Passat 2,5 TDI V6 erfaringer
Fra : Henry

Dato : 26-12-03 18:48

Hej

Jeg har forelsket mig i en Passat 2,5 TDI, det er en knapt frikørt taxa fra
"landet" som er velholdt og indeholder alt hvad mit hjerte begærer.

Spørgsmålet er, jeg kører 25kkm pr. år, skulle man ikke kunne have den i
4-6, år dvs. jeg når 300 - 350kkm, uden de store problemer, jeg kører ikke
meget bykørsel og kører iøvrigt moderat så der er vel ikke meget slidtage. I
følge vognmanden er der lige skiftet knaster og vippearme, hvilket jeg synes
lyder underligt??

Er der nogle her der har erfaringer med en 2,5TDI?

Jeg har også kikket på en MB C250 TD men den bliver noget ældre da jeg
ellers ikke har råd til at købe den, dvs. den ville have rundet 300kkm. Jeg
synes at en passat er noget mere "frisk" end en MB.

mvh
Henry

Fra : Mark Sandberg

Dato : 26-12-03 18:57

"Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse news:3fec7431$0$9730

> Jeg har forelsket mig i en Passat 2,5 TDI, det er en knapt frikørt taxa
fra
> "landet" som er velholdt og indeholder alt hvad mit hjerte begærer.

Prøv at læse denne tråd: pris på frikørt taxa, oprettet den 21.12.2003
klokken 11:25 af Kim Bernhart.

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 19:06

> [...]
> meget bykørsel og kører iøvrigt moderat så der er vel ikke meget slidtage.
> følge vognmanden er der lige skiftet knaster og vippearme, hvilket jeg

Det er desværre ikke underligt, det er en sygdom som alle Audi/VW 2,5 V6 TDI
har.
Konstruktionen er simpelt hen for dårlig / lille.
Det er en dejlig vogn, men vær forberedt på at den fejl kan komme til at
koste penge.
Selvom vognmanden har fået skiftet stumperne er det kun et spørgsmål om tid
inden det sker igen. 60 - 90000 km er vist det normale.
Så vidt jeg ved laves det på kulance på værkstederne, men det er så en
forudsætning at alle service er overholdt og den rigtige olie er anvendt.

Hvis du bestemmer dig for at købe denne dejlge vogn kan du evt sikre dig at
topstykket bliver fixet inden du overtager vognen.
"Lige gjort" kan jo godt være 30-40000 km i en Taxa. Der er som sådan jo to
års reklamationsret på en reparation. Og VW vil så blive ved med at lave den
hvis den går i stykker inden 2 år. Forhør dig evt. på et VW værksted om hvor
mange gange de vil blive ved med at lave det.

Ellers også en dejlig vogn.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk