Eksport/import af liste med uønsket mail f~
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 27-12-03 19:03

Hej

Jeg har Outlook XP installeret og har i et stykke benyttet funktionen
*uønsket mail* - helt efter hensigten

Der er nu opbygget en ganske betragtelig liste med uønskede afsendere - kan
den eksporteres og senere indlæses? - f.eks. efter en reformatering af
pc'en?

Det vil være ærgeligt at skulle genopbygge hele listen i takt med at der
modtages spam-mails

På forhånd tak

Morten

Fra : pre

Dato : 27-12-03 20:01

De to grupper (Engelsk: Junk, Adult Content) ligger sammen i filen
Filters.Exe. Det er en alm. tekst fil som kan åbnes/redigeres/kopieres på
normal vis. Og jeg skulle ta´ meget fejl om ikke filen indgår i den
automatiske indlæsning af Personlige dage. Men den fylder ikke så meget at
det er et problem at kopiere den. Tiden vil så vise det medmindre disken
formateres totalt.

I øvrigt, glem ikke nyskabelsen Save My Settings Wizard.
pre

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 28-12-03 09:28

> [...]
at
> det er et problem at kopiere den. Tiden vil så vise det medmindre disken

Tak - men den indeholder jo ikke de brugertilføjede e-mailadresser man
ønsker spærret - eller?

Morten

Fra : pre

Dato : 28-12-03 10:19

Stadig to grupper + Undtagelser.
Det er nemmest at søge i systemet for "Junk" for at få dem alle.
Oversigt over hvad *.ops filerne - (Gem mine indstillinger) indeholder,
ligger i KB artiklen :
826809 - Beskrivelse og brug af guiden Gem mine indstillinger All Products

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 28-12-03 12:54

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligger i KB artiklen :
> 826809 - Beskrivelse og brug af guiden Gem mine indstillinger All Products

Den forstod jeg ikke helt! *Stadig to grupper + Undtagelser.* - kan du
uddybe?

Morten

Fra : pre

Dato : 28-12-03 13:34

Da jeg ikke kan se hvor mange brugere der er på PC´en og i alt fald nogle af
filerne er tilknyttet den aktuelle bruger, valgte jeg søgeløsningen. Der er
to grupper, måske hedder den ene spam på Dansk, men ellers er det vel
begrænset hvor mange *.txt filer du har. Undtagelsen er den selvfølgelige
at en mail adresse kan overstyres selv om den pågældende bruger et af
Fy-ordene.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 29-12-03 16:46

> [...]
> begrænset hvor mange *.txt filer du har. Undtagelsen er den selvfølgelige
> at en mail adresse kan overstyres selv om den pågældende bruger et af

Jo - jeg har fundet txt-filen uden problemer - men den indeholder jo som
tidligere skrevet ikke alle de brugerdefinerede spam-adresser som jeg selv
har oprettet - det er kun microsofts default - ? - så nytter txt-filen jo
ikke meget

Morten

Fra : pre

Dato : 29-12-03 18:55

Altså blev jeg nødt til at se på mine Filters.txt - og der finder jeg mellem
alt andet:
From contains "sales@"
From contains "success."
From contains "success@"
From contains "mail@"
From contains "@public"

Er der ikke sådanne opslag i dine filer så er der noget galt. Kontroller
med hjælpeteksterne og sørg for at hente den opdatering der foreligger hos
MS.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 29-12-03 19:45

> [...]
> med hjælpeteksterne og sørg for at hente den opdatering der foreligger hos
Jo - de tekster er der netop - men det er jo Microsofts default. De
spam-adresser som jeg SELV har tilføjet inde i Outlook via
uønsket-mail-funktionen figurerer IKKE på listen - og *min* liste er meget
længere end default'en

Som jeg så ser det så er den eneste løsning at tilføje alle mine egne
manuelt i txt-filen og så gemme den

Morten

Fra : pre

Dato : 29-12-03 21:02

Måske en go´ idé at teste før noget ændres. Her er lidt tekst:

The Organize pane is a bare-bones tool with virtually no options, designed
to build a rule from the current message. As long as you understand its
limitations, you can make good use of it. Its most effective for mail that
is highly predictable, always arriving in exactly the same format from the
same sender. Rules you create this way will search text that precisely
matches the entry in the current message.
The pane will (so don´t dismiss it) consolitate those rules into one.

All rules you define are stored in a file "Microsoft Internet Settings".rzw,
usually stored at C:\Windows\Profiles\<username>\Application
Data\Microsoft\Outlook.

Det blev til en lang omgang - en ringe trøst er at Outlook gruppens MVP´ere
har været så overbelastede i lang tid at der var optræk til ballade i flere
tilfælde.