PINLIGT!!!
Fra : Jesper Holm

Dato : 26-12-03 20:54

Undskyld den markante overskrift men jeg har et virkeligt
"pinligt" spørgsmål ang. definition af tekst med et stylesheet:

Hvordan giver jeg en tekst understegning i stylesheet'et med
tag'en font-weight??

Eksempel:

text {
font-weight: ???;
}

Normalt kan man jo bruge tag'en <u>tekst</u> i HTML-dokumentet
når teksten skal understreges, men hvad hedder det når det skal
stå i CSS og under font-weight???

På forhånd tak - og glædelig jul og godt nytår!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-12-03 21:05

Jesper Holm <holmidk2003@holm.mail.dk> wrote in

> Hvordan giver jeg en tekst understegning i stylesheet'et med
> tag'en font-weight??

Det kan man ikke, font-weight angiver "tykkelsen" på teksten.

Du skal bruge text-decoration:underline; istedet

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

Fra : Jesper Holm

Dato : 26-12-03 21:22

> Det kan man ikke, font-weight angiver "tykkelsen" på teksten.

Så lærte jeg minsandten noget nyt i dag! Jeg troede at man angav
om et element skal være fed, understreget eller kursiv med den kode...

> Du skal bruge text-decoration:underline; istedet

Jeg vidste også at man kunne bruge den men ville bare holde mit
stylesheet i den samme stil, idet jeg - forståeligt nok - bruger
font-weight til at angive fed skrift

Tak for dit hurtige svar!

Godt nytår / Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-03 21:12

Jesper Holm <holmidk2003@holm.mail.dk> skrev :

>Hvordan giver jeg en tekst understegning i stylesheet'et med
> [...]

Der er ikke noget tag, der hedder text, man sætter det på det
blokelement, hvor det skal være eller bruger en class til det.

Eks.:
p {text-decoration: underline; font-weight: 900}

med class, hvis det kun er noget der skal være anderledes.

..fed {text-decoration: underline; font-weight: 900}

understreget</span>og noget der ikke er</p>

Generelt er det en dårlig ide at bruge understregninger på
websider, da det som regel signalerer, at det er et link.
--
Knud

Fra : Jesper Holm

Dato : 26-12-03 21:29

> Generelt er det en dårlig ide at bruge understregninger på
> websider, da det som regel signalerer, at det er et link.

Jeg skal netop bruge understegningen til at angive at det "skulle
have været" et link, men det er blevet "disabled" og jeg bruger
derfor understregning og en grå farve til at angive noget der
"skulle have været" et link

Lyder også lidt kryptisk i mine ører, men det er et helt bevidst!

Men rigtig mange tak for din opmærksomhed på dette mulige problem
og tak for dit hurtige og ærlige svar!

Godt nytår / Jesper

Fra : Lobais

Dato : 26-12-03 23:25

> Der er ikke noget tag, der hedder text, man sætter det på det
> blokelement,
Eller et inline element.