Placering af Postkasse
Fra : Stationsforstanderen

Dato : 26-12-03 16:50

Hej

Jeg har fået en ny postkasse i julegave og den skal jo sætte op. Men
hvordan er det nu reglerne er for placering af Postkasser ? Det skal jo nok
lige siges, at jeg bor på landet.

Mvh
Stationsforstanderen

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 26-12-03 19:36

Se her:

http://www.postdanmark.dk/index.jsp

VH Birgitte

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-12-03 19:41

"Birgitte Abkjær" <paogba@oncable.dk> wrote in message

> http://www.postdanmark.dk/index.jsp
>

> VH Birgitte

Det link kunne alle vist finde, men hvor står der noget om placering af
postkasser?

mvh
Preben

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-12-03 19:42
Fra : Stationsforstanderen

Dato : 26-12-03 20:54

Hej Allan

http://postdanmark.mondosearch.com/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=127&EXTRA_ARG=&
host_id=42&page_id=3015424&query=brevkasser

Tak for det gode link. Jeg skulle bare søge på det rigtige ord, "brevkasse"
istedet for "Postkasse".

MVH
Stationsforstanderen

Fra : Calle.

Dato : 26-12-03 20:24

Stationsforstanderen wrote:
> Hej
>
> Jeg har fået en ny postkasse i julegave og den skal jo sætte op. Men
> hvordan er det nu reglerne er for placering af Postkasser ? Det skal
> jo nok lige siges, at jeg bor på landet.

det kommer an på om hvor gammelt dit hus er, er det fra før 79, er der ingen
kram om postkasse

--
Calle

Fra : Calle.

Dato : 26-12-03 20:28

Calle. wrote:

> det kommer an på om hvor gammelt dit hus er, er det fra før 79, er
> der ingen kram om postkasse

eller er det 73, jeg kommer helt i tvivl nu

--
Calle

Fra : Chriz

Dato : 27-12-03 13:36

Det er 73. Men vil det sige at hvis mit hus er fra før 73, da skal
postmanden åbne lågen ude ved vejen, gå 20 m ned af min indkørsel og kaste
brevene ind af døren ? Eller skal postkassen også placeres ved vejen hvis
huset er fra før 73?

mvh
Christian

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-12-03 14:00

Chriz wrote:

> [...]
> postmanden åbne lågen ude ved vejen, gå 20 m ned af min indkørsel og
> kaste brevene ind af døren ? Eller skal postkassen også placeres ved

Jeg tror gerne Post Danmark vil have alle postkasser opsat som
beskrevet, men kan blot ikke kræve det for ejendomme opført tidligere
end 1973.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 27-12-03 20:35

Hej.

Jeg fik at vide at ALLE postkasser altid skal sættes op ved vejen efter de
regler der står beskrevet på Postdanmarks hjemmeside.
Eksisterende postkasser/brevsprækker på huse som er bygget før 1973 kan dog
blive siddende hvor de er, men hvis der skal sættes en ny postkasse op skal
det foregå efter de nye regler.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-12-03 20:45

Camilla W. Pedersen wrote:

> Eksisterende postkasser/brevsprækker på huse som er bygget før 1973
> kan dog blive siddende hvor de er, men hvis der skal sættes en ny
> postkasse op skal det foregå efter de nye regler.

Det er rent faktisk ikke det som står i reglerne.

Men jeg tror gerne at Post Danmark gerne vil have *alle* postkasser
opsat som beskrevet, og måske kan de få folk til at gøre det ved at
"snyde" lidt ...

Fra : Chriz

Dato : 27-12-03 21:40

Nåmen den værste eventuelle postkasse-sanktion man kan blive udsat for er
vel at blive bedt om at flytte den så, det er vel et forsøg værd at sætte
den på hustet da det er det jeg helst vil....... .

mvh

Christian

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-12-03 22:29

Chriz wrote:

> Nåmen den værste eventuelle postkasse-sanktion man kan blive udsat
> for er vel at blive bedt om at flytte den så, det er vel et forsøg
> værd at sætte den på hustet da det er det jeg helst vil....... .

Vi bor i et hus som er opført i 1970. Da vi flyttede ind for 3 år siden,
sad der en billig blikpostkasse på husets gavl, 2 m fra indgangsdøren.
Det er ca. 10-12 m fra indkørslen (der er ingen låge). Den skiftede jeg
ud med en tidssvarende af galvaniseret stål, placeret lige præcis hvor
den gamle sad. Vi har ikke fået nogen klager.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-12-03 23:23

"Chriz" <write_chriz@excite.com> skrev

> Nåmen den værste eventuelle postkasse-sanktion man kan blive udsat for er
> vel at blive bedt om at flytte den så, det er vel et forsøg værd at sætte
> den på hustet da det er det jeg helst vil....... .

Nej, det værst tænkelige er, at du kan blive pålagt selv at hente din post
på posthuset. Men er huset fra før 1973, vil det - som andre allerede har
anført - ikke ske.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin