Andet multimedie
bentjuul 3670
Batch til automatisk "resize" af billeder
Fra : Allan Koch

Dato : 26-12-03 23:42

Hej NG,
Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg får lavet en Batch eller
noget som kan "resize" alle billeder i en folder.
Da jeg altid tager billeder med max. opløsning, ønsker jeg at lave en form
for automatisering, som kan "resize" alle billeder i en folder til en mindre
størrelse, som er mere egnet til foto arkiv der skal bruges på hjemmeside.
Processen skal også helst gemme filen under et andet navn, f.eks. blot at
tilføje et enkelt tegn til fil navnet for at det er anderledes end det
oprindelige.
Jeg har Adope Photoshop / og Adope Image Ready ver. 7 som jeg ønsker at
benytte
hilsen
Allan

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-12-03 02:19

Allan Koch skrev:

> Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg får lavet en Batch
> eller noget som kan "resize" alle billeder i en folder.

Prøv at følge denne tutorial:
<http://www.apple.com/creative/resources/ttphotoshop/627droplet.html>
(Kræver at du har QuickTime installeret).

> Jeg har Adope Photoshop / og Adope Image Ready ver. 7 som jeg
> ønsker at benytte

Ovenstående link handler om Adobe ImageReady. Det kan dog også laves
i Photoshop.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-12-03 02:23

Thomas Madsen skrev:

> Det kan dog også laves i Photoshop.

Lige bortset fra det med at lave Actions ud fra History-paletten
forstås. Det glemte jeg lige at nævne.

Madsen.

Fra : Allan Koch

Dato : 28-12-03 19:22

Hej Thomas,
Tak for link, det var en fin link og god info.
Til "emj" jeg køre XP prof. men kan nu ikke få nogen resize fasilitet frem
ved højre klik
Allan

Fra : emj

Dato : 28-12-03 19:50

On Sun, 28 Dec 2003 19:21:52 +0100, "Allan Koch" <allan@koch.dk>
wrote:

>Til "emj" jeg køre XP prof. men kan nu ikke få nogen resize fasilitet frem
>ved højre klik

OK, jeg trode at alle med xp havde installeret Powertoys til XP

http://tinyurl.com/36n

Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 27-12-03 11:04

On Fri, 26 Dec 2003 23:41:54 +0100, "Allan Koch" <allan@koch.dk>
wrote:

>Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg får lavet en Batch eller
>noget som kan "resize" alle billeder i en folder.

Det kan Winxp klare, hvis du bruger det.
Marker de billeder der skal resizes og højreklik.

HIlsen emj