Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af oplader?
Fra : Thomas Rybak

Dato : 28-12-03 22:17

Hej

Jeg skal bruge en god turbo oplader.

Her er mine krav:
- skal kunne oplade 4 AA eller AAA batterier ad gangen (NiMH/NiCd)
- skal være "intelligent" eg. ladestyring
- hurtig opladning
- indikator for opladt batteri
- overvåge hver enkelt batteri for optimal opladning
- kunne sættes direkte i stikkontakten og ikke være for stor
- evt. andre batterivenlige funktioner såsom afladefunktion

Jeg har kigget på batterier.dk, men syntes ikke jeg har kunnet finde en som
lige passer mine krav.

Hvor i Kbh har de et udvalg af sådan en type oplader?

Tak..

Fra : max

Dato : 28-12-03 22:52

> [...]
> lige passer mine krav.
>
> Hvor i Kbh har de et udvalg af sådan en type oplader?

Ansmann laver en rejse sag der opfylder alle dine
ønsker, thek på deres hjemmeside.
Batterierne bliver meget varme under opladning.
Mon ikke Goecker eller CAV har den, eller noget
tilsvarende. -max-

Fra : C. Poulsen

Dato : 29-12-03 16:36

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message news:<XfIHb.64963$jf4.4018323@news000.worldonline.dk>...

> Ansmann laver en rejse sag der opfylder alle dine
> ønsker, thek på deres hjemmeside.
> Batterierne bliver meget varme under opladning.
> Mon ikke Goecker eller CAV har den, eller noget
> tilsvarende. -max-

Jeg købte en Ansmann rejselader ved Fotoplaneten.dk, for et år siden
og den fungere udemærket, der fulgte 3 rejsestik med og den fylder
ikke meget, mener jeg gav ca. 345,-

Carsten

Fra : Thomas Rybak

Dato : 29-12-03 17:15

> Jeg købte en Ansmann rejselader ved Fotoplaneten.dk, for et år siden
> og den fungere udemærket, der fulgte 3 rejsestik med og den fylder
> ikke meget, mener jeg gav ca. 345,-

Det er også den jeg har set på Ansmanns hjemmeside, men kan ikke finde den
nogen steder. Den findes ikke længere i fotoplanetens webshop.

Mvh Thomas

Fra : C. Poulsen

Dato : 30-12-03 00:14

"Thomas Rybak" <private@REMOVE_THISrybakit.dk> wrote in message news:<3ff052ea$0$9786$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> Det er også den jeg har set på Ansmanns hjemmeside, men kan ikke finde den
> nogen steder. Den findes ikke længere i fotoplanetens webshop.
>
> Mvh Thomas

Hej Thomas

De havde den heller ikke på nettet den gang jeg købte den, men skriv
til dem, de har en del mere end det der er på nettet, tror de har
begrænset antal varer i shoppen !!!.

Carsten

Fra : Thomas Rybak

Dato : 31-12-03 00:12

> De havde den heller ikke på nettet den gang jeg købte den, men skriv
> til dem, de har en del mere end det der er på nettet, tror de har
> begrænset antal varer i shoppen !!!.

Hej igen

Jeg har kontaktet dem, og de har sat en nyere model på deres webshop som jeg
har bestilt. Mange tak for hjælpen!

Mvh Thomas

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 29-12-03 00:43

Se evt på http://www.elkuglen.dk/acatalog/

Jørgen

Fra : Søren Jensen

Dato : 29-12-03 12:48

Merlin har tilbud på en UNIROSS til 300 kr.
ladetid 1-2 timer. der følger 4stk. 2100 mA bat. med
har selv købt en den virker ganske fin og så fylder den ingen ting.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-03 15:45

On 2003-12-29, Søren Jensen <s76jensenVÆK@yahoo.dk> wrote:
> Merlin har tilbud på en UNIROSS til 300 kr.
> ladetid 1-2 timer. der følger 4stk. 2100 mA bat. med
> har selv købt en den virker ganske fin og så fylder den ingen ting.

Er den intelligent ? Delta-V eller lign ?
Hvis det er en ren timer ting, så smadrer den batterier der
ikke er helt afladede, eller batterier med mindre kapacitet.

Fra : Thomas Rybak

Dato : 29-12-03 17:28

> Merlin har tilbud på en UNIROSS til 300 kr.
> ladetid 1-2 timer. der følger 4stk. 2100 mA bat. med
> har selv købt en den virker ganske fin og så fylder den ingen ting.

Jeg har allerede batterier. Jeg skal bruge en intelligent oplader, er den
det?

Mvh Thomas

Fra : CP

Dato : 29-12-03 17:39

"Søren Jensen" <s76jensenVÆK@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har selv købt en den virker ganske fin og så fylder den ingen ting.
>
>Jeg har også denne Uniross - som jeg dog gav 400 kroner for i Kvickly, der
hverken er bedst eller billigst med ret meget.

Det er en timer-oplader, som afbryder efter 2½ times opladning. Jeg har f.
eks. IKKE kunnet oplade nogle billige 1300 mA NiMe-akkuer i den, mens disse
akkuer opladede fint i en 59-kroners oplader fra kiosken på den anden side
af gaden. Men det skal lige understreges, at den oplader de medfølgende 2100
mA Uniross-akkuer på ca. 1½ time og at de er rigtig gode til powerboosteren
i mit Canon EOS3.

I ØVRIGT FYLDER OG VEJER DEN MEDFØLGENDE NETDEL ALT DET, SOM LADEREN IKKE
SELV FYLDER - OG LIDT MERE TIL. Men laderen kan også bruges på medfølgende
stik til cigartænder i bil.

mvh Carsten