Leje af Bil fra DK til Frankrig
Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 26-12-03 20:56

Hej Ng..

Jeg skal sammen med 3 andre flytte til Frankrig (Troyes) midt i Januar.. Vi
har tænkt på at leje en bil i DK og så aflevere den i Frankrig..

Er det noget der (økonomisk osv.) kan anbefales eller skal vi se os om efter
en anden rejseform ??

MVH
Nikolaj

Fra : Eivind

Dato : 27-12-03 22:56

Hejsa.

Jeg har tidligere henvendt mig til de store biludlejningsfirmaer, og hørt om
de havde en bil der skulle køres til udlandet på det tidspunkt. Hvis de
havde, var det ganske gratis, men man forpligtede sig til at levere bilen
indenfor en bestemt tid. Det kaldes for en transfer......men jeg er ikke
klar over om de stadig benytter sig af det. Men prøv at ringe til en af dem
og hør ad. Det koster da i hvert fald heller ikke meget. Ellers, god tur.

Eivind

Fra : knap

Dato : 28-12-03 03:42

hvilke udlejningsbureauer??

Bj

Fra : Pro

Dato : 28-12-03 11:39

Det er også relativt billigere at leje bilen i Flensborg,....du kan bestille
den i danmark ved eks. www.avis.dk...kontakt den internationale afd., du får
10-15% rabat hvis du har SAS Eurocard eller AVIS kort som koster ca. 100 kr.

Fra : Søren Blom

Dato : 28-12-03 19:52

"Pro" <No_Spam_Mail@msn.com> skrev
> Det er også relativt billigere at leje bilen i Flensborg,....

Korrekt, men du glemmer lige en ting, nemlig at Nikolaj ønsker at aflevere
bilen i Frankrig, så snart man ikke ønsker at aflevere bilen der hvor man
har lejet den, ryger det billigere. Da udlejningsselskabet jo skal have sin
bil hjem på en og anden måde, hvilket kunden som stillet bilen et fremmede
sted kommer til at betale for.

Løsningen må være at finde nogen som skal have en bil kørt fra Danmark til
Frankrig når tiden er for at Nikolaj selv skal der ned.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 29-12-03 09:02

> [...]
>
> Løsningen må være at finde nogen som skal have en bil kørt fra Danmark til
> Frankrig når tiden er for at Nikolaj selv skal der ned.

.....eller nogen som skal hjem fra frankrig.

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 29-12-03 14:21

Tak for svarene :)

Det ender med at vi flyver at der ikke rigtigt er overskud til at finde ud
af det med bilen !!

MVH
Nikolaj