Openoffice.org
Fra : Dit navn

Dato : 26-12-03 12:05

Er det overhovedet muligt at få Openoffice.org til at køre på en
Mac OSX 10.1?

Mvh
Morten

--
SuSE Linux 8.2 and
Debian Linux for i386 and Alpha -o)

Fra : Morten Lehrmann

Dato : 26-12-03 12:18

Jeg skrev det oprindelige spørgsmål lige anonymt nok.

Der manglede lidt opsætning - det skulle være klaret nu

Mvh.
Morten

Fra : Per Madsen

Dato : 26-12-03 12:47

Dit navn <dinemail@eksempel.dk> wrote:

> Er det overhovedet muligt at få Openoffice.org til at køre på en
> Mac OSX 10.1?
>

> Mvh
> Morten

Har ikke prøvet på 10.1, men på 10.2, men mon ikke du kan. Download
Apple's window server X11 fra Apple's hjemmeside, så skulle du kunne.
Martin Bredthauer har lavet en god lille tutorial til hvordan man let
installerer OpenOffice:

http://www.info.apple.com/support/applecare_products/service/ipod_servic
e.html

Håber det lykkes

hmmm... , kan se her:
http://porting.openoffice.org/mac/ooo-osx_downloads.html

at det kræver 10.2, ihvertfald hvis du skal køre OpenOffice 1.0.3....

måske kan du finde et tidligere build der kan køre under 10.1...

--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 26-12-03 17:44

"Per Madsen" skrev 26.12.2003 12:47:

> Martin Bredthauer har lavet en god lille tutorial til hvordan man let
> installerer OpenOffice:
>
> http://www.info.apple.com/support/applecare_products/service/ipod_servic
> e.html

Hmmm. Er det det rigtige link??

/kristian

Fra : Per Madsen

Dato : 26-12-03 21:06

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:

> Hmmm. Er det det rigtige link??
>
> /kristian

Nope,- der gik vist glögg i den... Det rigtige er her:

http://www.bakkedraget16.jellingnet.dk/talent/openoffice/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-12-03 19:38

Dit navn <dinemail@eksempel.dk> writes:

> Er det overhovedet muligt at få Openoffice.org til at køre på en Mac
> OSX 10.1?

Det skulle jeg bestemt mene, og der er Aqua look på vej. Der er i
øvrigtkommet en OOo 1.1 på dansk. Ved ikke om der er lavet OSX-port af
den endnu.

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://www.akademiskopgavebank.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-12-03 23:56

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Det skulle jeg bestemt mene, og der er Aqua look på vej. Der er i
> øvrigtkommet en OOo 1.1 på dansk. Ved ikke om der er lavet OSX-port af
> den endnu.

1.1 er endnu ikke kommet til OS X... og jeg tror vi kommer til at vente
lidt endnu.< http://porting.openoffice.org/mac/build_11_X11.html>

Mht. Aquaficeringen (forstået som et ægte Cocoa program) så går der
meget lang tid. Af en eller anden grund så har Mac projektet kaldet
neooffice ikke det moment som win/linux projekterne har.

< http://www.oreillynet.com/pub/wlg/2097>
< http://porting.openoffice.org/mac/macosx_todo_list.html>

Mht. installeringen af OOo 1.0.3 så har jeg som tidl. nævnt lavet en
lille tuturial (se link i min signatur), men den er ikke opdateret siden
Jaguar kom frem. Man kan bl.a. komme udenom ordbogsinstallation ved at
påføre OpenOffice installationen en såkaldt localizer fil. Se nederst på
downloadsiden <http://porting.openoffice.org/mac/ooo-osx_downloads.html>

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 27-12-03 00:20

Martin Bredthauer wrote:

> 1.1 er endnu ikke kommet til OS X... og jeg tror vi kommer til at vente
> lidt endnu.< http://porting.openoffice.org/mac/build_11_X11.html>

[snip]

Er der nogen som har kompileret 1.1 selv? Jeg har overvejet det, men der
står desværre på OOo's hjemmeside at man skal vente en rum tid på et
kompilere al koden. Jeg har endnu ikke haft denne tid (brugt min mac for
meget).

--Martin