/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
minut-takster på helligdage
Fra : dion


Dato : 19-04-01 19:15

Der er alligevel een udbyder, der giver klar besked:

---------
Sent: Thursday, April 19, 2001 9:11 AM
Subject: SV: [Sag: 00004507] overtaget fra sagsstyr@wol.dk


Hej igen,

Hvis en helligdag falder på en hverdag, gælder vores hverdagstakster.

--
Med venlig hilsen / Yours sincerely
Line Rhode Ottosen (Account Co-ordinator) World Online Denmark A/S
Peter Bangs Vej 26, 2000 Frederiksberg, Denmark
Tlf. (+45) 3814 7000 - Fax (+45) 3814 7017
Direct. (+45) 3814 7305





 
 
Bigfoot (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Bigfoot


Dato : 19-04-01 19:49


Atter en grund til at holde
sig langt væk fra WOL.

Bigfoot


"dion" <NOSPAMdion@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
news:F%FD6.1431$Em3.11756@news.get2net.dk...
| Der er alligevel een udbyder, der giver klar besked:
|
| ---------
| Sent: Thursday, April 19, 2001 9:11 AM
| Subject: SV: [Sag: 00004507] overtaget fra sagsstyr@wol.dk
|
|
| Hej igen,
|
| Hvis en helligdag falder på en hverdag, gælder vores hverdagstakster.
|
| --
| Med venlig hilsen / Yours sincerely
| Line Rhode Ottosen (Account Co-ordinator) World Online Denmark A/S
| Peter Bangs Vej 26, 2000 Frederiksberg, Denmark
| Tlf. (+45) 3814 7000 - Fax (+45) 3814 7017
| Direct. (+45) 3814 7305
|
|
|
|



Morten Kjaer Nielsen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 19-04-01 21:08

"Bigfoot" <bigfoot@sol.dk> wrote Thu, 19 Apr 2001 20:48:47 +0200 :

>Atter en grund til at holde
>sig langt væk fra WOL.

Hvorfor, sådan har det da altid været, og er da ved andres ISP´er
også

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Jesper Skriver (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 19-04-01 21:12

On Thu, 19 Apr 2001 22:08:02 +0200, Morten Kjaer Nielsen wrote:
>"Bigfoot" <bigfoot@sol.dk> wrote Thu, 19 Apr 2001 20:48:47 +0200 :
>
>>Atter en grund til at holde
>>sig langt væk fra WOL.
>
>Hvorfor, sådan har det da altid været, og er da ved andres ISP´er
>også

Eksempler hos "alle" andre ISP'er ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Andreas Plesner Jaco~ (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 19-04-01 20:55

In article <slrn9duhlt.1q79.jesper@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:
>>
>>>Atter en grund til at holde
>>>sig langt væk fra WOL.
>>
>>Hvorfor, sådan har det da altid været, og er da ved andres ISP´er
>>også
>
>Eksempler hos "alle" andre ISP'er ?

Han skrev da ikke alle? ;)
Selvom jeg ikke ved om der er andre der har det...

--
Andreas Plesner Jacobsen | Not everything worth doing is worth doing well.

Jesper Skriver (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 19-04-01 22:12

On Thu, 19 Apr 2001 19:54:38 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:
>In article <slrn9duhlt.1q79.jesper@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:
>>>
>>>>Atter en grund til at holde
>>>>sig langt væk fra WOL.
>>>
>>>Hvorfor, sådan har det da altid været, og er da ved andres ISP´er
>>>også
>>
>>Eksempler hos "alle" andre ISP'er ?
>
>Han skrev da ikke alle? ;)
>Selvom jeg ikke ved om der er andre der har det...

Mig bekendt så er det normal praksis at helligdage takseres
som søndage, incl. samtrafik aftaler mellem ISP'erne og TDC

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Andreas Plesner Jaco~ (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 19-04-01 21:21

In article <slrn9dul69.1ric.jesper@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:
>
>>Han skrev da ikke alle? ;)
>>Selvom jeg ikke ved om der er andre der har det...
>
>Mig bekendt så er det normal praksis at helligdage takseres
>som søndage, incl. samtrafik aftaler mellem ISP'erne og TDC

Blah, tst.dk svarer ikke lige nu, så jeg kan ikke checke de nuværende
aftaler. Jeg mener bare at sidst jeg checkede, for 2 år siden eller så,
der var det ikke tilfældet.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Whitehead's Law:
| The obvious answer is always overlooked.

Morten Kjaer Nielsen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 19-04-01 23:44

jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote 19 Apr 2001 21:12:00 GMT :

>Mig bekendt så er det normal praksis at helligdage takseres
>som søndage,

Hvornår er det lavet om ved Teledanmark på almindeligt fastnet
telefoni ?

(Jeg har lige været inde og kigge og det er faktisk billigtakst på
helligedage, men sånt har det ikke altid været).


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Jesper Skriver (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 20-04-01 08:27

On Fri, 20 Apr 2001 00:43:44 +0200, Morten Kjaer Nielsen wrote:
>jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote 19 Apr 2001 21:12:00 GMT :
>
>>Mig bekendt så er det normal praksis at helligdage takseres
>>som søndage,
>
>Hvornår er det lavet om ved Teledanmark på almindeligt fastnet
>telefoni ?

Al den tid jeg kan huske.

>(Jeg har lige været inde og kigge og det er faktisk billigtakst på
>helligedage, men sånt har det ikke altid været).

Nu er "altid" er vidt begreb, men jeg er ret sikker på at det har været
sådan "længe" i al fald al den tid jeg kan huske ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Morten Kjaer Nielsen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 20-04-01 08:43

Den 20 Apr 2001 07:26:31 GMT skrev jesper@wheel.dk (Jesper
Skriver) :

>Nu er "altid" er vidt begreb, men jeg er ret sikker på at det har været
>sådan "længe" i al fald al den tid jeg kan huske ...

Du skal ikke mere end 2 år tilbage er jeg helt sikker på.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Lars P. Fischer (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars P. Fischer


Dato : 19-04-01 22:54


Morten Kjaer Nielsen <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> writes:

> "Bigfoot" <bigfoot@sol.dk> wrote Thu, 19 Apr 2001 20:48:47 +0200 :
>
> >Atter en grund til at holde
> >sig langt væk fra WOL.
>
> Hvorfor, sådan har det da altid været, og er da ved andres ISP´er
> også

Definer "altid" og "andre". get2net har i den tid tjenesten har
eksisteret (siden 97) takseret søndagstakst (dvs. lav takst) på
helligdage. Det samme gælder mig bekendt Opasia.

/Lars
--
Ja, jeg er ansat af en ISP.

Morten Kjaer Nielsen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 19-04-01 23:47

"Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk> wrote 19 Apr 2001 23:53:41 +0200
:

>Definer "altid"

altid ved World Online.

>og "andre".

Jeg mener da f.eks. at CC deler op i Hverdage og Weekend uden skelen
til helligedage, men jeg er ikke sikker, anyone ?


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Lars Kim Lund (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 20-04-01 00:34

Hej Morten Kjaer Nielsen <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk>

>>Definer "altid"
>altid ved World Online.

Det havde ellers været nærliggende at betragte helligdage og søndage
under et, lige som man gør med lukkeloven, telefontakster og alle
mulige andre steder.

Det er muligt der står andet hvis man nærlæser WOLs betingelser, men
det er ulogisk, og jeg forstår udmærket hvis folk føler sig snydt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Peter Brodersen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 20-04-01 04:09

On Fri, 20 Apr 2001 01:33:51 +0200, Lars Kim Lund <larskim@mail.com>
wrote:

>Det er muligt der står andet hvis man nærlæser WOLs betingelser, men
>det er ulogisk, og jeg forstår udmærket hvis folk føler sig snydt.

På deres side med priser står der i øjeblikket "Hverdage...", "Lørdag"
og "Søndag", hvilket så ikke giver noget klart svar. Som jeg ser det,
er helligdage hverken hverdage eller søndag, hvorfor man ikke burde
kunne tillade at gætte på at "det svarer nok til søndage" (tilsvarende
ville man ellers kunne gætte på "Hverdage" svarer nok til
"mandag-fredag", bedømt ud fra sammenhængen)

Jeg er gående mod 100% sikker på at der før har stået "Mandag-fredag",
samt tilsvarende sikker på at der aldrig har været nævnt noget med
"helligdage"...

(sikkerheden består i at jeg selv har været webmaster for Image/WOL,
og har været opmærksom på at helligdage har været uden betydning, men
at der udelukkende kigges på ugedagen)


--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Lars Kim Lund (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 20-04-01 10:29

Hej Peter Brodersen <professionel@nerd.dk>

>>Det er muligt der står andet hvis man nærlæser WOLs betingelser, men
>>det er ulogisk, og jeg forstår udmærket hvis folk føler sig snydt.
>
>På deres side med priser står der i øjeblikket "Hverdage...", "Lørdag"
>og "Søndag", hvilket så ikke giver noget klart svar. Som jeg ser det,
>er helligdage hverken hverdage eller søndag, hvorfor man ikke burde
>kunne tillade at gætte på at "det svarer nok til søndage" (tilsvarende
>ville man ellers kunne gætte på "Hverdage" svarer nok til
>"mandag-fredag", bedømt ud fra sammenhængen)

Når man fraviger normal praksis og har en politik man med rimelighed
kan forvente at kunder misforstår eller er uopmærksomme på, så burde
man gøre en større indsats for at at præcisere betingelserne.

En præcision kunne være en note til ovenst. om at helligdage, der
falder på hverdage betragtes og takseres som hverdage. Så er der intet
overladt til gætterier, men jeg kan godt forestille mig det koster
kunder at have det stående så tydeligt; uden at jeg har nogen som
helst baggrund for at udtale mig om det, tror jeg ikke det er
usandsynligt at det netop er derfor det i første omgang ikke står der.

No flames intended.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Peter Brodersen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 20-04-01 23:32

On Fri, 20 Apr 2001 11:28:52 +0200, Lars Kim Lund <larskim@mail.com>
wrote:

>No flames intended.

No flames recieved; som nævnt undlod jeg jo helt den problematik, og
jeg er også enig i at det er for diffust formuleret, som det står dér.
Var jeg stadigvæk hos WOL, ville jeg selvfølgelig have gået ind og
rettet det uden videre.


--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Mark Beaumont (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 20-04-01 10:41


"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> skrev i
> Jeg mener da f.eks. at CC deler op i Hverdage og Weekend uden skelen
> til helligedage, men jeg er ikke sikker, anyone ?

CC taksere de fleste helligdage til weekendpris
http://www.cybercity.dk/telefoni/takster

Vh Mark



Morten Kjaer Nielsen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 20-04-01 11:01

Den Fri, 20 Apr 2001 11:40:38 +0200 skrev "Mark Beaumont"
<dkbeaumont@hotmail.com> :

>CC taksere de fleste helligdage til weekendpris
>http://www.cybercity.dk/telefoni/takster

Hvor står det på den URL ?


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Simon Skals (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 20-04-01 11:33

It seems Morten Kjaer Nielsen wrote:
>>CC taksere de fleste helligdage til weekendpris
>>http://www.cybercity.dk/telefoni/takster
>
>Hvor står det på den URL ?

Det står der ikke, men mon ikke det er det, der menes med
sektionen omkring hellidage?

Formuleringen "Ud over lørdage og søndage er følgende også
helligdage" er vrøvlet, idet der oven for refereres til
weekendtakster.

Der burde givetvis have stået "Ud over lørdage og søndage afregnes
følgende helligdage også til weekendtakster" - hvorfor ellers
liste disse helligdage?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Morten Kjaer Nielsen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 20-04-01 12:13

Den Fri, 20 Apr 2001 10:32:34 +0000 (UTC) skrev Simon Skals
<spam@gid.dk> :

>Der burde givetvis have stået "Ud over lørdage og søndage afregnes
>følgende helligdage også til weekendtakster" - hvorfor ellers
>liste disse helligdage?

Det var også det jeg regnede med

Nåe, det er vist tid til at spamme nogle folk in zhe house.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Kasper Mejlgaard (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Kasper Mejlgaard


Dato : 20-04-01 14:22

It seems Morten Kjaer Nielsen wrote:
>Jeg mener da f.eks. at CC deler op i Hverdage og Weekend uden skelen
>til helligedage, men jeg er ikke sikker, anyone ?

Helligdag bliver takseret til weekend-takst. Det burde fremgå af:

http://www.cybercity.dk/telefoni/takster/

--
Kasper Mejlgaard, CC

Allan Joergensen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 20-04-01 07:23

Lars P. Fischer <fischer@suk.dk> wrote:

> Definer "altid" og "andre". get2net har i den tid tjenesten har
> eksisteret (siden 97) takseret søndagstakst (dvs. lav takst) på
> helligdage. Det samme gælder mig bekendt Opasia.

Ditto for Telia.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>
NT scales to quad Xeons? Linux scales to S/390. Benchmark that, soft ones.
I know karate (and seven other Japanese words).

Bigfoot (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Bigfoot


Dato : 21-04-01 16:25


"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:achudtsvmhgj93mvkmap25boqrmp4849po@news.worldonline.dk...
| "Bigfoot" <bigfoot@sol.dk> wrote Thu, 19 Apr 2001 20:48:47 +0200 :
|
| >Atter en grund til at holde
| >sig langt væk fra WOL.
|
| Hvorfor, sådan har det da altid været, og er da ved andres ISP´er
| også
|

Ikke hos alle. Get2net og (Mobilix tror jeg)
har billigtakster(søndagstakst) også på helligdage,
hvilket jo var fedt her i Påsken, hvor man kunne
surfe til søndagstakst torsdag, fredag og mandag)

Vh Bigfoot







Henrik Aarfeldt (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 21-04-01 17:19


"Bigfoot" <bigfoot@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:9bs8l3$lah$1@sunsite.dk...

> (Mobilix tror jeg)
> har billigtakster(søndagstakst) også på helligdage,>

Korrekt...helligdage takseres som søndags-takst hos Mobimobi.

Mvh HAA.



Erik Dan (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Erik Dan


Dato : 19-04-01 19:51


"dion" <NOSPAMdion@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
news:F%FD6.1431$Em3.11756@news.get2net.dk...
> Hvis en helligdag falder på en hverdag, gælder vores hverdagstakster.
>
> --
Hvilket jo sådan set er det rene nonsens.

/ Erik




Morten Kjaer Nielsen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 19-04-01 21:08

"Erik Dan" <erikdan@NOSPAMprivat.dk> wrote Thu, 19 Apr 2001 20:51:06
+0200 :

> Hvilket jo sådan set er det rene nonsens.

Hvorfor ?


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Ghashûl (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Ghashûl


Dato : 19-04-01 21:28

On Thu, 19 Apr 2001 22:08:11 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> wrote:

>> Hvilket jo sådan set er det rene nonsens.
>
>Hvorfor ?

Sikkert fordi at søn- og helligdage oftest bliver regnet i én kategori.

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Morten Kjaer Nielsen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 19-04-01 23:54

Ghashûl <look@my-sig.ghashul.dk> wrote Thu, 19 Apr 2001 22:27:56
+0200 :

>Sikkert fordi at søn- og helligdage oftest bliver regnet i én kategori.

Hvad er søn- og helligdage?
Tænkes der på Søgne- og helligdage?

Søgnehelligdage er helligedage der falder på en hverdage.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Peter Brodersen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 20-04-01 04:10

On Fri, 20 Apr 2001 00:54:06 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> wrote:

>>Sikkert fordi at søn- og helligdage oftest bliver regnet i én kategori.
>Hvad er søn- og helligdage?

Søndage og helligdage. Det er hvad, der typisk plejer at stå på
postkasser, på åbningstider på butikker, etc.


--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Allan Olesen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 20-04-01 07:52

Morten Kjaer Nielsen <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> wrote:

>Hvad er søn- og helligdage?

Den giver mening: søndag og helligdage.

>Tænkes der på Søgne- og helligdage?

Den giver ikke mening: søgnedage og helligdage.

Hvad er en søgnedag?


--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Stefan Holm (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 19-04-01 21:37

Morten Kjaer Nielsen <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> writes:

> > Hvilket jo sådan set er det rene nonsens.
>
> Hvorfor ?

Fordi det, pr. konstruktion, ikke kan være hverdag på en helligdag.

Erik Dan (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Erik Dan


Dato : 19-04-01 22:29


"Stefan Holm" <stefan@aub.dk> skrev i en meddelelse
news:wkd7a8tynj.fsf@aub.dk...
> Morten Kjaer Nielsen <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> writes:
>
> > > Hvilket jo sådan set er det rene nonsens.
> >
> > Hvorfor ?
>
> Fordi det, pr. konstruktion, ikke kan være hverdag på en helligdag.
--------------------------------------------------------
Lige netop.

/ Erik



Kenneth Frederiksen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth Frederiksen


Dato : 19-04-01 23:26

Hvis jeg betaler hverdagstakst på en helligdag der falder på en hverdag hos
cybercity ,
føler jeg mig snydt .
Jeg har altid benyttet mig af at jeg kan være online billigt på
''hverdags-helligdage'',og hvis det ikke er tilfældet
har det kostet mig en del extra.
Ellers er jeg aldrig online mellem 8 og 16 på hverdage ,da jeg synes det er
for dyrt .

Mvh.
k.




Andreas Plesner Jaco~ (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 19-04-01 22:27

In article <9bnojs$1f23$1@news.cybercity.dk>, Kenneth Frederiksen wrote:

>Hvis jeg betaler hverdagstakst på en helligdag der falder på en hverdag hos
>cybercity, føler jeg mig snydt .

Nu ved jeg ikke, hvordan CC takserer, men ville det ikke være smart at
læse sine betingelser/produktspecs/priser før man køber produktet
endsige føler sig snydt?

--
Andreas Plesner Jacobsen | "How do I love thee? My accumulator overflows."

Morten Kjaer Nielsen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 19-04-01 23:49

Stefan Holm <stefan@aub.dk> wrote 19 Apr 2001 22:36:32 +0200 :

>Fordi det, pr. konstruktion, ikke kan være hverdag på en helligdag.

Mandag til Fredage er hverdage.
Falder en helligdag på en Mandag er den stadig en hverdag.

Lørdag og Søndag er Weekend dage.
Falder en helligdag på en Søndag er den stadig en weekend dag.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Rea721 (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 20-04-01 00:28

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> skrev

> Mandag til Fredage er hverdage.

Ja

> Falder en helligdag på en Mandag er den stadig en hverdag.

Hvor har du den definition fra ??
Bye the way..... Vil det sige at jeg kan bruge flg telefon nr hos wol uanset
at der falder en helligdag på en hverdag?

*****
38 14 70 10
(Åbent fra 9:00-17:00 mandag-fredag, ventetid kan forekomme)
*****

> Lørdag og Søndag er Weekend dage.

Ja Og Søndagen er en Helligdag.

> Falder en helligdag på en Søndag er den stadig en weekend dag.

Jae..... Vel nærmerer stadigvæk en helligdag.


--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm



Morten Kjaer Nielsen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 20-04-01 00:52

"Rea721" <rea721@fabel.dk> wrote Fri, 20 Apr 2001 01:27:57 +0200 :

>Vil det sige at jeg kan bruge flg telefon nr hos wol uanset
>at der falder en helligdag på en hverdag?

Nej, fordi (Søgne)helligdage som bekendt ikke er normale
arbejdsdage.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Andreas Falck (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 20-04-01 12:39

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> skrev i
news:kfuudts4hj0k60a54llsljvi08427q5kog@news.worldonline.dk...

> "Rea721" <rea721@fabel.dk> wrote Fri, 20 Apr 2001 01:27:57 +0200 :
>
> >Vil det sige at jeg kan bruge flg telefon nr hos wol uanset
> >at der falder en helligdag på en hverdag?
>
> Nej, fordi (Søgne)helligdage som bekendt ikke er normale
> arbejdsdage.

Dette er da ikke indlysende, slet ikke i betragtning af den
argumentation du hidtil har fremført.

Når der står:
38 14 70 10
(Åbent fra 9:00-17:00 mandag-fredag, ventetid kan forekomme)

må det nødvendigvis betyde at ovenstående nr. altid vil være åben og
bemandet uden undtagelse mandag-fredag i nævnte tidsrum. Det er da
bedøvende ligegyldig (ud fra din egen terminologi) hvad der er den
enkelte dag i perioden mandag-fredag, da der iflg. teksten vil være
åbent for telefonen på disse dage.

Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!
"Det evige Evangelium" - http://come.to/Andreas.Falck


Rea721 (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 20-04-01 22:35

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@jyde.dk> skrev

> Dette er da ikke indlysende, slet ikke i betragtning af den
> argumentation du hidtil har fremført.
>
> Når der står:
> 38 14 70 10
> (Åbent fra 9:00-17:00 mandag-fredag, ventetid kan forekomme)
>
> må det nødvendigvis betyde at ovenstående nr. altid vil være åben og
> bemandet uden undtagelse mandag-fredag i nævnte tidsrum. Det er da
> bedøvende ligegyldig (ud fra din egen terminologi) hvad der er den
> enkelte dag i perioden mandag-fredag, da der iflg. teksten vil være
> åbent for telefonen på disse dage.

Ja, jeg er jo tilbøjelig til at gi dig ret

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm



Knud Gert Ellentoft (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 20-04-01 00:28

Fri, 20 Apr 2001 00:49:24 +0200, skrev Morten Kjaer Nielsen
<spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk>:

>Falder en helligdag på en Mandag er den stadig en hverdag.

Nej, det er helligdag.

Det kan ikke være begge dele.

Lørdag er derimod en hverdag.

Og med ovennævnte tænker jeg ikke på tarifmæssige definitioner, men
kalendermæssig betegnelse.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.
Bruger din udgave af Outlook Express Sv: i svar?
Så ser en stor del af gruppens brugere ikke dit svar.
Rettelse kan hentes på http://home.chello.no/bmork/oefix.exe

Morten Kjaer Nielsen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 20-04-01 00:51

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote Fri, 20 Apr 2001
01:28:23 +0200 :

>Nej, det er helligdag.

Nej en hverdag.
Falder der en helligdag på en hverdag er den en Søgnehelligdag, men
det er stadig en hverdag


>Lørdag er derimod en hverdag.

Ja, men også en del af en Weekend.
Ugen består jo som bekendt af Man-Lør som hverdage og Søndage.
Lørdage og Søndage er også Weekend.

vi begyndet vist at nærme os en fut til noget kultur sprog noget.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Knud Gert Ellentoft (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 20-04-01 04:55

Fri, 20 Apr 2001 01:51:05 +0200, skrev Morten Kjaer Nielsen
<spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk>:

>Nej en hverdag.
>Falder der en helligdag på en hverdag er den en Søgnehelligdag, men
>det er stadig en hverdag

Nej!

F.eks. en hverdagskøreplan gælder ikke på en søgnehelligdag.

Gad vide, hvor man kan få svar på det?

For enige bliver vi ikke.



med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.
Bruger din udgave af Outlook Express Sv: i svar?
Så ser en stor del af gruppens brugere ikke dit svar.
Rettelse kan hentes på http://home.chello.no/bmork/oefix.exe

Morten Kjaer Nielsen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 20-04-01 08:47

Den Fri, 20 Apr 2001 05:54:48 +0200 skrev Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> :

>For enige bliver vi ikke.



Anyway, så er det sjovt at debatten om takster på helligdage
dukker op hvergang der er påske, pinse og jul.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Ghashûl (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Ghashûl


Dato : 20-04-01 14:19

On Fri, 20 Apr 2001 09:46:35 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk> wrote:

>Anyway, så er det sjovt at debatten om takster på helligdage
>dukker op hvergang der er påske, pinse og jul.

Hvorfor er det sjovt?
Det er der de største koncentrationer af helligdage forekommer.

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Morten Kjaer Nielsen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 20-04-01 16:25

Den Fri, 20 Apr 2001 15:19:12 +0200 skrev Ghashûl
<look@my-sig.ghashul.dk> :

>Hvorfor er det sjovt?

Fordi folk ikke vil lærer og lytte og huske.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Ghashûl (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Ghashûl


Dato : 20-04-01 16:31

On Fri, 20 Apr 2001 17:25:13 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk> wrote:

>>Hvorfor er det sjovt?
>Fordi folk ikke vil lærer og lytte og huske.

Nåååh...
Sådan lidt tragikomisk?

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

dion (21-04-2001)
Kommentar
Fra : dion


Dato : 21-04-01 18:28

Og hvad med om udbyderne lærte at give ordentlig information. I DK er der
hverdage, lørdage, søndage og helligdage. Når man sælger noget med
minuttakst bør man give klar besked for hver dagtype.
Men det ville måske kræve en reform af folkeskolen at få folk til at tænke
logisk???

"Morten Kjaer Nielsen" <mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk>
wrote in message news:d6l0etg8a12hksmm4br21td67j892hn7g0@4ax.com...
> Den Fri, 20 Apr 2001 15:19:12 +0200 skrev Ghashûl
> <look@my-sig.ghashul.dk> :
>
> >Hvorfor er det sjovt?
>
> Fordi folk ikke vil lærer og lytte og huske.
>
>
> --
> Hygge
> Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
> - Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for
dig.
> - Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/



Rea721 (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 22-04-01 00:16

"dion" <NOSPAMdion@dk2net.dk> skrev

> Og hvad med om udbyderne lærte at give ordentlig information. I DK er der
> hverdage, lørdage, søndage og helligdage. Når man sælger noget med
> minuttakst bør man give klar besked for hver dagtype.

Enig.

> Men det ville måske kræve en reform af folkeskolen at få folk til at tænke
> logisk???

Du kunne evt kigge lidt på dit eget indlæg.....hvor logisk er det at du
svarer _over_ det du svare på?
Se evt http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

FUT sat til dk.admin.netikette , hvis det skal debateres.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm



Peter Brodersen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 20-04-01 01:35

On 19 Apr 2001 22:36:32 +0200, Stefan Holm <stefan@aub.dk> wrote:

>Fordi det, pr. konstruktion, ikke kan være hverdag på en helligdag.

Omvendt set er en helligdag heller ikke pr. automatik søndag.


--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Ghashûl (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Ghashûl


Dato : 20-04-01 05:47

On Fri, 20 Apr 2001 02:35:04 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>>Fordi det, pr. konstruktion, ikke kan være hverdag på en helligdag.
>
>Omvendt set er en helligdag heller ikke pr. automatik søndag.

Nej, men en helligdag er en helligdag og ikke en hverdag selv om det
kommer man-lør.

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Peter Brodersen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 20-04-01 06:07

On Fri, 20 Apr 2001 06:46:52 +0200, Ghashûl <look@my-sig.ghashul.dk>
wrote:

>>Omvendt set er en helligdag heller ikke pr. automatik søndag.
>Nej, men en helligdag er en helligdag og ikke en hverdag selv om det
>kommer man-lør.

Lige præcis - og da der på den pågældende side kun er nævnt "hverdag",
"lørdag" og "søndag", kan vi ikke tillade os at konkludere noget som
helst.


--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Kenneth Frederiksen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth Frederiksen


Dato : 20-04-01 09:57


nu har jeg fundet ud af at cybercity har lav pris på helligdag der falder på
en hverdag .
torsdag d. 12. april 2001
fredag d. 13. april 2001
mandag d. 16. april 2001
fredag d. 11. maj 2001
torsdag d. 24. maj 2001
mandag d. 4. juni 2001
tirsdag d. 5. juni 2001
tirsdag d. 25. december 2001
onsdag d. 26. december 2001
tirsdag d. 1. januar 2002

er alle '' hverdagshelligdage'' med lav takst .








Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste