Altid crash.log ved genstart
Fra : Storm

Dato : 26-12-03 23:41

Tilsyneladende betyder det ikke noget, men det undrer mig: Når jeg er
væk fra min mac lukker jeg ned så genstart kræver log-in - ren og skær
paranoia og måske hjalp det ikke alligevel hvis den blev stjålet.

Men når jeg starter den op igen kommer den altid med en crash.log der
siger :

Command: Unknown
PID: 403

Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
Codes: KERN_INVALID_ADDRESS (0x0001) at 0xc0000000

samt mere af samme slags om crashede tråde.

- Prøver den at fortælle mig noget tror I?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Lone Schmidt

Dato : 27-12-03 01:27

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Codes: KERN_INVALID_ADDRESS (0x0001) at 0xc0000000
>
> samt mere af samme slags om crashede tråde.
>
> - Prøver den at fortælle mig noget tror I?

Hej Nina

For mig at se, så har den virkelig noget på hjertet!

Men hvad, ved jeg ikke, der må de kloge hoveder på banen

Godt, varmt og barmhjertigt nytår til alle
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Storm

Dato : 27-12-03 16:01

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> For mig at se, så har den virkelig noget på hjertet!
>
> Men hvad, ved jeg ikke, der må de kloge hoveder på banen

Faktisk følges den altid med en console.log, men det gør crash.logger
måske altid. console.loggen siger at jeg har:
WindowServer[168]: CGXGetWindowProperty: Invalid window 0

derefter MenuCracker
(c)2002 <James_007_bond@mac.com>

Det lyder lidt skummelt - men jeg overlever, mens jeg venter på 10.3.

> Godt, varmt og barmhjertigt nytår til alle

I ligemåde

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-12-03 16:08

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> derefter MenuCracker
> (c)2002 <James_007_bond@mac.com>
>
> Det lyder lidt skummelt - men jeg overlever, mens jeg venter på 10.3.

Du skulle vel ikke ha' installeret denne på et tidspunkt:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18022&vid=120747

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Storm

Dato : 27-12-03 16:24

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Du skulle vel ikke ha' installeret denne på et tidspunkt:
>
> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18022&vid=120747

Jooh, højst sandsynlight.

Hvordan er det jeg fjerner programmer som i System Preferencer ligger
under "Other" som ikoner men som ikke eksisterer på min mac mere.
Måske er det her der bliver bedt om opstart af et program jeg ikke
bruger mere?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-12-03 16:49

> [...]

> under "Other" som ikoner men som ikke eksisterer på min mac mere.
> Måske er det her der bliver bedt om opstart af et program jeg ikke

Prøv at kigge i /Library/PreferencePanes eller
~/Library/PreferencePanes.

Fra : Storm

Dato : 27-12-03 17:17

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> ~/Library/PreferencePanes.

Tak, der var her de lå - nu er de slettet.
Efter en genstart har jeg ikke det problem mere, men istedet (måske var
de der også før) får jeg i console.log:

2003-12-27 17:05:16.723 activateSettings[392] CFLog (0):
CFPropertyListCreateFromXMLData(): plist parse failed; the data
is not proper UTF-8. The file name for this data could be:
com.apple.universalaccess.plist --
/Users/ninastorm/Library/Preferences/
The parser will retry as in 10.1, but the problem should be
corrected in the plist.

og hele 5 gange:

Dec 27 17:06:12 Nina-Storms-Computer WindowServer[171]:
CGXDisableUpdate: Updates disabled by connection 0xb503 for over
1.000000 seconds

sådan lidt af nysgerrighed - hvorfor siger den mon det?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-12-03 18:39

> [...]

> com.apple.universalaccess.plist --
> /Users/ninastorm/Library/Preferences/
> The parser will retry as in 10.1, but the problem should be

Prøv at smide den pågældende fil ud. Der er åbenbart noget galt med
plist-filen til Universal Access/Universel Adgang.

> [...]
> 1.000000 seconds
>
> sådan lidt af nysgerrighed - hvorfor siger den mon det?

Det er, så man siger, et godt spørgsmål!

Fra : Storm

Dato : 27-12-03 20:09

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Prøv at smide den pågældende fil ud. Der er åbenbart noget galt med
> plist-filen til Universal Access/Universel Adgang.

Ja, der var noget galt. System Preferences crashede når jeg gik ind i
Universal Access. Det er nu kureret - tak for det.

> Det er, så man siger, et godt spørgsmål!

Nu er det kun noget jeg bemærker fordi jeg har haft maskinen genstartet
oftere end normalt (jeg gør det meget sjældendt). Jeg tænkte bare at det
kunne skabe fnidder nogle steder i systemet, så når jeg nu havde tid til
at reparere lidt så kunne jeg jo gøre det.

Lidt har jeg jo fået fikset - tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen Nina Storm