Chikane fra overbo i ejerlejlighed.
Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 26-12-03 20:46

Hejsa..

Længere indlæg.....

Tja, det har jo været oppe nogle gange og jeg er nogenlunde bekendt med
reglerne for såvidt angår klagemuligheder.

Sagen er at vi i opgangen har en beboer som ikke kan opføre sig ordentligt.
Det er en pensionist som ikke har andet at tage sig til end at slå på
vandrør, hoppe i gulvet, spille højt osv. osv. osv...

Vi (undertegnede + frue) er på et tidspunkt blevet "anklaget" af overboen
for at være dem der larmede...!! he he... Det udløste en personlig klage
herfra og en klage underskrevet af hele opgangen (8 ud af de 9, hvor han er
den 9.)

Det udløste et noget skarpt brev fra ejerforeningen, som henstillede til at
denne larm ophørte og at såfremt det ikke var tilfældet, skulle vi uden
ophold klage igen.... Det er jo nu ved...

Men jeg ville spørge jer om noget.

Det vi nu oplever er ren chikane. Har en på 4 gang på 8 dage skyld i at
vores datter starter ud med et skrig af den anden verden netop som hun er
faldet i søvn. Det lader til at manden lytter efter hvornår de små fødder
ikke læggere trisser rundt og når der så er stille så går han AMOK på
vandrøret igen...Enten det, eller som for 2 min. siden hvor det lød som om
han spillede bowling ovenover vores datters værelse. Jeg skal ikke trætte
jer med lange historier, men bare konstatere at manden har fået klager fra
de 2 tidligere ejere i denne lejlighed også.

Vi er de eneste som har kunnet stable en klage fra hele opgangen på benene.

Jeg er nu rigtig ond i sulet og ønsker at vide om man kan politianmelde en
mand for chikane..?? Jeg har jo ikke konkrete håndgribelige beviser, men
jeg har opbakning fra stort set hele opgangen (nye ejere er kommet til) og
de kan jo bevidne at det er vanvittigt det han laver. På et tidspunkt troede
beboeren i stuen mf. at det var hans overbo i 1. mf. som larmede...
Synderen bor 2.tv. Bare lige for at give en idé om støjen...

Min kæreste har netop været deroppe og som sædvanligt åbner han ikke. Han
har på nær 1 gang aldrig åbnet, når der bliver ringet på.

Jeg har mange mange gode historier som jeg ikke skal trætte nogen med, men
bare høre om jeg har andre muligheder en vores ejerforening mht. til at få
dette stoppet...

Mvh.
Kristian

Fra : Andrew

Dato : 26-12-03 20:57

> [...]
> Det er en pensionist som ikke har andet at tage sig til end at slå på
> vandrør, hoppe i gulvet, spille højt osv. osv. osv...

Det lyder fanme øretæveindbydende! Har du ikke været fristet engang
imellem...
Er han psykisk syg, eller hvad? for det lyder rimelig sygeligt!

Håber du finder ud af en måde at få smidt ham ud og på en anstalt eller
noget! God vind!

Mvh Anders

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 26-12-03 21:14

--

Jo tak... Jeg har været i det røde felt så mange gange at jeg ikke har tal
på det.

Han er gammel bankmand som vist røg ind i noget alkohol-misbrug i
forbindelse med en mindre hjerneblødning. Jeg ved ikke hvad der sker for
ham, men den er helt gal...

Da det var på sit højeste hamrede han i gulvet hver nat med en hammer.
Hammeren gemte han under sin seng.

Det korte af det lange er at vores genbo bad om at komme ind i han lejlighed
for at høre hvor slemme vi var. Under påskud af at skulle lægge øret til
gulvet, kunne han se hammeren under sengen. Først sagde han at han var ved
at lave sin seng, derefter af han skulle sætte en skab op men måtte til
sidst se sig slået da han ikke kunne forklare det bræt der lå ved siden af,
fuldstændig smadret... Han påstod hårdnakket at det var os der larmede og at
vi endnu ikke var færdige med at flytte ind. Han var meget fortørnet over at
vi efter 5 måneder endnu ikke var færdige...!! Derfor måtte han jo gøre
opmærksom på sig selv, som han sagde....

Kæmpe nød !!

Mvh.
Kristian

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 26-12-03 22:00

On Fri, 26 Dec 2003 20:56:51 +0100, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

>Håber du finder ud af en måde at få smidt ham ud og på en anstalt eller
>noget! God vind!

Jeg har engang slukket for strømmen til vores nabo (øh, ikke til
naboen, men til lejligheden), som engang også var meget støjende. Det
hjalp - men om det var derfor, ved vi jo ikke...

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 26-12-03 22:09

> Jeg har engang slukket for strømmen til vores nabo (øh, ikke til
> naboen, men til lejligheden), som engang også var meget støjende. Det
> hjalp - men om det var derfor, ved vi jo ikke...

---

Ja, det har jeg tænkt på flere gange... det kunne være jeg skulle gøre det
næste gang han "ikke er hjemme" når jeg ringer på..

Fra : Gerner

Dato : 26-12-03 23:15

On Fri, 26 Dec 2003 22:00:20 +0100, Dan MOrtensen <listme@listme.dsbl.org> wrote
in dk.videnskab.jura:

>Jeg har engang slukket for strømmen til vores nabo (øh, ikke til
>naboen, men til lejligheden), som engang også var meget støjende. Det
>hjalp - men om det var derfor, ved vi jo ikke...

3. Fundats:
Formålet med gruppen er seriøs diskussion af juridiske emner.
Deltagerne opfordres til at begrænse deres svar til de områder
hvor de har konkret juridisk viden under en eller anden form,
herunder f.eks. uddannelse, praktisk arbejde eller personlige
erfaringer.

Ønskes ikke:
- ------------
Ukvalificerede svar på juridiske spørgsmål.

Indlæg baseret på personlige holdninger, moralske domme
eller rene gætterier.

--
Gerner
511WU/2392hrs

Fra : Gerner

Dato : 26-12-03 23:14

On Fri, 26 Dec 2003 20:56:51 +0100, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 27-12-03 00:16

> [...]
> - ------------
> Ukvalificerede svar på juridiske spørgsmål.
>
> Indlæg baseret på personlige holdninger, moralske domme
---

Noteret.
Håber ikke jeg har OT´et...

Mvh.
Kristian

Fra : Gerner

Dato : 27-12-03 13:38

On Sat, 27 Dec 2003 00:16:06 +0100, "Kristian Marquard Knudsen"
<knuden@tdcadsl.dk> wrote in dk.videnskab.jura:

>Noteret.

Du kan øverst i mit indlæg se hvem jeg henvender mig til. 2 ">>" betyder noget
vedkommende har citeret. Jeg har ikke henvendt mig til dig af åbenbare årsager.

>Håber ikke jeg har OT´et...

Dit spørgsmål er legitimt nok, det er svarerne jeg ikke mener overholder
fundatsen. Først når nogen citerer fra loven eller svar der overholder
fundatsen, vil svaret være kvalificeret.

Og dog, ejerlejlighedsloven § 8 handler i første opgang om de økonomiske forhold
der er mellem en ejer og foreningen om bla.a. fællsudgifter.

Loven giver en ejerforening ret til at vedtage en husorden. Den skal først og
fremmest regulere brugen af fællesarealerne men kan også bestemme vedrørende
husdyrhold og hvad dertil hører. Om den kan indeholde regulering af ejernes og
dennes husstands opførsel i deres egen lejlighed og bestemme hvad der sker ved
dårlig opførsel skal nok over et advokatkontor for at se om den går.
Der står ikke noget i loven om hvilke retsfølger det har ikke at overholde en
husorden.

Der findes en normalvedtægt for ejerforeninger og den er gældende hvis der ikke
er vedtaget noget andet og den så er tinglyst.

Normalvedtægten regulerer ikke andet end generalforsamling, bestyrelse,
tegningsret, grundfond, revision, og årsregnskab.

--
Gerner
511WU/2392hrs

Fra : Andrew

Dato : 27-12-03 22:40

> [...]
> - ------------
> Ukvalificerede svar på juridiske spørgsmål.
>
> Indlæg baseret på personlige holdninger, moralske domme

Hej Gerner

Jeg ser dig ret tit rundt omkring i alskens nyhedsgrupper og de eneste
indlæg du skriver er svar til folk, der er OT eller ikke overholder
"fundatsen". Jeg forstår simpelthen ikke at du gider bruge tid på det; det
lyder meget provokerende, det ved jeg, men: hvem tror du egentlig du er?

Hvis ALLE indlæg i NG'erne skulle overholde fundatserne til punkt og prikke,
så ville de da blive RØVhamrende kedelige. Det er da den hyggelige,
halv-offtopic snak i hjørnerne i forbindelse med et indlæg som jeg finder er
nyhedsgruppens charme.

Det er bare min mening !

Mvh Anders

Fra : Gerner

Dato : 28-12-03 00:00

On Sat, 27 Dec 2003 22:40:07 +0100, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>så ville de da blive RØVhamrende kedelige. Det er da den hyggelige,
>halv-offtopic snak i hjørnerne i forbindelse med et indlæg som jeg finder er

Du kan bruge en dk.snak gruppe til dine "charmerende" indlæg.

Denne gruppe havde IKKE disse bestemmelser fra starten, men folk i gruppen blev
trætte af inkompetente svar og "charmerende indlæg" som dem der er demonstreret
i denne tråd, og forresten i en masse andre tråde i denne gruppe.

Ændringer kom til efter en debat i dk.admin. Se i fundatsen hvorfor under

>4. Begrundelse for ændringen:
>Der har været en del indlæg der giver udtryk for personlige
>meninger og gætterier uden nogen baggrund i juridisk viden
>eller erfaring.

Denne gruppe er den eneste der har fået ændret sin fundats så svarerne skal være
kvalificerede.

Men det lader til at dem der var så fandens ivrige efter at få disse ændringer
ind i fundatsen er forsvundet eller det blot var komprimeret tarmluft.

--
Gerner
519WU/2423hrs

Fra : Henning Makholm

Dato : 28-12-03 00:02

Scripsit "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>

> [...]
> lyder meget provokerende, det ved jeg, men: hvem tror du egentlig du er?

Det er ikke til at sige. Det *virker* som om Gverners eneste mål er at
lave så meget støj og genere så mange mennesker som muligt. Nogen
mennesker finder det af uvisse grunde ustyrlig morsomt at kunne få en
masse andre til at bruge en masse tid på at skælde dem ud. Det bedste
råd er at ignorere ham; man bliver ikke klogere af at blive ved med
skrive, og han selv lader sig af princip ikke overbevise om
nogetsomhelst.

--
Henning Makholm "Al lykken er i ét ord: Overvægtig!"

Fra : Gerner

Dato : 28-12-03 04:32

On 27 Dec 2003 23:01:38 +0000, Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>råd er at ignorere ham; man bliver ikke klogere af at blive ved med
>skrive, og han selv lader sig af princip ikke overbevise om

Endnu mere røvhulsudflåd.
Når denne gruppe ikke virker efter hensigten så bare fyld den med mudder.

--
Gerner
519WU/2423hrs

Fra : karsten

Dato : 28-12-03 11:51

On Sun, 28 Dec 2003 04:32:09 +0100, Gerner wrote:
[snip]
> Endnu mere røvhulsudflåd.
> Når denne gruppe ikke virker efter hensigten så bare fyld den med mudder.
*plonk*

Fra : hahahahaha

Dato : 28-12-03 12:32

On Sun, 28 Dec 2003 11:50:57 +0100, karsten <karsten@spammesenseless.com> wrote
in dk.videnskab.jura:

>On Sun, 28 Dec 2003 04:32:09 +0100, Gerner wrote:
>[snip]
>*plonk*

En ret latterlig handling. Ret typisk for småhjerner.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 28-12-03 12:59

"hahahahaha" <duerlatterlig@ogdum.dk> skrev i en meddelelse
> En ret latterlig handling. Ret typisk for småhjerner.

Jeg vil nu mene at en latterlig handling er at forsøge
at skjule hvem man er, Gerner.

FUT sat til dk.snak.mudderkast da det er der dine indlæg
hører hjemme.

/Kenneth Iversen

Fra : Gerner

Dato : 28-12-03 18:02

On Sun, 28 Dec 2003 12:58:55 +0100, "Kenneth Iversen"
<no.valid.email.adress@for.you.duh> wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>
>"hahahahaha" <duerlatterlig@ogdum.dk> skrev i en meddelelse
>
>Jeg vil nu mene at en latterlig handling er at forsøge

Kan du mærke din hjerne blive mindre og mindre ?

--
Gerner
522WU/2436hrs

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 28-12-03 23:39

"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du mærke din hjerne blive mindre og mindre ?

Det er kedeligt som du ikke selv kan finde ud af at følge
både fundatser og follow up. Du har ellers ingen problemer
med selv at brokke dig når en person er OT.

Du mener åbenbart ikke at det er nødvendigt for dig
selv at følge de retningslinier der er på usenet men at
alle andre skal gøre det.

Dine indlæg er yderst uheldige, og sætter folk som virkelig
er interesseret i at holde et rent usenet, i et dårligt lys.

XFUT dk.admin.netikette
Jeg forventer at du følger FUT hvis du vil diskutere videre.
Hvis ikke så svar venligst ikke på denne post.

/Kenneth Iversen

Fra : Gerner

Dato : 29-12-03 01:04

On Sun, 28 Dec 2003 23:38:31 +0100, "Kenneth Iversen"

>"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse

>Det er kedeligt som du ikke selv kan finde ud af at følge
>både fundatser og follow up. Du har ellers ingen problemer
>med selv at brokke dig når en person er OT.

Tja når først mudderet begynder at flyve, så er fundatsen sat ud af spillet af
dem der starter. Du har med dit eget indlæg sat fundatsen ud af spillet.

>Du mener åbenbart ikke at det er nødvendigt for dig
>selv at følge de retningslinier der er på usenet men at
>alle andre skal gøre det.

Som skrevet oven har du selv valgt ikke at følge retningslinierne.

>Dine indlæg er yderst uheldige, og sætter folk som virkelig
>er interesseret i at holde et rent usenet, i et dårligt lys.

Det er skidt og kanel og spild af dk.admin brugernes tid, at foreslå ændringer
til denne gruppe og så ikke sørge for at de overholdes. Det sætter usenet i et
dårligt lys. Ikke at jeg påpeger de fejl der begås af folk der sender
ukvalificerede svar i gruppen.

>XFUT dk.admin.netikette
>Jeg forventer at du følger FUT hvis du vil diskutere videre.
>Hvis ikke så svar venligst ikke på denne post.

Du kan have en lort i den ene hånd og dine forventninger i den anden og de er
lige meget værd.

Tag fat i dem der spreder mudder først i gruppen, ellers er dine ord intet værd.

>/Kenneth Iversen
>
>How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
> [...]

525WU/2452hrs

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 29-12-03 01:50

> Tja når først mudderet begynder at flyve, så er fundatsen sat ud af spillet af
> dem der starter. Du har med dit eget indlæg sat fundatsen ud af spillet.

Jeg har begge gange jeg har besvaret dine indlæg sat FUT til anden
gruppe hvor de netop vil have været on topic. Den person som
bidrager til OT indlæg, er i øjeblikket, dig selv.

> [...]
> dårligt lys. Ikke at jeg påpeger de fejl der begås af folk der sender

Jeg mener bestemt at det er mere spild af til at skrive OT indlæg
i dk.videnskab.jura end at diskutere netikette i den korrekte gruppe.

> Du kan have en lort i den ene hånd og dine forventninger i den anden og de er
> lige meget værd.

Som du da kan sige det, Gerner. Ikke et under at du har et dårligt
ry på usenet.

> Tag fat i dem der spreder mudder først i gruppen, ellers er dine ord intet værd.

Det er jo netop det jeg gør, Gerner.
"Kan du mærke din hjerne blive mindre og mindre ?"
er bare et af dine postuleringer under denne tråd.

Det at du vælger ikke at følge FUT laver bare flere OT indlæg
i denne gruppe hvilket, som skrevet tidligere, ser ud som om at
du mener at retningslinierne for usenet gælder for alle andre
pånær dig selv. Det eneste du får ud af at opføre dig på den
måde er at du sætter dig selv i et dårligt lys. For ikke at nævne
at du risikere klager hos din udbyder og til sidst en lukning af
din konto.

XFUT dk.admin.netikette

/Kenneth Iversen

Fra : Gerner

Dato : 29-12-03 11:45

On Mon, 29 Dec 2003 01:50:06 +0100, "Kenneth Iversen"
> [...]

>gruppe hvor de netop vil have været on topic. Den person som
>bidrager til OT indlæg, er i øjeblikket, dig selv.

Med hvilken ret sætter du fut hid og did ?
Du har på alle måder selv skrevet OT ved at skrive dine indlæg i denne gruppe.

>Jeg mener bestemt at det er mere spild af til at skrive OT indlæg
>i dk.videnskab.jura end at diskutere netikette i den korrekte gruppe.

Nå er det nu blevet OT at henvise til fundatsen ?

>Som du da kan sige det, Gerner. Ikke et under at du har et dårligt
>ry på usenet.

Som skrevet (læser du det jeg skriver i det hele taget eller forstår du kun det
du selv skriver, hvilket vel også er en løgn) så har du med dine indlæg sat
usenet ud af spillet.

>Det er jo netop det jeg gør, Gerner.
>"Kan du mærke din hjerne blive mindre og mindre ?"
>er bare et af dine postuleringer under denne tråd.

Som svar til hvad ? Citer du blot de tilsvininger jeg svarer på, det lærer du
måske noget af. Ellers er du blot en quotefucker.

>Det at du vælger ikke at følge FUT laver bare flere OT indlæg
>i denne gruppe hvilket, som skrevet tidligere, ser ud som om at
>du mener at retningslinierne for usenet gælder for alle andre

Men de gælder for dig som skriver OT indlæg i denne gruppe ?

> [...]
>måde er at du sætter dig selv i et dårligt lys. For ikke at nævne
>at du risikere klager hos din udbyder og til sidst en lukning af

Du har ingen ret til at sætte fut.

fut dk.admin.mudderkast

>/Kenneth Iversen
>
>How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
> [...]

527WU/2460hrs

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 29-12-03 12:19

> Med hvilken ret sætter du fut hid og did ?

Jeg henviser til de korrekte grupper at diskutere i, for at
få et rent usenet, hvor posningerne passer til de respektive
grupper.

> Du har på alle måder selv skrevet OT ved at skrive dine indlæg i denne gruppe.

En henvisning til en korrekt gruppe er ikke hvad jeg vil kalde OT.

> Nå er det nu blevet OT at henvise til fundatsen ?

Det har jeg aldrig påstået. Men bl.a tilsvininger er OT i
dk.videnskab.jura og dem er der flere eksempler på
at du er kommet med.

> Som skrevet (læser du det jeg skriver i det hele taget eller forstår du kun det
> du selv skriver, hvilket vel også er en løgn) så har du med dine indlæg sat
> usenet ud af spillet.

Pjat.

> Som svar til hvad ? Citer du blot de tilsvininger jeg svarer på, det lærer du
> måske noget af. Ellers er du blot en quotefucker.

Som svar på en post hvor du forsøgte at skjule hvem du var.
På message ID´en kunne man så tydeligt se at det netop var dig.

Ud over det, hvis du mener at du bliver tilsvinet, gør det ikke
ligefrem bedre at du selv gør det samme. Det fortæller kun at
du ikke er bedre end "de andre", at du ikke er interesseret i at diskutere
og med dine argumenter er det vel heller ikke så underligt.

> Men de gælder for dig som skriver OT indlæg i denne gruppe ?

Jeg anser ikke en henvisning, til det rette sted at diskutere,
for at være en OT post.

> Du har ingen ret til at sætte fut.
>
> fut dk.admin.mudderkast

Det er den forkerte gruppe at henvise til. Dette er en diskution om
netikette og ikke om tilsvininger.

XFUT dk.admin.netikette

/Kenneth Iversen

Fra : Gerner

Dato : 29-12-03 17:29

On Mon, 29 Dec 2003 12:18:39 +0100, "Kenneth Iversen"
> [...]

>Jeg henviser til de korrekte grupper at diskutere i, for at
>få et rent usenet, hvor posningerne passer til de respektive

Jeg spurgte hvilken ret du havde til det. Kom nu, du er i en juragruppe, hvor
kravet til svar på spørgsmål er, at de skal være kvalificerede.

>En henvisning til en korrekt gruppe er ikke hvad jeg vil kalde OT.

Din henvisning fylder måske 1% af dit indlæg, resten er blot en masse brok over
at jeg ikke anser dine fut for lovlige. Samt en masse andet pladder.

>Det har jeg aldrig påstået. Men bl.a tilsvininger er OT i
>dk.videnskab.jura og dem er der flere eksempler på
>at du er kommet med.

Hvis du virkelig mener det så tag fat i dem der starter med de tilsvininger,
ikke mine modsvar. Eller for at dele sol og vind lige, så begge, men ikke dit
enøjede spil for galleriet.

>Pjat.

nå nå, nåhnej du er jo perfekt.

>Som svar på en post hvor du forsøgte at skjule hvem du var.
>På message ID´en kunne man så tydeligt se at det netop var dig.

Og hvorfor tror du så det var så tydeligt ? Jeg kunne sagtens have brugt en
remailer eller anden form for anonymatisering.

> [...]
>du ikke er bedre end "de andre", at du ikke er interesseret i at diskutere
>og med dine argumenter er det vel heller ikke så underligt.

Jeg bruger argumenter passende dem der kommer til mig. Som jeg har skrevet før,
giv dig i kast med dem der starter svineriet, men det tør du ikke.

>Jeg anser ikke en henvisning, til det rette sted at diskutere,
>for at være en OT post.

Som fylder mindre end 1% af dit indlæg. Resten er OT.

>Det er den forkerte gruppe at henvise til. Dette er en diskution om
>netikette og ikke om tilsvininger.

Så har du ikke forstand på hvad der er hvad, og du har stadig ingen ret til at
futte til nogen gruppe.

fut dk.snak.mudderkast.

Fra : Gerner

Dato : 28-12-03 21:48

> [...]

>råd er at ignorere ham; man bliver ikke klogere af at blive ved med
>skrive, og han selv lader sig af princip ikke overbevise om

Der var 484 indlæg om ændringen i dk.admin på 5 dage. Ikke et eneste fra dig, så
hvad er dit mål, bortset fra at sprede lort om andre ?

Man kan ved læsning af denne gruppe siden efteråret 2002 hurtigt konstatere at
formålet med ændringerne ikke har sat sit spor i gruppen.

Alle modstanderne af ændringerne fik ret hver især.

--
Gerner
523WU/2440hrs

Fra : Ove Kristensen

Dato : 26-12-03 23:07

"Kristian Marquard Knudsen" <knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det er en pensionist som ikke har andet at tage sig til end at slå på
> vandrør, hoppe i gulvet, spille højt osv. osv. osv...

Hej Kristian !

Hvis jeg var dig, så vil jeg tage kontakt til pensionistens sagsbehandler og
sætte denne ind i det du fortæller os, han/hun kan jo evt. komme ud en aften
og høre hvordan at det lyder.

Hvis dette er negativt, så ville jeg klage over den pågældende beboer til
det kommunale beboerklage nævn så der kan blive sat en stopper for chikanen.

Med venlig hilsen
fra
OveK.

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 26-12-03 23:17

> [...]
og
> sætte denne ind i det du fortæller os, han/hun kan jo evt. komme ud en
----
Jow tak... Han er vist førtidspensionist. Jeg ved sørme ikke om han
decideret har en sagsbehandler.

> Hvis dette er negativt, så ville jeg klage over den pågældende beboer til
> det kommunale beboerklage nævn så der kan blive sat en stopper for
chikanen.
---
Det er en ejerlejlighed, altså er det hans egen... Har det nogen
bestydning. Hvis ikke sender jeg bare en kopi af den nye klage sammen med
den gamle fra os og den fra hele opgangen. Der står det hele.

Tak..

Kristian

Fra : Rasmus

Dato : 27-12-03 02:20

"Kristian Marquard Knudsen" <knuden@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> bestydning. Hvis ikke sender jeg bare en kopi af den nye klage sammen med
> den gamle fra os og den fra hele opgangen. Der står det hele.

Teoretisk set kan han vel smides ud af sin lejlighed(også selvom han ejer
den)??

fra "Ejerlejlighedsloven"
§ 8. Hvis en ejer gør sig skyldig i grov eller oftere gentagen
misligholdelse af sine forpligtelser over for ejerforeningen eller et af
dennes medlemmer, kan ejerforeningen pålægge ham at fraflytte lejligheden
med passende varsel.

....og det er vel en forpligtigelse at overholde f.eks ejerforeningens
vedtægter?, eller er forpligtigelser kun rent økonomisk??

mvh
Rasmus

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 27-12-03 09:51

> [...]
>
> ...og det er vel en forpligtigelse at overholde f.eks ejerforeningens
> vedtægter?, eller er forpligtigelser kun rent økonomisk??

Hej Rasmus.

Det er korrekt. Vi havde held med at få ejerforeningens administrator til at
skrive til ham sidst. De skrev nemlig at de ville tage skridt til, at sætte
ham ud såfremt det ikke ophørte.

Nu har vi klaget igen og håber på konsekvens og at det ikke bare var varm
luft.

Mvh.
Kristian

Fra : Gerner

Dato : 27-12-03 13:47

On Sat, 27 Dec 2003 09:50:33 +0100, "Kristian Marquard Knudsen"

> [...]
>ham ud såfremt det ikke ophørte.
>
>Nu har vi klaget igen og håber på konsekvens og at det ikke bare var varm

Spurgte du hvilken ret de havde til det ? Iøvrigt skal enhvert tiltag for at
"smide folk ud" af deres ejerlejlighed over domstolene.

--
Gerner
511WU/2392hrs

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 28-12-03 17:19

> Spurgte du hvilken ret de havde til det ? Iøvrigt skal enhvert tiltag for
at
> "smide folk ud" af deres ejerlejlighed over domstolene.

--

Det er også den vej de har varslet...

Mvh.
Kristian