/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Min-positive- oplevelse med Tiscali
Fra : Aksel Sørensen


Dato : 27-12-03 19:25

Som forholdsvis ny "skabslæser" må jeg altså gi' mit besyv med.

Har længe brugt 56K modem og tænkt på andre løsninger, senest medarbejder-
bredbånd, der pt. desværre ikke kunne blive til noget på min arbejdsplads.
Skæbnen ville at der samme dag havnede en reklame fra Tiscali i min
postkasse,
med et tilbud på 256/256 til 295-/mdr. Ja, tak.. nu eller aldrig....
Bestiller d. 28.10,ordre bekræftet d. 03.11 Levering d. 14.11
kl.07.30-16.00, super.
Installation, kabler og diverse hardware gik som en leg, det gjorde
forbindelsen bare ikke.
Og så kommer den kedelige del: Ved flere opkald til kundeservice? får jeg en
del ubrugelige
"råd". Ping dit, ping dat.. en ny installation..osv.. Hvad med at bede mig
om at "pinge" mit netkort til en start? Jeg ved godt at supportere ikke kan
vide alting, men den næste jeg talte
med (Kirsten ?) gennemgik det hele fra en ende, hvorpå hun ville fejlmelde
linien. Hun fik div.
tlf.numre jeg kunne træffes på, mht. teknikerbesøg. Det var jo godt nok,
blev også ringet op
på jobbet af en tekniker fra TDC. "Jeg holder uden for din dør, men der er
ingen hjemme"?
Nå, det kune jeg jo hurtigt komme, men det havde da været rart med bare 1/2
dags varsel!
TDC ?
Teknikeren kommer indenfor og indvies i problemet. Han ser på udstyret og
udbryder:
(tekniker) Hvor har du fået det modem fra? (Siemens)
(Abonnent) øh, lige et øjeblik.. (finder kassen til hardwar'en)
(Abonnent) Det har jeg fået fra Returlageret, Sletvej (TDC)
(tekniker) Det forstår jeg ikke, det er flere år siden vi brugte det
udstyr..og det du'er altså
ikke nu, du skal have noget andet!
Herefter følger en snak om hvad der så kan bruges.
(tekniker) Jamen, det har jeg da ude i bilen, men jeg må ikke udlevere det
til dig.
(Abonnent) Kan jeg lokke dig til at hente og afprøve det rigtige modem?
(Speedstream, Ericsson
(tekniker) Ja, kigger på uret, ok..
Det virkede, super.
Herefter fik jeg at vide hvilket modem jeg skulle bestille. (hos
Tiscali??????)
(tekniker) Du får altså en regning på et tekniker-besøg...
(Abonnent) Den skal jeg vel ikke betale, jeg har da ikke bestemt hvilket
modem jeg skal bruge/
modtage?
(tekniker) Du får i hvert fald en regning, så må du jo gå videre med det...

___________________

Opkald til Tiscali- kundeservice: Jeg skal have et modem osv osv

3 dage efter fik jeg et modem der kunne bruges (speedstream) og så virker
det..
Det er sør'me også leveret fra TDC
Bliver ringet op af Kundeservice 2 dage senere, der vil høre om alt er gået
i orden?
Yes, det spiller
Det er vel ikke Tiscali's skyld at jeg får tilsendt forkert hardware?
I dette specifikke tilfælde kan jeg kun være godt tilfreds med Tiscali.
Basta....

Tilfreds Tiscali-kunde
Aksel Sørensen
8680 Ry
Uden nogen som helst økonomisk interesse i ovennævnte firma'er












 
 
GUFFE@ (27-12-2003)
Kommentar
Fra : GUFFE@


Dato : 27-12-03 22:14

Jeg er skam ikke utilfreds med Tiscali,men efter min mening har de rod i
deres sager,den ene dag modtager man en dato for opkoblingen,den næste dag
en bekræftelse på en opsigelse af noget man aldrig fik ...
Jeg er kun en "sølle kunde der er kommet i klemme i roderiet"
Kurt Berg

"Aksel Sørensen" <rya@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3fedcd61$0$95038$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Som forholdsvis ny "skabslæser" må jeg altså gi' mit besyv med.
>
> Har længe brugt 56K modem og tænkt på andre løsninger, senest medarbejder-
> bredbånd, der pt. desværre ikke kunne blive til noget på min arbejdsplads.
> Skæbnen ville at der samme dag havnede en reklame fra Tiscali i min
> postkasse,
> med et tilbud på 256/256 til 295-/mdr. Ja, tak.. nu eller aldrig....
> Bestiller d. 28.10,ordre bekræftet d. 03.11 Levering d. 14.11
> kl.07.30-16.00, super.
> Installation, kabler og diverse hardware gik som en leg, det gjorde
> forbindelsen bare ikke.
> Og så kommer den kedelige del: Ved flere opkald til kundeservice? får jeg
en
> del ubrugelige
> "råd". Ping dit, ping dat.. en ny installation..osv.. Hvad med at bede
mig
> om at "pinge" mit netkort til en start? Jeg ved godt at supportere ikke
kan
> vide alting, men den næste jeg talte
> med (Kirsten ?) gennemgik det hele fra en ende, hvorpå hun ville fejlmelde
> linien. Hun fik div.
> tlf.numre jeg kunne træffes på, mht. teknikerbesøg. Det var jo godt nok,
> blev også ringet op
> på jobbet af en tekniker fra TDC. "Jeg holder uden for din dør, men der er
> ingen hjemme"?
> Nå, det kune jeg jo hurtigt komme, men det havde da været rart med bare
1/2
> dags varsel!
> TDC ?
> Teknikeren kommer indenfor og indvies i problemet. Han ser på udstyret og
> udbryder:
> (tekniker) Hvor har du fået det modem fra? (Siemens)
> (Abonnent) øh, lige et øjeblik.. (finder kassen til hardwar'en)
> (Abonnent) Det har jeg fået fra Returlageret, Sletvej (TDC)
> (tekniker) Det forstår jeg ikke, det er flere år siden vi brugte det
> udstyr..og det du'er altså
> ikke nu, du skal have noget andet!
> Herefter følger en snak om hvad der så kan bruges.
> (tekniker) Jamen, det har jeg da ude i bilen, men jeg må ikke udlevere
det
> til dig.
> (Abonnent) Kan jeg lokke dig til at hente og afprøve det rigtige modem?
> (Speedstream, Ericsson
> (tekniker) Ja, kigger på uret, ok..
> Det virkede, super.
> Herefter fik jeg at vide hvilket modem jeg skulle bestille. (hos
> Tiscali??????)
> (tekniker) Du får altså en regning på et tekniker-besøg...
> (Abonnent) Den skal jeg vel ikke betale, jeg har da ikke bestemt hvilket
> modem jeg skal bruge/
> modtage?
> (tekniker) Du får i hvert fald en regning, så må du jo gå videre med
det...
>
> ___________________
>
> Opkald til Tiscali- kundeservice: Jeg skal have et modem osv osv
>
> 3 dage efter fik jeg et modem der kunne bruges (speedstream) og så virker
> det..
> Det er sør'me også leveret fra TDC
> Bliver ringet op af Kundeservice 2 dage senere, der vil høre om alt er
gået
> i orden?
> Yes, det spiller
> Det er vel ikke Tiscali's skyld at jeg får tilsendt forkert hardware?
> I dette specifikke tilfælde kan jeg kun være godt tilfreds med Tiscali.
> Basta....
>
> Tilfreds Tiscali-kunde
> Aksel Sørensen
> 8680 Ry
> Uden nogen som helst økonomisk interesse i ovennævnte firma'er
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>



Allan Olesen (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 28-12-03 02:32

"Aksel Sørensen" <rya@post9.tele.dk> wrote:

>(tekniker) Du får altså en regning på et tekniker-besøg...

Hvorfra kan han egentlig vide det?

Sender Tiscalis underleverandoer fakturaer for teknikerbesoeg direkte
til Tiscalis kunder?


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Rudi Stegen (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 28-12-03 13:11

Hej Allan Olesen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>>(tekniker) Du får altså en regning på et tekniker-besøg...
>
> Hvorfra kan han egentlig vide det?

Nogle montører elsker ganske som mange andre mennesker at udtale sig om
emner, de intet aner om.

> Sender Tiscalis underleverandoer fakturaer for teknikerbesoeg direkte
> til Tiscalis kunder?

Nej da.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Jan G. Nielsen (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan G. Nielsen


Dato : 28-12-03 15:51

Aksel Sørensen wrote:
[snip]
> ...på jobbet af en tekniker fra TDC. "Jeg holder uden for din dør, men der er
> ingen hjemme"?
> Nå, det kune jeg jo hurtigt komme, men det havde da været rart med bare 1/2
> dags varsel!

Det kunne Tiscali sagtens give dig (men rodet i firmaet forhindrer det).

> TDC ?

Tiscali (lige som mange andre) lejer teknikere hos TDC.

> (Abonnent) Det har jeg fået fra Returlageret, Sletvej (TDC)

Bestilt af Tiscali.

> (tekniker) Jamen, det har jeg da ude i bilen, men jeg må ikke udlevere det
> til dig.

Korrekt, da al udlevering skal skriftlig bekræftes.

> Herefter fik jeg at vide hvilket modem jeg skulle bestille. (hos
> Tiscali??????)

Ja da Tiscali jo er din udbyder.

> (tekniker) Du får altså en regning på et tekniker-besøg...
> (Abonnent) Den skal jeg vel ikke betale, jeg har da ikke bestemt hvilket
> modem jeg skal bruge/modtage?
> (tekniker) Du får i hvert fald en regning, så må du jo gå videre med det...

Det burde teknikeren ikke udtale sig om. Men havde du været en TDC-kunde
havde verden set lidt anderledes ud.¨

> Det er sør'me også leveret fra TDC

Ja.

> Det er vel ikke Tiscali's skyld at jeg får tilsendt forkert hardware?

Enten er det Tiscali der har bestilt et forkert, eller lageret der har
taget et forkert.

> I dette specifikke tilfælde kan jeg kun være godt tilfreds med Tiscali.
> Basta....

Ikke sikkert.


--
Mvh. Jan G. Nielsen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste