Noget om opvaskemaskiner
Fra : Klaus Petersen

Dato : 28-12-03 14:23

Hej NG.

Jeg er i gang med at undersøge muligheden for at få opvaskemaskine.

I køkkenet er 2 størrelser skabe - et smalt på (bxh) 40 x 72 cm og et bredt
på 60 x 72 cm.

Jeg har så søgt på nettet efter opvaskemaskiner og der ser ud til at være
standard mål - 60 cm. for de bredde opvaskemaskiner og 45 cm. for de smale.

Kan man få en opvaskemaskine der passer ind i stedet for et 40 cm. skabet?

Jeg er ikke så interesseret i de brede opvaskemaskiner, da mit behov vil
være dækket med en smal.

Nu er målene nok ikke det eneste, jeg skal tage højde for.

Hvordan ordnes afløb, vandtilføjelse og strøm?

Klaus.

Fra : //zigge

Dato : 28-12-03 14:39

"Klaus Petersen" <spectual2@getTOnet.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man få en opvaskemaskine der passer ind i stedet for et 40 cm. skabet?

Nu kender jeg ikke alle de maskiner der findes på markedet <, men jeg
tror ikke at du skal regne med at finde andet en dem du nævner.

> Hvordan ordnes afløb, vandtilføjelse og strøm?

På de fleste køkkenvaske er der en prop man kan skrue af siden på røret lige
under vasken, her kan afløbet tilsluttes. Er der ikke sådan en prop, kan man
få et stykke afløbsrør der passer ind i systemet med den pågældende tud på.

Vand får du fra det kolde rør under vasken. Er der ikke en ventil til
tilslutningen, kan man nemt sætte en på vha. en forgrening ved vandhanen.

Strømen tilsluttes til den dertil opsatte dåse på væggen bag
opvaskemaskinen. Er der ikke sådan en skal du have fat i elektrikeren. Visse
opvaskemaskiner kan klare sig med 220V, men da det er en permanent
opsætning af opvaskeren skal det monteres af elektrikker i en dåse.

På de fleste opvaskere sidder der slanger og ledning der rækker ca. 1 meter,
så det er muligt at trække dem bagerst og forbi et enkelt skab, hvis det
ikke er muligt at have maskinen stående nabo til køkkenvasken. Hvilket dog
er at foretrække når man skal fylde i den, da det er nemmest når man skyller
af og sætter service ind i den.

Mvh
//zigge

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 28-12-03 14:42

> [...]
> være dækket med en smal.
>
> Nu er målene nok ikke det eneste, jeg skal tage højde for.
>
> Hvordan ordnes afløb, vandtilføjelse og strøm?

www.harald-nyborg.dk bestillingsnummer:6748
Det er ikke en "fullsize" men den kan vaske op.
Jeg har selv haft en i 4 år og det er den bedste investering jeg har gjort i
lang tid
Den passer dog ikke ind i et 40cm skab, men til gengæld kan den stå i et alm
skab uden at optage hele skabet.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Chriz

Dato : 28-12-03 14:50

gå evt. ind her:

http://dk.pricerunner.com/home-appliances/dishwashers/browse