Kan jeg bruge "position:absolute inden for~
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 28-12-03 18:17

Hej alle,

Jeg placerer et billede ovenpå et andet billede på en side.
Jeg bruger:
hvilket virker fint ved den givne skærmopløsning.
Men kan jeg lave noget lignende hvor placeringen af angivet som
absolut inden for en celle i en tabel?
På den måde vil placeringen være mere "sikker" og virke ved alle
opløsninger?
Er der bedre måder at placere et lille billede ovenpå et større?
Tak for hjælpen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-12-03 18:25

"Jesper Fjølner" <jesperfjoelner@REMOVEhotmail.com> wrote in message
> [...]
> opløsninger?
> Er der bedre måder at placere et lille billede ovenpå et større?

Måske z-index:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion15.asp

mvh
Preben

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-12-03 21:12

"Jesper Fjølner" <jesperfjoelner@REMOVEhotmail.com> skrev
> [...]
> absolut inden for en celle i en tabel?
> På den måde vil placeringen være mere "sikker" og virke ved alle

Hvis du vil anbringe et billede med absolut placering i en tabelcelle, er du
nødt til at tage højde for visning i forskellige størrelser browservinduer
(hvilket ikke nødvendigvis har ret meget med skærmopløsning at gøre).

Du gør det ved først at sætte en relativ position på den tabelcelle, der
skal indeholde det absolut positionerede indhold:

positioneret indhold</td>

Som du hidtil har positioneret celleindholdet absolut, har det været i
forhold til dokumentets øverste venstre hjørne. Med ovenstående relative
position på cellen, skal du nu ændre værdierne på den absolutte position, så
den bliver i forhold til cellens øverste venstre hjørne.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jesper Fjølner