Backup løsning til Mac?
Fra : Thomas

Dato : 19-04-01 18:50

Vi har lige installeret en ekstra HD i en G4 og leder nu efter et program,
som kan tage backup af den ene disk over på den anden. Hvad kan anbefales
til dette job?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 19-04-01 20:12

"Thomas" <flash4@it.dk> writes:

> Vi har lige installeret en ekstra HD i en G4 og leder nu efter et program,
> som kan tage backup af den ene disk over på den anden. Hvad kan anbefales
> til dette job?

Der er sikkert nogle der vil anbefale dig Retrospect, så jeg vil lige
benytte mig af lejligheden til at spørge, om Retrospect endeligt kan lave
backup filer størrer end 4GB?

--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Thomas

Dato : 19-04-01 20:20

> Der er sikkert nogle der vil anbefale dig Retrospect, så jeg vil lige
> benytte mig af lejligheden til at spørge, om Retrospect endeligt kan lave
> backup filer størrer end 4GB?

Laver det en enkelt fil ud af alle de filer man laver en backup af? I så
fald vil jeg hellere have et program som kan kopiere de filer som er ændret
over på et andet drev. Findes der sådan et program/utility?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - Webcam og undervandsbilleder fra RødeHavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-04-01 21:40

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Laver det en enkelt fil ud af alle de filer man laver en backup af? I så
> fald vil jeg hellere have et program som kan kopiere de filer som er ændret
> over på et andet drev. Findes der sådan et program/utility?

Jeg mener bestemt at netop Retrospect kan indstilles til kun at lave
back-up af de filer, som har været ændret siden sidste back-up. Ellers
ville de jo tage en evighed at lave en back-up.

Du skal selvfølgelig lave en fuld back-up første gang.

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 21-04-01 12:33

> [...]
> ville de jo tage en evighed at lave en back-up.
>
> Du skal selvfølgelig lave en fuld back-up første gang.

Naturligvis kan man det: ) Det hedder i Retrospect (version 4.3) "Normal
Backup", mens fuld backup hedder "Recycle Backup", der kan dog være
fordele ved at sætte en ugentlig dag til "Recycle Backup", på den måde
har man en fuld backup hvis der sker fejl. Retrospect er et glimrende
program, der via Apple Scripts kan alt hvad man kan forlange af et godt
backup program fx. sende mail rapporter pr. mail eller SMS.

/sebastian

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-04-01 22:33

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Laver det en enkelt fil ud af alle de filer man laver en backup af? I så
> fald vil jeg hellere have et program som kan kopiere de filer som er
> ændret over på et andet drev. Findes der sådan et program/utility?

Hvis de bare skal kopieres uden kompression, så er der jo
synkroniseringsprogrammer som f.eks. Synchronize! der er shareware.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 20-04-01 00:25

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> Laver det en enkelt fil ud af alle de filer man laver en backup af? I så
> fald vil jeg hellere have et program som kan kopiere de filer som er ændret
> over på et andet drev. Findes der sådan et program/utility?

Hvis du har system 9.1 følger der et kontrolpanel med der hedder
"arkivopdatering" i den danske udgave. Med det har man mulighed for at
lave bakcup opdateringer af mapper. Og man kan også oprette forskellige
sæt af opdateringener... Måske det kan bruges?

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 19-04-01 22:24

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> Der er sikkert nogle der vil anbefale dig Retrospect, så jeg vil lige
> benytte mig af lejligheden til at spørge, om Retrospect endeligt kan lave
> backup filer størrer end 4GB?

Ikke helt med, hvad mener du med om Retrospect kan lave filer større end
4 GB?

/sebastian

--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 19-04-01 23:22

Sebastian Bredsdorff <usenet@geomac.dk> wrote:

> Ikke helt med, hvad mener du med om Retrospect kan lave filer større end
> 4 GB?

Det kunne Retrospect ikke førhen.

Anyway, Thomas kig på FoldersSynchronizer

http://www.softobe.com/products/flsy/pp.html

Det er Top of the Pops :)

Forresten, har Apple ikke lavet noget gratis sync software til
PowerBooks. Kan man ikke bruge det, evt. med en custom install ... jeg
ved det ikke :)

Mojn, Thomas

--
I thought "Loading the dishwasher" meant getting your wife drunk?

-Jeff Foxworthy

Fra : Morten Reippuert Kun~

Dato : 20-04-01 02:49

In article <1es4zhm.z1vhci103ptz4N%engineering@boelskifte.dk>, Thomas
Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Forresten, har Apple ikke lavet noget gratis sync software til
> PowerBooks. Kan man ikke bruge det, evt. med en custom install ... jeg
> ved det ikke :)

Arkivopdatering - hujende langsom.