Dårlig lyd på Fifth Element
Fra : Anders And

Dato : 19-04-01 18:33

Jeg syntes at lyden på Det 5. element DVD Reg2 er dårlig. En ting er at
billedet ikke er anamorphisk(stavefejl???).
Men at lyden forvrænger er sgu for ringe af så store selvskaber. Jeg syntes
at det er meget udtalt i i kampen efter opera scenen. Specielt hvor Ruby
Rhod skriger som en stukket gris.
Er det mit grej det er galt med eller er der andre som har oplevet det
samme.
Er der nogle steder på nettet hvor man kan se om reg 2 skiver er værd at
købe. Jeg tænker her på kvaliteten af billede og lyd. Om den er skamklippet
som f.eks Last boyscout er. Og til sidst hvordan er det med spilletiden på
filmen i forhold til reg1 og reg 2. Der er noget med en udregning??
Kim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-04-01 20:04

Anders And wrote:

> [...]
> at det er meget udtalt i i kampen efter opera scenen. Specielt hvor Ruby

Hmm, mærkeligt. Jeg har reg2 (spansk Version) Fifth Element og den har
uden tvivl noget af det fedeste 5.1 lyd jeg har hørt. Total god kvalitet
og god udnyttelse af de bagerste kanaler.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : B.Ikkala

Dato : 20-04-01 08:56

Thu, 19 Apr 200, Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac>

>Hmm, mærkeligt. Jeg har reg2 (spansk Version) Fifth Element og den har
>uden tvivl noget af det fedeste 5.1 lyd jeg har hørt. Total god kvalitet
>og god udnyttelse af de bagerste kanaler.

Lyden på den engelske R2 udgave er også excellent.

Personligt synes jeg at kvaliteten af danske udgivelser desværre
(stadig) er meget dårlig. Udgivelser af en god kvalitet og med et
rimeligt indhold af ekstramateriale er undtagelsen fremfor reglen ...

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 19-04-01 22:02

"Anders And" <no@mail.no> wrote in message
> Jeg syntes at lyden på Det 5. element DVD Reg2 er dårlig. En ting er at
> billedet ikke er anamorphisk(stavefejl???).

Vel snarere et trykfejl hvis det er noget... Derudover et rigtig grimt
komprimeret billede.

> [...]
> som f.eks Last boyscout er. Og til sidst hvordan er det med spilletiden

> filmen i forhold til reg1 og reg 2. Der er noget med en udregning??

Filmens længde er der ikke noget galt med. Det er normalt at filmen er
"kortere" i R2, men det har noget med forskellen mellem NTSC og PAL at gøre.
Jeg husker lyden som ret god i FE, men jeg vil da lige smide skiven i igen
imorgen og give min uforbeholdne mening. Men alt i alt, bestemt ikke en
udgivelse Metronome kan være bekendt, især p.g.a. billedet.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : walther

Dato : 20-04-01 12:46

In article <9bn7el$1ntr$1@tnews.inet.tele.dk>, Anders And <no@mail.no>
wrote:

> Er det mit grej det er galt med eller er der andre som har oplevet det
> samme.

Jeg har læst et par gange at den danske version af FE skulle være noget
hø.
Hvor svært kan det være at kopiere et lydspor!!??? amatørnisser...

> Er der nogle steder på nettet hvor man kan se om reg 2 skiver er værd at
> købe.

Jeg cehecker altid følgende inden jeg køber en DVD:

http://www.rewind.org.uk/digitalera/ [sammenligner R1 og R2(UK)]
http://www.michaeldvd.com.au/ [sammenligner R1 og R4(AU)]
http://www.dvd-basen.dk/ [liste over anmeldelser af
R1-2-3-4]

mvh,
walther

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 21-04-01 21:27

> [...]
> Rhod skriger som en stukket gris.
> Er det mit grej det er galt med eller er der andre som har oplevet det

Jeg har lige set et par af scenerne i FE (den danske version), bl.a. den du
omtaler fra Operaen - og jeg må altså sige at den film har noget af den
fedeste lyd! Der er måske en meget lille forvrængen af Ruby Rhod i
kampscenen, men ikke noget nævneværdigt - den fede lyd i resten af filmen
overskygger det fuldstændigt. Hvilket udstyr har du?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Anders And

Dato : 22-04-01 13:18

Dvd Pioneer dv717
Frostærker Yamaha dsp a1
Front ht. Tannoy Definition D700
Center Jamo Concert
Subs 2x Energy Eps150
Bag ht Tannoy 638+
Jeg har prøvet at slå center ht fra og det er det samme. Rubens skrigen
overstyrer. Om det er dvd'en eller mit udstyr vej jeg ikke men jeg hænger
mest til dvd'en. Jeg har ikke haft tid til at se hele filmen igen så om det
er det eneste sted i filmen ved jeg ikke.
Kim