fjerne markering af aktivt link
Fra : Steen Alexandersen

Dato : 28-12-03 18:47

For år tilbage lavede jeg en hjemmeside, hvor jeg fjernede markeringen af
det aktive link (den "stiplede" boks). Jeg ved godt at det forhindre brugere
i at bruge tab-tasten til at navigerer rundt på siden, men jeg vil gerne
have den fjernet alligevel.
Men hvilken kodestump er det nu lige man skal bruge ?

På forhånd tak
Steen

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-12-03 19:33

Steen Alexandersen <steen.alexandersen@stofanet.dk> skrev:

> Men hvilken kodestump er det nu lige man skal bruge ?

Det er sikkert
du tænker på.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-12-03 21:36

Steen Alexandersen skrev:

> For år tilbage lavede jeg en hjemmeside, hvor jeg fjernede
> markeringen af det aktive link (den "stiplede" boks). Jeg ved
> godt at det forhindre brugere i at bruge tab-tasten til at
> navigerer rundt på siden,

Det forhindrer også Mozilla/Firebird-brugere i at navigere ved at
taste sig frem til links. Når man først har prøvet at surfe uden
mus, er det temmelig irriterende at blive tvunget tilbage til musen
på grund af den slags javascripttricks.

Hvorfor vil du gøre din side mindre brugervenlig end nødvendigt?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Steen Alexandersen

Dato : 29-12-03 01:21

tak for svarene.

til Jens: Jeg har ikke noget godt modargument, du har helt ret.