Reparation af stenslag i forrude med varme
Fra : Anders

Dato : 27-12-03 11:47

Hej alle,

Jeg har købt en ford focus med varme i forruden og overvejer at tegne
friskade dækning på forsikringen. Denne dækker gratis reparation af stenslag
på forruden og prisen er kr. 1000 årligt.

Jeg har hidtid fået repareret stenslag for omkring kr. 300 - 400 og har på
den gamle bil derfor ikke haft friskade, da jeg ikke har vurderet at jeg får
3 stenslag eller mere årligt. Det har jeg så heller ikke haft.

Men nu er der varme i forruden og det kan være at det alligevel er en god
ide med friskade på glasskader. Der der nogen som ved, om det er dyere at få
repareret et stenslag hvis der er varme i forruden? Der er varmetråde som
vel er dyere at reparere? Holdning hertil?

Hilsen

Anders

Fra : Jan Riber

Dato : 27-12-03 13:27

"Anders" skrev i en meddelelse

> [...]
> repareret et stenslag hvis der er varme i forruden? Der er
varmetråde som
> vel er dyere at reparere? Holdning hertil?

Da varmetrådene i sådan en forrude ganske sikkert er
placeret mellem det inderste lag glas og lamineringen, tror
jeg det er tvivlsomt om ruden overhovedet kan reperes efter
et stenslag hvor varmetråden er ødelagt. Mit kendskab til
lamineret glas siger mig at ruden på det nærmeste skal være
gennembrudt, eller ihverttilfælde være voldsomt deformeret,
før en varmetråd bliver ødelagt.

--
Venlig hilsen Jan
http://www.dkfritidbil.dk/whois/jan_riber/jan_riber.htm

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 16:11

"Jan Riber" <jari@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lamineret glas siger mig at ruden på det nærmeste skal være
> gennembrudt, eller ihverttilfælde være voldsomt deformeret,

Enig.
Jeg kørte i tre år i en Galaxy - ca 100.000 km, jeg fik op til flere (også
store) stenslag i forruden, aldrig gik det ud over varmetrådende, forruden
skulle dog til sidst skiftes og den var forbavsende billig (ruden er meget
stor) 2000 + moms.

Jeg blev dog aldrig helt glad for varmetrådende, jeg synes at de i gråvejr
var ret tydelige og man så kom til at fokusere for meget på dem.

Jeg har fravalgt glasdækning da jeg over en årræke har sat til på det, dvs.
det havde været billigere selv at betale.
Jeg droppede den i 2000. Og 7-9-13 jeg har ikke haft en glasskade i siden
1999.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-12-03 11:25

"Anders" <AndersSletDette.R@postman.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt en ford focus med varme i forruden og overvejer at tegne
> friskade dækning på forsikringen. Denne dækker gratis reparation af
stenslag
> på forruden og prisen er kr. 1000 årligt.

Den dækker vel også udskiftning af ruden, hvis den fx flækker...?

--
Mvh. Morten Fruergaard