Problemer med sprinkler i den ene side
Fra : Morten Trab

Dato : 29-12-03 00:20

Jeg har et problem med sprinkleren i passagersiden på min Kaskett...

Den virker periodisk...Dvs. når den "ikke virker" så kan strålen knapt nå
nederst på ruden, men når den så ellers virker så rammer den fint hvor den
skal...

Den i fører siden, og den til bagruden virker uden problemer...

Jeg har forsøgt at afmontere den, med slange og det hele og blæse den
igennem med en kompressor, men det hjalp ikke...

--
Mvh. Morten Trab
--

Web: http://www.blackchart.dk

Fra : ak

Dato : 29-12-03 09:02

"Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har forsøgt at afmontere den, med slange og det hele og blæse den
> igennem med en kompressor, men det hjalp ikke...

der er ikke andet at gøre end at montere en ny sp dyse, dem på de "gamle"
opler er næsten umulige at rense da der er ligesom et rør ned til der hvor
væsken kommer ud af dysen.

Fra : Morten Trab

Dato : 29-12-03 09:44

"ak" <duer@ikke.dk.> skrev i en meddelelse

> der er ikke andet at gøre end at montere en ny sp dyse, dem på de "gamle"
> opler er næsten umulige at rense da der er ligesom et rør ned til der hvor
> væsken kommer ud af dysen.

Okay...Havde håbet at man kunne "rede" den gamle...Men hva'...De kan da ikke
koste alverden... :)

--
Mvh. Morten Trab

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-12-03 10:06

Morten Trab skrev:

> Okay...Havde håbet at man kunne "rede" den gamle...Men hva'...De kan
> da ikke koste alverden... :)

....pil den af, rens hullet med fx. én af de dér tykke nåle man får i
tæppeforretninger, blæs den "baglæns" i gennem, brug sprinkleren et
øjeblik uden dyse for at få evt. urenheder ud, montér den igen og justér
igen med nålen...

....been there...
Hans

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 01:55

On Mon, 29 Dec 2003 10:05:32 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...pil den af, rens hullet med fx. én af de dér tykke nåle man får i
>tæppeforretninger

Man kan også anvende den "nål", Shell sender til stabile kunder, der
har været "der" i mange år. Nålen er embaleret i et lille rør, som kan
hægtes på nøglebundet - på dén måde er rensenålen altid lige ved
hånden

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 31-12-03 09:21

Mogens... skrev:

> [...]
> har været "der" i mange år. Nålen er embaleret i et lille rør, som kan
> hægtes på nøglebundet - på dén måde er rensenålen altid lige ved

....eller stikke én ind i solskærmen...
Hans (med et nøglebundt som en bedre fængselsbetjent)

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 10:11

On Wed, 31 Dec 2003 09:21:20 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...eller stikke én ind i solskærmen...

Nope:
1) ødelægger solskærmen
2) hva' så med hylstret

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 31-12-03 11:07

Mogens... skrev:

> Nope:
> 1) ødelægger solskærmen

....stik den ind i syningen...

> 2) hva' så med hylstret

....*uuudd* mæ det!
Hans

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-12-03 15:44

On Wed, 31 Dec 2003 09:21:20 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...eller stikke én ind i solskærmen...
>
>--

Hærværk!

Du kunne jo risikere at ramme ledningsføringen til det belyste make-up
spejl i begge solskærme.

Shell's dyserenser er intet mindre end genial.

Det er FIAT's sprinklerdyser også. 3 dyser i hver side, og
højderegulering v.h.a. lille skruetrækker. Det giver præcision.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin

Dato : 31-12-03 16:38

Folmer Rasmussen skrev:

> Hærværk!

....hr. Værk...

> Du kunne jo risikere at ramme ledningsføringen til det belyste make-up
> spejl i begge solskærme.

....belyste make-upspejle har jeg ikke brug for - jeg *ved* jeg ser godt
ud!

> Shell's dyserenser er intet mindre end genial.

....har ikke handlet hos Shell siden Brent Spar...

> Det er FIAT's sprinklerdyser også. 3 dyser i hver side, og
> højderegulering v.h.a. lille skruetrækker. Det giver præcision.

....ja ja ja...
Hans