Skærme
Fijala 3554
Ny 19" CRT monitor
Fra : Peter Simonsen

Dato : 28-12-03 23:40

Da jeg absolut ikke kan acceptere pixel-fejl,
vil jeg hellere have mig en CRT-skærm end
en LCD skærm.

Hvad er de bedste 19" CRT skærme?

hilsen/Peter

Fra : Ali Ahmad

Dato : 29-12-03 02:41

Hvis prisen ikke betyder noget skal du nok gå efter Eizo ellers så må det
være Sony, men jeg er ikke sikker på at de stadig producerer 19" CRT-skærme?

Men med en Eizo går du i hvertfald ikke forkert i byen. Den er lidt dyr i DK
desværre - ligesom de øvrige skærme fra Eizo.
Men du kan købe dem i Tyskland til meget billigere penge.
Her f.eks.
http://www5.primustronix.de/shop/info.asp?product_group=214&service_group=&fct=&product_code=MON475&search_str=&sid=5924740016

Jeg fandt den på www.preistrend.de

Mvh

Ali

"Peter Simonsen" <_removethisprefix_peter.simonsen@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3fef5d1a$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-12-03 11:50

Peter Simonsen (_removethisprefix_peter.simonsen@mail.dk) skrev
følgende:
> Da jeg absolut ikke kan acceptere pixel-fejl,
> vil jeg hellere have mig en CRT-skærm end
> en LCD skærm.
>
> Hvad er de bedste 19" CRT skærme?

Samsung 959NF. Kan fås til ~2000 kr. Det kan ikke gøres bedre til den pris
(eller den dobbelte for den sags skyld).

- Martin

Fra : Erik

Dato : 29-12-03 14:46

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse news:bsp0te$8e1$1@news.cybercity.dk...

> Samsung 959NF. Kan fås til ~2000 kr. Det kan ikke gøres bedre til den pris
> (eller den dobbelte for den sags skyld).

Ja 959NF er helt klart den bedste i den prisklasse.

--
Erik

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 02-01-04 13:34

On Mon, 29 Dec 2003 11:50:10 +0100, Martin Petersen wrote:

> Peter Simonsen (_removethisprefix_peter.simonsen@mail.dk) skrev
> følgende:

> Samsung 959NF. Kan fås til ~2000 kr. Det kan ikke gøres bedre til den pris
> (eller den dobbelte for den sags skyld).

Jeg er i hvert fald ovenud lykkelig for min. Dog laver LG en version, som
kører med et andet billedrør end Trinitron, som producerer de to
irriterende linier henover skærmen. Jeg ville vælge LG'en i dag.