Planlægnings mål for 2004!
Fra : Armand

Dato : 27-12-03 15:39

I denne influenza-tid vil jeg lige sprede en anden bacille:

D: 15.-19. sept i forestående sæson løber Intermot-udstillingen i München af
stabelen!
http://www.intermot-muenchen.de
Måske at det var værd allerede nu at begynde at planlægge en (fælles?)
sensommertur derned :-/

Området byder også på det ofte omtalte "Deutsche Museum" (teknisk museum),
et større flymuseum, BMW-fabrikken/museum og den tilstundende "oktoberfest",
men alene mc-messen er større end hvad man kan overskue på én enkelt dag

Byen er fyldt med tilrejsende p.g.a. sammenfaldet af messe og oktoberfest,
hvorfor det ikke er dumt at være i god tid omkring planlægning af tur og
overnatning (måske at der ér deciderede mc-arrangementer/træf?) og hvordan
transporten skal foregå!

I 2000 var jeg forbi på gennemrejse under en bilferie, og vi fandt os et
gedigent gasthaus i en landsby 30-40 km udenfor motorringvejen (hvorudtil at
messecentret næsten ligger). Overnatning dér kostede ca. 200kr seng/nat
hvilket kan være ligeså billigt for nogen som dyrt for andre, men dog
ubestridt billigt for niveauet i München på dén tid!
Qua den gode tid til forberedelsen kunne man evt. finde sig et tilsvarende
"fjernt" sted med nærved liggende togforbindelse til München, så promillerne
ikke behøver at skulle styre dagen :-/
Endelig er der jo det med transporten: En bilfuld (tysk lejet minibus?) vil
nok være den billigste transport, meen man burde vel transportere sig på
sine egne to hjul - En billigere given træf-overnatning hænger ihvertfald
sammen med egen (dyrere) MC-transporteren, hvortil man kan sætte forholdet
billigere bil-transport + dyrere gasthaus opimod og anskue om økonomien mon
ikke vil blive den samme hvad enten eller :-/

detvarbareligedetjegvillesige
--
Armand.

Fra : phk

Dato : 27-12-03 18:08

> [...]
"oktoberfest",
> men alene mc-messen er større end hvad man kan overskue på én enkelt dag

Har ikke været de andre steder - men det er Deutsches Museum også.

Husk at medbringe egen mad og drikke med mindre man har en rig onkel.

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Laursen

Dato : 29-12-03 11:02

> [...]

mon
> ikke vil blive den samme hvad enten eller :-/

Spændende.. Det lyder meget int... da vi var i sachsen og se Moto GP lejede
vi en VW Sharan ( en af dem med masser af røde bogstaver ) hos europacar
i flensburg. Fredag til mandag, Det kostede os små 1800, kr med fri
kilometer. Vi brugte 3 tankfulde diesel. Det var i hvertfald meget billigt.

--
Virtually Yours

Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen

Fra : Armand

Dato : 29-12-03 19:17

"Brian Laursen" <Thundeace_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i flensburg. Fredag til mandag, Det kostede os små 1800, kr med fri
> kilometer. Vi brugte 3 tankfulde diesel. Det var i hvertfald meget

Kan en sådan Sharan bære syv mand?
I givet fald vil de 1.800 + en tusse til diesel delt blandt 7 mand give
400,-kr!
Jeg lægger gerne 405'eren til og hvis vi kan blive 4 mand i dén og jeg som
ejer skal holdes udgiftsløs, vil de estimerede ca. 1.500 kr til bensin ikke
gøre det meget dyrere pr. mand (men lettere at fylde op) :-/

--
Armand.
(der ellers godt kunne sværme for at tage turen på 2 hjul (forudsat han får

Fra : J.C.Kløve

Dato : 02-01-04 22:17

Så var det lige at Armand Skrev
> [...]
> bil-transport + dyrere gasthaus opimod og anskue om økonomien mon
> ikke vil blive den samme hvad enten eller :-/

Tja - økonomien for det kommende år ser ganske dårlig ud (3 kkr pr.
md. mindre når skatefar har taget sit) - og der er ikke et nyt
vidunder til afløsning for xj'eren under opsejling (øv - øv - øv)
men hvis det ellers kan lykkes at lægge lidt til side kunne dette jo
være et glimrende bud på årets ferie for undertegnede -
jo ved I hvad - den er jeg så gu med på, hvis også kalenderen vil
makke ret når vi kommer til den tid på året (det er den travleste
tid på året så det vil kræve lidt krestivitet at få det på plads)

summa sumarum - jeg vil følge udviklingen tæt og gøre mit yderste
for at få det til at lykkes !

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - Der er nød till at tage en sæson mere da madkassen

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-01-04 00:45

On Sat, 27 Dec 2003 15:39:22 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

> [...]
>stabelen!
>http://www.intermot-muenchen.de
>Måske at det var værd allerede nu at begynde at planlægge en (fælles?)

München allene er en tur værd
Skal man have noget at bo i i Oktoberfesttiden kræver det som regel at
man bosætter sig "lidt" udenfor byen.
Og så er det noget med tog for at komme hjem

> [...]
>men alene mc-messen er større end hvad man kan overskue på én enkelt dag

Deutche museum er en alvorlig sag.
De har alt hvad der kan køre, spille, sejle, flyve og slå gnister.
Oktoberfesten selv kræver planlægning.
Først at få et bord, så een dag til at blive rigtig dum, og een dag
til at restituere i - det er en alvorlig sag

> [...]
>overnatning (måske at der ér deciderede mc-arrangementer/træf?) og hvordan

München er uden tvivl en af de mest spændende byer i Europa.
Jeg er uddannet dernede, og det er noget nær det tætteste man kan
komme på himmerige )

> [...]
>hvilket kan være ligeså billigt for nogen som dyrt for andre, men dog
>ubestridt billigt for niveauet i München på dén tid!

München er ikke specielt dyr.
Men som antydet, så er der mange mennesker til Oktoberfest, og det
bliver ikke bedre af Intermot.

>Qua den gode tid til forberedelsen kunne man evt. finde sig et tilsvarende
>"fjernt" sted med nærved liggende togforbindelse til München, så promillerne
>ikke behøver at skulle styre dagen :-/

Det kommer de til - promillerne altså - tog eller ikke

> [...]
>billigere bil-transport + dyrere gasthaus opimod og anskue om økonomien mon
>ikke vil blive den samme hvad enten eller :-/

Hvis man er nogle stykker om det, så kan budgettet holdes i snor

>detvarbareligedetjegvillesige

Godt brølt Løve.

--

Steen Gruby