Andet multimedie
bentjuul 3670
ID 3 (CS)
Fra : Mikkel

Dato : 28-12-03 19:21

Hvordan fjerner man de irriterende (nye) menuer i højre side af skærmen. Jeg
plejede at kunne trække dem over på min anden skærm.
Det er en try out udgave så jeg har ingen manualer.
På forhånd tak.
Mik

Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-12-03 22:01

Mikkel skrev:

> Hvordan fjerner man de irriterende (nye) menuer i højre side af
> skærmen. Jeg plejede at kunne trække dem over på min anden skærm.

Planen med dem er at man folder dem ind hvis de er i vejen.
Hvis du klikker på det mørkegrå felt i menuerne, så ruller de ind.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/indesign/fold_ind.gif>.

Hvis du absolut vil have dem over på en anden skærm, så træk dem
ud fra deres "holdere", hvorefter du har mulighed for at flytte dem
hvorhen du ønsker.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/indesign/traek_og_slip_paletter.png>.

Madsen.

Fra : Mikkel

Dato : 28-12-03 22:58

Thomas Madsen wrote:

> Planen med dem er at man folder dem ind hvis de er i vejen.
> Hvis du klikker på det mørkegrå felt i menuerne, så ruller de ind.
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/indesign/fold_ind.gif>.

Den er jeg med på.

> Hvis du absolut vil have dem over på en anden skærm, så træk dem
> ud fra deres "holdere", hvorefter du har mulighed for at flytte dem
> [...]

Super !! lige hvad jeg manglede.
Jeg sidder ofte og formaterer tekst med paragraph styles,
og der er det nemmest hvis jeg kan anbringe paletten midt i teksten.
Bukker og takker.

Mikkel

Fra : Storm

Dato : 29-12-03 11:46

Mikkel <mlausten(REMOVE)@worldonline.dk> wrote:

> Jeg sidder ofte og formaterer tekst med paragraph styles,
> og der er det nemmest hvis jeg kan anbringe paletten midt i teksten.

Er du med på at du kan gemme dine opsætninger i workspaces?
Window - workspace.
Jeg syntes også det var irriterende da jeg skifter meget mellem hvor og
hvordan jeg sidder, men hvis man kører palletterne over på sin 2. skærm,
og arrangerer dem der som man vil, og gemmer som specifikt workspace,
kan du toggle mellem dine palette-opsætninger via workspace.

Man arrangerer ved at køre en palette henover en anden: 2 paletter
klistres sammen når bunden highlightes fed sort, og 1 palette bliver
faneblad hos en anden når hele paletten highlightes med fed sort ramme.
Måske vidste du det godt - måske ikke

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Mikkel

Dato : 29-12-03 15:22

Storm wrote:
> [...]

Hej Nina

> Er du med på at du kan gemme dine opsætninger i workspaces?
> Window - workspace.

Nej

> [...]
> skærm, og arrangerer dem der som man vil, og gemmer som specifikt
> workspace, kan du toggle mellem dine palette-opsætninger via

Det må jeg straks prøve !!

> [...]
> klistres sammen når bunden highlightes fed sort, og 1 palette bliver
> faneblad hos en anden når hele paletten highlightes med fed sort

Nej og ja.

Tak for hjælpen, Mikkel