Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lagering af billeder på svcd
Fra : Hjerrild

Dato : 26-12-03 21:42

Hej Gruppe
Jeg vil gerne lave en billed cd.til fremvisning på tv via dvd, med menu så
man kan vælge hvilke billeder man vil se f.eks.
"Sommerferie 2003" så man er fri for at bladre 100 billeder igennem inden
man kommer til
Sommerferie billederene jeg har prøvet at oprette en svcd i nero med menu
men den opretter en
menu for hvert enkelt billed og det var jo ikke meningen.
Eller der er måske nogen der har en ide til et andet pogram hvor man kan
lave billed cd`er
Hvis jeg kan få lidt hjælp her vil jeg blive glad.
På forhånd tak.
Lars

Fra : Lars B-Osa

Dato : 26-12-03 22:07

Hei!
Har testet ut ulike løsninger. Og har falt ned på å bruke et
videoredigeringsprogram.- Legger da bildene inn og rendrer til slutt en
videosnutt av dette. Fordelen er at man kan velge ulike filformater (Pakke
filen mpeg, avi, dv etc. ). Få filmen ut på ulike typer medier; dv, vhs,
dvd, cd. web.. Lengden bildene skal vises kan settes standard, ulike typer
overganger, bildeserier kan da også vises nesten som "film" Raskt å lage.
Håper dette kan være til hjelp.
MVH
LBO

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-12-03 01:42

"Hjerrild" <klsm@stofanet.dk> wrote in

> Eller der er måske nogen der har en ide til et andet pogram hvor man kan
> lave billed cd`er

Ulead DVD PictureShow synes jeg er rigtig godt til formålet. Desværre er
det ikke gratis. Men jeg synes det er prisen værd. Det er nemt at bruge og
det virker fint på de afspillere jeg har smidt skiven i. (Pioneer, Denver,
Samsung, Kiss)

Hvis ikke du vil betale, kan det også lade sig gøre at finde vejledninger i
hvordan man kan gøre uden at have brug for programmer som DVD Pictureshow.
Jeg mener i hvert fald jeg har set en på www.vcdhelp.com.

Mvh.
Flemming