Vitaminer på recept!
Fra : /arcana

Dato : 19-04-01 18:59

I har læst Politiken her op til påske, ikke?

Nå, så varer det nok ikke længe før vi har norske tilstande: C-vitamin i
større tabletter end 200 mg. klassificeres som medicin, og skal købes på
apoteket med recept fra lægen, alle andre vitaminer tillades kun i ADT-doser
uden recept (ADT = Anbefalet Daglig Tilførsel, den dosis der skal til for at
UNDGÅ mangelsymptomer).

Hvis denne svinestreg går igennem, kan vi i samlet kor sjunge hymnen: "Tak,
EU, Arne Astrup og Codex Alimentarius!"
--
/arcana

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 19-04-01 20:31

I indlægget <9bn8uo$hjh$1@news.cybercity.dk>
dateret 19 Apr, forfattede /arcana:

>I har læst Politiken her op til påske, ikke?

Nej, men der stod vist stort set det samme i Berlingeren i lørdags.

> [...]
>UNDGÅ mangelsymptomer).
>
>Hvis denne svinestreg går igennem, kan vi i samlet kor sjunge hymnen: "Tak,

Ja, og så må vi vel hellere se at komme i gang med at hamstre!

>--
^^^Den der kan godt bruge en healende hånd.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : Bjarne Krog

Dato : 20-04-01 08:18

On Thu, 19 Apr 2001 19:59:12 +0200, "/arcana" <mailme@youllnever.com>
wrote:

> [...]
>UNDGÅ mangelsymptomer).
>
>Hvis denne svinestreg går igennem, kan vi i samlet kor sjunge hymnen: "Tak,

Når vi i radio og TV. høre om hvor farligt det er, kan jeg da godt
forstå at det bliver forbudt.
Men søde /arcana, hvad med den skrivelse du havde fået af Carsten
Vang-Hansen, er den blivet popliseret??? hvad med at du der fik den
kontaktede TV og fik dem til at se den?? Vi bliver nød til at gøre
det forståligt for folk og ministre ( ja de er ikke i samme gruppe
*G* ) at det ikke er farligt, og der var det at jeg mente at måske
Carsten's brev kunne fortælle dem et og andet.

Jeg ville gerne gå til pressen med dette brev, men det var ikke mig
der fik det, og jeg tror det ville være bedre hvis det var dig der jo
er mere inde i vitaminer og mineraler end jeg er.

ps. jeg kan ikke svare på returindlæg før på tirsdag
____________________________
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk
Denne her fra nyhedsgruppen

Fra : /arcana

Dato : 20-04-01 13:13

"Bjarne Krog" <b.krog@get2net.dk> wrote in message

> Når vi i radio og TV. høre om hvor farligt det er, kan jeg da godt
> forstå at det bliver forbudt.

Jada - der rapporteres årligt om tusindevis af dødsfald, fordi Fru Jensen er
kommet til at tage to Livol'er i stedet for en...

> Men søde /arcana, hvad med den skrivelse du havde fået af Carsten
> Vang-Hansen, er den blivet popliseret??? hvad med at du der fik den

Tja, jeg har i hvert fald postet den her, og der var en anden, som sendte
den videre til et par anti-EU-organisationer. Det undrer mig dybt, at der
ikke har rejst sig et ramaskrig, både her i gruppen og i medierne generelt.
Folk lader til at være hamrende ligeglade eller dybt apatiske...

/arcana

Fra : Rado

Dato : 23-04-01 17:34

On Fri, 20 Apr 2001 14:13:09 +0200, "/arcana" <noemail@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>ikke har rejst sig et ramaskrig, både her i gruppen og i medierne generelt.
>Folk lader til at være hamrende ligeglade eller dybt apatiske...

På den ene side så er jeg rimeligt ligeglad med vitaminerne, for
personligt har jeg ikke den store fidus til vitaminterapi (jeg mener
der findes langt bedre metoder).

På den anden side synes jeg at diverse myndigheders formynderi og
blanden sig i ting, som jeg mener hører ind under den personlige
frihed og selvbestemmelse, er ved at tage overhånd.

--
Rado

"Panta rei"

Fra : /arcana

Dato : 23-04-01 18:20

"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

> På den ene side så er jeg rimeligt ligeglad med vitaminerne, for
> personligt har jeg ikke den store fidus til vitaminterapi (jeg mener
> der findes langt bedre metoder).

Det er så din mening. Og den har du jo lov at have.

> På den anden side synes jeg at diverse myndigheders formynderi og
> blanden sig i ting, som jeg mener hører ind under den personlige
> frihed og selvbestemmelse, er ved at tage overhånd.

Ja, det er jo det jeg prøver på at sige...

--
/arcana

Fra : Rado

Dato : 26-04-01 19:35

On Mon, 23 Apr 2001 19:19:53 +0200, "/arcana" <mailme@youllnever.com>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Det er så din mening. Og den har du jo lov at have.

Det jeg mente var at det hovedsagelig var derfor jeg ikke rigtig har
følt mig inspireret til at gøre noget. Det er heller ikke mit indtryk
at vitaminterapi er nogen videre udbredt metode - mon ikke det er
årsagen til folks maglende interesse i at protestere? Selvom man vel
burde gøre det af rent principielle grunde.

--
Rado

"Panta rei"

Fra : /arcana

Dato : 20-04-01 16:21

"Bjarne Krog" <b.krog@get2net.dk> wrote in message

> Når vi i radio og TV. høre om hvor farligt det er, kan jeg da godt
> forstå at det bliver forbudt.

PS: Jeg har skrevet til Ernæringsrådet. Brevet - og svaret - kommer
herunder. Jeg følger sagen op, og går til Sundhedsstyrelsen og
Lægemiddelstyrelsen.

---(citat start)---

Fra : Rado

Dato : 23-04-01 17:34

wrote:

> [...]
>uden recept (ADT = Anbefalet Daglig Tilførsel, den dosis der skal til for at

Så kan man jo bare spise flere tabletter? 1 tablet á 1000 mg eller 5 á
200 kommer jo ud på ét.

Men af samme grund bliver loven jo så mere eller rmindre absurd - den
kan i hvert fald ikke forhindre folk i at tage store doser, hvis de
virkelig vil (selvom det nok er en del dyrere med mange små doser).

--
Rado

"Panta rei"

Fra : /arcana

Dato : 24-04-01 14:41

> Så kan man jo bare spise flere tabletter? 1 tablet á 1000 mg eller 5 á
> 200 kommer jo ud på ét.

Hvad så med multivitamin-præparater? Så skal man til at købe tyve-tredive
forskellige slags præparater, hvis man vil have mere end Livol-doser...

/arcana

Fra : Rado

Dato : 26-04-01 19:35

On Tue, 24 Apr 2001 15:41:25 +0200, "/arcana" <noemail@nospam.dk>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Hvad så med multivitamin-præparater? Så skal man til at købe tyve-tredive
>forskellige slags præparater, hvis man vil have mere end Livol-doser...

Indrømmet - det kan godt gå hen at blive besværligt. Men det absurde
ved loven er jo at den ikke forhindrer nogen i at gøre det alligevel,
fuld lovligt. Jeg formoder at de ikke ligefrem vil forbyde folk at
_spise_ så store doser, blot at de ikke må sælges?

--
Rado

"Panta rei"