Andet multimedie
bentjuul 3670
CorelDRAW vs Adobe ?
Fra : Olesen

Dato : 29-12-03 10:43

Corel har en pakke med PhotoPaint + CorelDRAW.

Paint delen er til billeder og er mega godt.
DRAW delen er til vektorgrafik og også eminent.

Hvad har Adobe som svarer til ovennævnte ??

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 29-12-03 10:51

Hej Olsen

Hvorfor spørger du?

(Illustrater & Photoshop)

PS.: Jeg er selv tilhænger af Corel's produkter.

Mvh
Anders

Fra : H@nsen

Dato : 29-12-03 11:30

Olesen wrote:
> Corel har en pakke med PhotoPaint + CorelDRAW.
> Hvad har Adobe som svarer til ovennævnte ??

Photoshop + Pagemaker eller Illustrator som alle er produkter i den nok lidt
mere professionelle ende af skalaen... men jeg hælder klart mest til Corel
har desværre kun version 9.0DK og ville meget gerne have fat i version
11.0DK - men det er ikke lige et program der let findes som en 30 dages
trial på dansk.

Men hvis nogen evt. ved hvor så må de da meget gerne kaste mig en mail til
privaten
(Husk at redigere mail adressen ved direkte svar)

Godt nytår...

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 29-12-03 12:46

> Photoshop + Pagemaker eller Illustrator som alle er produkter i den nok
lidt
> mere professionelle ende af skalaen...

Corel's produkter er fuldt ud lige så professionelle som Adobes. Corel Draw
er gennem de seneste 3-4 år blevet kåret som det bedste illustrations
program i sin klasse. Men som med alt andet nogen kan lide moderen og andre
datteren.

Pagemaker er et sideombrydningsprogram - Corel's svar på dette program
hedder Corel Ventura www.venturabruger.dk (som i mange test - også imod
Indesign, er blevet kåret som det bedste til den type opgaver).

Jeg ønsker ikke at deltage i en krig om hvilke programmer som er bedst, blot
at være oplysende om fakta.

< men jeg hælder klart mest til Corel
> har desværre kun version 9.0DK og ville meget gerne have fat i version
> 11.0DK - men det er ikke lige et program der let findes som en 30 dages
> trial på dansk.

Ver. 10 og 11 findes ikke i danske udgaver, så det er derfor du ikke kan
finde dem. Men det lysner i Vest, Corel har fået nogle nye ejere, og
ubekræftet rygter vil vide at der kommer en dansk ver. 12, hvornår den
kommer og om det er rigtigt kan kun tiden vise.

Mvh
Anders

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 29-12-03 22:47

Computer Shopper Names CorelDRAW 11 the Best Drawing Software of the Year
"CorelDRAW is the easiest illustration program to master, and version 11
ships with a superior interface and features set, including fantastic
drawing tools such as pressure-sensitive smudge and roughen brushes, plus
excellent filters. Even with all these fancy new features, CorelDRAW remains
simple to use for novices and pros alike. In fact, anyone who can print a
Word document can figure out how to use CorelDRAW in an hour or two."
- Computer Shopper, November 2003

Sakset fra Corel's hjemmeside

Mvh
Anders

"Anders Rehhoff" <arehhoff@FJERNmail.dk> skrev i en meddelelse

Fra : Studio Smalbro

Dato : 29-12-03 18:44

Adobe har Creative Suite, som er en bundle der består af InDesign,
Illustrator, PhotoShop, GoLive og Acrobat. Fåes i varianterne Standard og
Premium. Creative Suite er svær at slå hvad angår både pris og features.

Jeg bruger selv CorelDraw 11 extensivt, men har måttet se i øjnene at dens
webgrafikfeatures er noget klamp. Men der findes jo også Freehand og Canvas
hvis man leder efter allround vektorgrafik. Jeg kender ikke de to programmer
så godt, men jeg har set nogle ret imponerende løsninger lavet med Freehand.

Kh
Bjørn