ny mp3 tråd :)
Fra : Michael Holm

Dato : 26-12-03 14:54

Jeg har sat iTunes til at importere i AIFF (ser nu lige at jeg skal
sætte den til AAC, det ser bedre ud..) anyway når jeg så vælger at
iTunes skal lave en mp3 CD, så laver den jo ikke filerne om... kan
iTunes kun lave cd'er i det det enklte nummer er importeret i ?

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-12-03 22:38

In article <1g6kx4h.o96ur1pmynkmN%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com>,
Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> anyway når jeg så vælger at
> iTunes skal lave en mp3 CD, så laver den jo ikke filerne om... kan
> iTunes kun lave cd'er i det det enklte nummer er importeret i ?

Hejsa

Hvis jeg forstår dig ret vil du gerne lave dine AIFF filer om til Mp3?
Okay, du starter med at sætte iTunes til at importere i Mp3-kodning i
indstillinger.
Så markerer du den eller de AIFF filer du vil konvertere.
I menubjælken øverst vælger du "Avanceret" og i undermenuen "konverter
det valgte til Mp3"
Og så går det helt af sig selv
Bagefter kan du så sammensætte en spilleliste af de nye Mp3 filer og
brænde dem.

Venligst, Ann Rudbeck

Fra : Michael Holm

Dato : 26-12-03 23:29

Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> wrote:

> [...]
> det valgte til Mp3"
> Og så går det helt af sig selv
> Bagefter kan du så sammensætte en spilleliste af de nye Mp3 filer og

tak!
det er bare ikke helt smart af iTunes, for så har man pludslig 2 af alle
de nummer man ville havde brændt og man skal tage info på det enklte nr.
i iTunes for at se hvilken en at dem der er mp3 hvis man vil slette
dubletten bagefter.. og det fylder jo altsammen

ville være fint hvis man kunne havde sin import stående på AAC og når
man klikkede på mp3 cd under "Burnining" så konverteret den uden at lave
dublet...

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 26-12-03 23:51

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> i iTunes for at se hvilken en at dem der er mp3 hvis man vil slette
> dubletten bagefter.. og det fylder jo altsammen

havde præcist dette problem forleden dag - og fandt løsningen:

Edit/View Options - sæt hak i Kind

Nu vises der i en spalte i vinduet om det er AIFF, MP3 eller AAC eller
whatever. Du klikker øverst i spalten, så numrene bliver ordnet efter
kodningen, og sletter alle de overflødige på en gang.

Ikke helt så simpelt som hvis den bare konverterede - men næsten ...

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Michael Holm

Dato : 27-12-03 11:45

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> havde præcist dette problem forleden dag - og fandt løsningen:
>
> Edit/View Options - sæt hak i Kind

Dooh, det burde jeg jo havde set, tak :)

> [...]
> kodningen, og sletter alle de overflødige på en gang.
>
> Ikke helt så simpelt som hvis den bare konverterede - men næsten ...

måske i iTunes 4.5 ?! :)