Tastatur med mærkelig adfærd ???
Fra : Karen Seiersen

Dato : 27-12-03 17:48

Hej NG og godt nytår

Min mand og jeg har to ens opsat iMac'er 800 MHz med combodrev 17" med
OS X Panter som har fungeret perfekt indtil nu.

Der er nu sket det at Villy's tastatur pludselig ikke vil skrive æ ø å
samt de specielle tegn m.m., tasten på f.eks. backslash skriver ? d.v.s.
at flere taster pludselig skriver forkerte tegn,det sker både i Word,
adressebog og Apple Works m.fl..

Jeg har prøvet at gå i systemindstillinger, de skulle være gode nok med
valgt dansk sprog, efterfølgende diskrep. genstart m.m., heller ikke det
hjalp.... så prøvede jeg at tilslutte mit tastatur til hans iMac så
sker det samme.. mon ikke det kræver en tur til rep. eller hvad andet
kan jeg gøre ??? nogen forslag og jeg vil være en glad kvinde hvis du/I
har løsningen

Gode tanker Karen

Fra : Terje Rydland

Dato : 27-12-03 17:59

Karen Seiersen <vkSLET@DETTEbesked.com> wrote:

> [...]
> sker det samme.. mon ikke det kræver en tur til rep. eller hvad andet
> kan jeg gøre ??? nogen forslag og jeg vil være en glad kvinde hvis du/I

Det er sannsynligvis bare satt feil taststuroppsett. Åpne:

Systemvalg -> Internasjonalt -> Tastaturvalg

og kryss av for Dansk tastatur

terje

Fra : Karen Seiersen

Dato : 27-12-03 18:56

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Det er sannsynligvis bare satt feil taststuroppsett. Åpne:
>
> Systemvalg -> Internasjonalt -> Tastaturvalg
>
> og kryss av for Dansk tastatur
>
> terje

Hej Terje

Pudsigt... jeg havde være i systemindstillinger >international>
tastatur, det viste intet forkert... men nu var det amarikansk og dansk
samt tegnpalette.....der må ha' været "nisser" på spil, for der er ingen
af os som har ændret på de indstillinger og Panteren har været
indstalleret i ca. 2 3 uger nu, og alt har ellers virket upåklageligt.

Men du skal have en stor tak for dit råd som hjalp !!! og jeg er nu
en lykkelig kvinde

Gode tanker Karen

Fra : Michael Holm

Dato : 28-12-03 22:00

> [...]

> indstalleret i ca. 2 3 uger nu, og alt har ellers virket upåklageligt.
>
> Men du skal have en stor tak for dit råd som hjalp !!! og jeg er nu

har været ude for at den skifter tastaturlayout hvis man valgte en
speciel skrifttype/font... (men det var under OS 9 :)

Evt. kan man under systemindstillinger >international>tastatur
under Valg... fjerne fluebenet ved "Prøv at kombinere tastatru med
tekst"
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : Karen Seiersen

Dato : 29-12-03 09:20

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
>
> Evt. kan man under systemindstillinger >international>tastatur
> under Valg... fjerne fluebenet ved "Prøv at kombinere tastatru med

Hej

Jamen det kan jo så være løsningen på det pludseligt opståede problem,
jeg skriver mig dit råd bag øret .... Tak

Gode tanker Karen