vw polo 1.4 1991
Fra : jk

Dato : 27-12-03 23:15

kører sån' en på 92 blyfri ? - KAN den overhovedet køre på blyfri ? - og
hvis den IKKE kan - hvad kan der så ske med motoren ?

/JK

Fra : Olesen

Dato : 27-12-03 23:24

"jk" <dontspam@me.com> skrev i en meddelelse
> kører sån' en på 92 blyfri ? - KAN den overhovedet køre på blyfri ? - og
> hvis den IKKE kan - hvad kan der så ske med motoren ?

Min Polo fra 1981 kan iflg. aut. værkfører køre blyfri, så
mon ikke en 92'er også kan ?

Vil tro de fleste biler idag har det bedst på 95 oktan.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-12-03 01:09

On Sat, 27 Dec 2003 23:24:18 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

> mon ikke en 92'er også kan ?

Eftersom katalysatorer blev "tvunget" monteret på nye solgte biler pr.
1. oktober 1990 (og anvendelse af blyfri benzin derfor blev et must),
må man nok antage, at du har ret i dit spørgsmål ... :)

/Mogens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-12-03 00:10

jk skriver:

> kører sån' en på 92 blyfri ? - KAN den overhovedet køre på blyfri ? - og
> hvis den IKKE kan - hvad kan der så ske med motoren ?

Hold da op, min ´78 golf køret på 95 blyfri !!

Klaus (der ikke forstår dem der bruger blyholdigt)
det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe