Andet multimedie
bentjuul 3670
Digitzer på lavt budget
Fra : Jesper

Dato : 27-12-03 17:06

Hvilken digitizer kan anbefales under 1000 kroner?

Jeg skal bruge den til at pille ved fotos i Photoshop.

Er 5*4 tommer nok, eller skal man højere op? Sådan en svend kan vel også
blive for stor (større bevægelser)

Jeg har acceleration på min mus så hele skærmen kan nås uden st flytte
hånden, så jeg skal nok ikke have en af de rigtig store modelle, da jeg
finder der mest behageligt kun at flytte hånden en lille smule.

Hvad er forskællen på Graphire 2/3 og Volito?
*skal* man have en Wacom eller kan andet bruges?

/jesper

Fra : Studio Smalbro

Dato : 27-12-03 22:09

Jeg vil tro man "skal" have en Wacom. Jeg købte Sandbergs A5model og den er
ikke særligt god. Den virker, men den er ikke følsom og præcis nok. De
Wacoms jeg har brugt har alle været bedre, så der var jeg altså for nærig!

Kh
Bjørn

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 28-12-03 10:03

Hej Jesper

Min gamle Wacom gik i stykker, efter mange års god tro tjeneste. Jeg gik til
min lokale computer pusher, som havde nogle fantastiske alternativer. Fik 2
forskellige udgaver med i udvalg så jeg kunne afprøve dem weekenden over.
Mandag bestilte jeg min nuværende Wacom.

Mvh
Anders

Fra : Jens Andersen

Dato : 28-12-03 16:12

Hej til N G

Jeg står for at skulle anskaffe en digitizer, så det kunne være rart at høre
fra nogen med erfaring, som f.eks. Anders, hvilken Vacom valgte du så, den
til omkring 5-600.-kr eller...?
Jeg har læst lidt om Volito A6 (?) den er billig, men det til trods, er den
så anvendelig til seriøst "amatør" grafik. (Photoshop)??
Hvad er det man især skal kigge efter når man skal vælge, er der nogen der
har nogle gode fif?
Det er ærgerligt at købe katten i sækken!

Hilsen
Jens

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 28-12-03 17:02

Hej Jens

Jeg valgte Intonius 2 A5 til en pris (dengang) på 3250,- incl. moms. Mine
bevæg grunde for at det præcis blev den, var at det var afløseren for min
"gamle" model, at det var den som supply service, som står for importen til
DK anbefalede til prof. grafisk brug (det er et værktøj jeg bruger altid -
musen bruges ikke i mit daglige arbejde p.g.a. en begyndende musseskade i
min arm), og sidst men ikke mindst så er den mangegange hurtigere end musen,
når man først har lært at bruge den.

De modeller som jeg havde på prøve (af andre mærker), var ikke præcise nok,
og derved også meget svære at arbejde med. Det er måske et spørgsmål om
tilvænning men det duer mit temperament ikke til.

Om det skal være en A5 eller A6 udgave er også et spørgsmål om temperament.
I starten syntes jeg at A5'eren var stor at komme rundt på, men idag vil jeg
have svært ved at bruge mindre plads.

Mvh
Anders

Fra : Jens Andersen

Dato : 29-12-03 17:31

Hej Anders.
Tak for hjælpen, jeg vover pelsen og køber en Volito A6 kan lige nu få den
for 395.- incl moms, så hvis jeg bliver meget glad for digitizer, er det
ikke den store ulykke at skulle skifte til en "bedre" model inden for en
overskuelig fremtid.
Godt nytår til alle
hilsen
jens

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 29-12-03 10:00

"Jesper" <Glem_det_sp@m.dk> writes:
>*skal* man have en Wacom eller kan andet bruges?

For mit vedkommende bliver det ikke andet en Wacom - den er utroligt
præcis at bruge. Jeg har både en A6 og en A5.
A5 er klart den rareste at bruge når der skal arbejdes med detaljerne, men
A6 kan sagtens gå an, navnlig hvis det ikke er til profesionelt brug.

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og