Utæthed i fladt tag ?
Fra : Madsen

Dato : 26-12-03 13:57

Hejsa

Som følge af den megen regn og de ikke særligt
vinteragtige temperaturer har jeg opdaget at mit
tag lækker. :o\

Det er ikke særligt meget, kun et par dråber i
minuttet, men det er træls alligevel og jeg vil
selvfølgelig have gjort noget ved det.

Jeg ved ca hvor utætheden er, for lige der hvor
det drypper har taget sat sig, så der konstant er
en vandpyt når vejret er fugtigt.

Jeg mener at have set forskellige ting som kan
smøres på tagpap for at tætne små utætheder,
men hvad er bedst, hvad er billigst og kan det
overhovedet gøres nu, eller skal det vente til
foråret ?

Hvor får man billigst fat i sådan noget stads ?
( Julen har tømt min tegnebog )

På forhånd tak for hjælpen

mvh Madsen

Fra : Michael Frandsen

Dato : 26-12-03 14:25

du kan i de fleste byggemarkeder få noget tagtæt som du kan smøre på i alt
slags vejr, du skal bare feje vandet væk først, vi brugte det da vi i sin
tid satte en stålskorsten op og der ikke var helt tæt

Michael Frandsen
slet SUPER fra min mail adresse

Fra : Peter Schrøder

Dato : 26-12-03 14:41

"Madsen" skrev
> Jeg ved ca hvor utætheden er, for lige der hvor
> det drypper har taget sat sig, så der konstant er
> en vandpyt når vejret er fugtigt.

Det er ikke nødvendigvis dér taget er utæt.
Utætheden kan komme fra et ovenlys, sternbrædder
eller et helt andet sted. Vandet drypper hvor der er en
utæt lunke i plastfolien som danner undertaget.
Har du originale ovenlysvinduer ville jeg checke
dem først. Især kondens-render og afløbshuller
i alu-profilen skal checkes.

> [...]
> smøres på tagpap for at tætne små utætheder,
> men hvad er bedst, hvad er billigst og kan det
> overhovedet gøres nu, eller skal det vente til

Borup tagtæt er udmærket, men dyrt.
Og det fåes vist kun i 10 ltrs bøtter.
Men taget skal helst være tørt og varmt før det
er optimalt.

> Hvor får man billigst fat i sådan noget stads ?
> ( Julen har tømt min tegnebog )

Tja, du er ikke alene, hvis det er nogen trøst...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply