Skærme
Fijala 3554
Skærmslukning ???
Fra : 7182 - Bredsten

Dato : 28-12-03 22:55

Hej med jer.
Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe, men så må i give mig en
skideballe og fortælle mig hvilken gruppe jeg så skal i !.

Skærmslukning ???.
Hvordan skal det gøres ???.
jeg har prøvet at lade min BIOS i PCen styre skærmslukning, det der hedder
strømstyring.
med det resultat at når den kommer til den tid den skal slukke skærmen,
slukker den også skærmen som den skal.
Men det er er gammel skærm med højspænding, en Olivetti DSM 50 - 151 LOW
EMISSION.
Det lyder til at den hele tiden vil forsøge at starte skærmen op igen, jeg
kan høre højspændingen forsøge at starte op !.
Er det rigtigt, at jeg skal høre på det ???.

Jeg har også prøvet at lade min Windows XP home slukke min skærm, men det er
tilsyneladende det samme.
Skal det være sådan ???.
Jeg troede at skærmen skulle være slukket indtil jeg rører ved min mus ???.
Gør jeg noget forkert, eller skal det være sådan ???.
Med venlig hilsen KE.
kekp@balle-bredsten7913.dk
Fjern : 7913

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-12-03 12:04

In article <bsnj32$gvd$1@news.net.uni-c.dk>, knold@tot.dk says...
> [...]
> slukker den også skærmen som den skal.
> Men det er er gammel skærm med højspænding, en Olivetti DSM 50 - 151 LOW

Alle CRT-skærme er baseret på højspænding. Jo større billedflade desto
større højspænding.

> Det lyder til at den hele tiden vil forsøge at starte skærmen op igen, jeg
> kan høre højspændingen forsøge at starte op !.

Højspændingen bliver genereret af flyback-pulsen, dvs. den strømpuls
der bliver skabt når strålen returnerer efter endt linieoverløb.

> Er det rigtigt, at jeg skal høre på det ???.

Ja, hvis skærmen ikke kan gå i powersave eller den er defekt.

> Skal det være sådan ???.

Ja. Hvis skærmen ikke kan det du be'r den om.

> Jeg troede at skærmen skulle være slukket indtil jeg rører ved min mus ???.

Skærmen er slukket indtil et eller andet får den vækket til live igen,
men det kan intet med skærmen at gøre...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen