med den modelrækkfølge, så bliver du da nødt til at skulle have en Yamaha
(R7) næste gang

--
Armand.
(der godt ved at BMW fåes i "streg syv'ere" også!