scanning
Fra : Leif Bathum

Dato : 19-04-01 18:44

Hvordan scanner jeg et dokument ind så jeg kan skrive eller rette i det, jeg
bruger Word 2000
Venlig Hilsen
bathum@mail1.stofanet.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-04-01 21:05

"Leif Bathum" <bathum@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan scanner jeg et dokument ind så jeg kan skrive eller rette i det,
jeg
> bruger Word 2000
> Venlig Hilsen
> bathum@mail1.stofanet.dk

Du skal bruge et af de scannerprogrammer, som også kaldes for et OCR
program. Så er det teksten der scannes og genkendes. Flere af dem virker
iøvrigt så teksten umiddelbart efter sendes direkte ind i Word til videre
redigering. Fulgte der ikke scannerprogrammer med din scanner? Typisk følger
Text Bridge med i en billig version (classic), som i øvrigt virker ganske
udemærket. Er det tekst som er opstillet i spalter/ kolonner m.m. skal man
have fat i et af de bedre OCR programmer, for at de kan magte at holde de
forskellige tekstafsnit adskilt.
Skulle du mangle et OCR program, kan du hente Cuneiform OCR fra
www.ocr.com
Det er gratis og kan bl.a. fåes med dansk genkendelse.

Kurt