små motorcykler og kørekort
Fra : kasper

Dato : 19-04-01 18:25

Hey
jeg bliver snart de frygtede 18 år og går og tænker på motorcykel, men jeg
kan jo kun køre de små med et lille motorcykel kørekort- men så er der jo
det der heder neddrosling også tænkte jeg på hvor meget kan man neddrosle en
motorcykel og kna det betale sig eller skal man bare købe en lille
motorcykel istedet?

på forhånd tak
kasper

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 19-04-01 18:40

On Thu, 19 Apr 2001 19:24:39 +0200, "kasper" <kabonderup@hotmail.com>
wrote:
-snip
> men så er der jo
>det der heder neddrosling også tænkte jeg på hvor meget kan man neddrosle en
>motorcykel og kna det betale sig eller skal man bare købe en lille
>motorcykel istedet?

Jeg vil umiddelbart anbefale en lille cykel til at starte på.
Du vil formentlig være interesseret i at skifte cyklen ud efter et par
år, når du har fået styr på, hvad du vil have.
Personligt troede jeg, jeg var til touring - indtil jeg havde haft
sådan en sag 2-3 år. Så ville jeg hellere have noget sportspræget.
Men sådan er vi så forskellige...

Store cykler, der er neddroslede er trods alt typisk - ja store. Og de
færre heste gør det ikke sjovere.
Et ekstremt eksempel var mcn, der neddroslede en Blackbird. Den var
helt umulig at have med at gøre.
(overdrivelse fremmer forståelse)
--
Peder
m/Mille

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-04-01 19:08

Peder Eskildsen wrote:

> Et ekstremt eksempel var mcn, der neddroslede en Blackbird. Den var
> helt umulig at have med at gøre.
> (overdrivelse fremmer forståelse)

Hey! Min baygixxer kan jo køre fra en Blackbird så Høhø
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-04-01 19:14

^

Fra : Morten Juel

Dato : 20-04-01 11:33

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> ^

hehe rofl

Mvh
Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-04-01 17:07

Morten Juel wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
>
> hehe rofl

Og Hondakørere er bøsser
Quotefusker... *tsk tsk*

Fra : Anders Olesen

Dato : 19-04-01 18:51

Motorcykler kan neddrosles rigtig meget, eksempelvis sælger Yamaha en fazer
600 droslet fra 95 hk til 34 hk. Spørgsmålet er så, hvor fedt det er. Store
motorcykler er jo som regel også tunge, og når de så pludselig kun har 34hk
bliver de ligeså sløve, som motorcykler født med få heste. Hvis du ikke
regner med at beholde cyklen mere end et par år alligevel vil jeg derfor
foreslå dig at finde en lille let motorcykel, der slet ikke skal drosles,
eller ikke skal drosles ret meget. Så slipper du også for at betale for en
stor lækker motor, som du slet ikke har glæde af. Problemet er så at finde
en rimelig ny og moderne cykel, som har så svag en motor. Personlig havde
jeg en Honda Nsr 125 F, og det er en sjov og kvik cykel, men en Aprilia rs
125 kører vist meget bedre. Fælles for disse to er dog, at det er
hårdttunede totaktere, og vis du vil køre mange kilometer årligt bliver det
hurtigt dyrt i motorvedligehold. Skal det være mere touringpræget er det
svært at finde noget med 34hk, så da ville jeg nok kigge på en droslet
gs-500 eller cb 500.
Anders Olesen

Fra : Michael Kristensen

Dato : 19-04-01 19:35

Jeg kan varmt anbefale en nedroslet gs500 (og har også en til salg ).
Den har et væsentlig bedre og breddere moment end de fleste 250 kubiker.

-mvh Michael Kristensen (sv650s)

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-04-01 11:33

kasper skrev i meddelelsen ...
> [...]
en
>motorcykel og kna det betale sig eller skal man bare købe en lille

Lige et andet spørgsmål:
Hvad er bøden for at køre på en motorcykel der er for stor? Og der så en
skala ligesom med fartgrænser, eller er det bare "den er for stor!" ?

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 20-04-01 13:47

Anders Houmark <alfaman@mobilixnetNOSPAM.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:acUD6.49821$o4.4029036@news010.worldonline.dk...

> en
>

> Lige et andet spørgsmål:
> Hvad er bøden for at køre på en motorcykel der er for stor? Og der så en
> skala ligesom med fartgrænser, eller er det bare "den er for stor!" ?

Bøden - et 4, 5 måske 6 cifret beløb hvis du napper en fodgænger med god
fart ( > 30)

Det er dumt, så tag prøven - eller vendt

Ulrik

Fra : Anders Olesen

Dato : 20-04-01 18:56

>Hvad er bøden for at køre på en motorcykel der er for stor? Og der så en
>skala ligesom med fartgrænser, eller er det bare "den er for stor!" ?

Jeg erindrer, at have hørt noget i retning af 3500, 2000 hvis du er ved at
tage det store, men jeg er ikke helt sikker på tallene.