Andet multimedie
bentjuul 3670
Fonte
Fra : Kim Larsen

Dato : 27-12-03 16:23

Hej i gruppen

Jeg har fået nogle cd-skiver med en masse fonte på, nogle flotte, andre
noget værre noget. Jeg kunne godt tænke mig at få dem jeg kan lide ind på
min computer så jeg kan bruge den fortrinsvis i Photoshop. Findes der er
program der kan scanne efter fonte og installere dem jeg vil bruge. Det er
lidt af et arbejde at først finde ud af hvilke fonte jeg vil have, og så
finde dem på skiven, kopiere dem over på harddisken og så installere dem der
fra.

De fonte der er på disse skiver, må jeg sende dem videre til folk der
eventuelt skal bruge samme font for at arbejde videre på det jeg laver,
eller er der ophavsret på dem. Jeg kan ikke se det nogen steder på hverken
cover eller skive om der skulle være noget der skulle forhindre mig i det.

Kim Larsen

Fra : Nils F.

Dato : 27-12-03 16:32

Prøv Stone's FontViewer. Den er dansk, gratis, lille og effektiv.
www.stoneware.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-12-03 17:57

"Nils F." <udsendt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv Stone's FontViewer. Den er dansk, gratis, lille og effektiv.
> www.stoneware.dk

Tak for linket.
Det jeg er ude efter er et program hvor jeg kan bestemme hvor programmet
skal se skrift typerne, og så fra det sted via programmet kunne installere
fonten.

Kim Larsen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-12-03 19:43

"Kim Larsen" <mythos_fjern_@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cover eller skive om der skulle være noget der skulle forhindre mig i det.

Der er (formodentlig) ophavsret på fontene, og derfor må de ikke
viderespredes uden ophavsretshaverens samtykke.
Det er ikke nødvendigt at skrive noget nogen steder for at opretholde sin
ophavsret, - den kommer i det øjeblik man har udført 'værket'.
Du må derfor (formodentlig) ikke sprede fontene videre.

Hvis du åbner fontene på din computer, vil du sandsynligvs kunne se
angivelser af rettighedsindehaverne.

/Per

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-12-03 21:12

> [...]
> Du må derfor (formodentlig) ikke sprede fontene videre.
>
> Hvis du åbner fontene på din computer, vil du sandsynligvs kunne se

Så vil jeg holde mig fra at dele ud, det går jo ikke at nogen kommer efter
mig

Kim Larsen

Fra : Kenneth K.

Dato : 27-12-03 20:04

> [...]
> lidt af et arbejde at først finde ud af hvilke fonte jeg vil have, og så
> finde dem på skiven, kopiere dem over på harddisken og så installere dem

Adobe Type Manager er det du leder efter. Den kan holde styr på rigtig mange
fonte og du kan installere/afinstallere dem efter behov.

Mvh,
Kenneth

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-12-03 21:12

> [...]
mange
> fonte og du kan installere/afinstallere dem efter behov.

Tak for hjælpen

Kim Larsen