Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken blitz til Nikon 5400 ???
Fra : GRISEN

Dato : 26-12-03 19:15

Hvor begrænset er man, ved valg af blitz?
Er der forskel på en blitz til analog og digital kamera?

Har det nogen reel betydning om man vælger en blitz af det ene eller det andet mærke?
Hvis jeg kigger på Nikon, så er priserne ret høje.
Hvis jeg kigger på Produktguiden på www.akamera.dk, så er der både store og små priser.

Jeg er jo ikke super-erfaren, men synes ofte jeg har brug for bedre lys, end jeg kan få fra den indbyggede blitz på et digicam.
Hvad mister jeg ved at bruge 600-1200 på et Soligor eller Metz i stedet for at bruge 2-4 gange mere på et Nikon?

*
Jan

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-12-03 19:46

"GRISEN" <fjern_grisen@grisen.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad mister jeg ved at bruge 600-1200 på et Soligor eller Metz i stedet
for at bruge 2-4 gange mere på et Nikon?

Begge er gode navne, men du må præcisere dit ønske lidt bedre.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Fra : GRISEN

Dato : 30-12-03 02:07

On Fri, 26 Dec 2003 19:45:56 +0100, "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

>Begge er gode navne, men du må præcisere dit ønske lidt bedre.

Hvad skal jeg præcisere?
Til en start vil jeg bare vide, om der er forskel på en blitz til analog og digital kamera?
....og om der er nogen grund til at smide flere tusinde kroner efter en blitz?

Pt. har jeg manglet den indendørs til diverse almindelige billeder af venner, familie og diverse sager.
Når jeg først får købt en blitz vil den formodentligt blive brugt til alt....

*
Jan