Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vinkel til kamera/flash
Fra : Peter Andersen

Dato : 27-12-03 01:52

Hvor køber man en 90 grader vinkel der kan skrues på bunden i kameraet og
med en 90 grader vinkel hvor på enblitz kan skrues på? Den skal altså ha 2
skruer af samme type som dem der normalt skrues i bunden af kameraet. Jeg
skal bruge den til ETTL flash så det nytter ikke noget den har en indbygget
sko eller holder til en sådan med PC sokkel.

Hvis den ikke kan købes så er det et rimelig nemt selvbygger projekt, men
hvis den nu findes for 149kr så er det bedre

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Jack L.

Dato : 28-12-03 17:16

Peter Andersen wrote:

> Hvis den ikke kan købes så er det et rimelig nemt selvbygger projekt,
> men hvis den nu findes for 149kr så er det bedre

Tænker du på en "bracket"? Du må da gerne forklare lidt hvordan det kunne
gøres?

Jeg kan tænke mig frem til at man kan købe de dér L-formede metaldimser som
man bruger til at lave hylder med. Så kan man vel anskaffe sig en plade som
matcher blitzens kontakt i størrelse og med en ledning fra pladen til
kameraets hotshoe skabe kontakt. Det æstetiske er ikke meget for at prale
om, men mon det vil virke?

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen