Outlook og vedhæftede filer
Fra : Linak

Dato : 29-12-03 08:50

Hvordan er det nu man får Outlook til IKKE at blokere for vedhæftede
filer som exe etc.?

Jeg kan huske at have gjort det engang, men har (åbenbart) ikke fået
taget noter... og efter en reformat er jeg tilbage i standarden med
"fy, nej - den får du ikke adgang til".

Lina

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 10:58

Linak skriblede:
> Hvordan er det nu man får Outlook til IKKE at blokere for vedhæftede
> filer som exe etc.?

Blokerede filer i Outlook 2000/XP

For at ændre på denne liste, kan du tilføje streng-værdien
Level1Remove (REG_SZ) på følgende sted i registreringsdatabasen :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security

Inholdet af værdien sætter du til de filtyper der skal fjernes fra
Niveau 1 (altså dem du gerne vil have adgang til) - for eksempel :
"exe;bat;msi;url" (adskilt af semikolon og uden anførselstegn).

ade, adp, bas, bat, chm, cmd, com, cpl, crt, exe, hlp, hta, inf,
ins, isp, js, jse, lnk, mda, mdb, mde, mdz, msc, msi, msp, mst,
pcd, pif, reg, scr, sct, shs, url, vb, vbe, vbs, wsc, wsf og wsh.

--
/Gevaldi

Fra : Linak

Dato : 29-12-03 17:13

Takker

Lina

Fra : Michael [2800]

Dato : 06-01-04 18:53

Hej Gevaldi,

> For at ændre på denne liste, kan du tilføje streng-værdien
> Level1Remove (REG_SZ) på følgende sted i registreringsdatabasen :
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security

Jeg har gjort som du skriver, men det virker ikke, er det fordi jeg bruger
Outlook 2002? og i så fald ved du hvad jeg skal gøre for at få det til at
virke i 2002?

--
/md

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-01-04 19:18

"Michael [2800]" <michael@mhcdan.dk> skrev :

>Jeg har gjort som du skriver, men det virker ikke, er det fordi jeg bruger
>Outlook 2002? og i så fald ved du hvad jeg skal gøre for at få det til at
>virke i 2002?

Brug denne:

Sæt denne ind i en tekstfil og omdøb den til *.reg. :

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security]
"Level1Remove"="zip;exe;rar;html"

Du kan se hvad den tillader og du kan selv tilføje/fjerne andre.

Klik herefter på filen og oplysningerne er tilføjet
registreringsdatabasen.
Genstart.
--
Knud