15" PowerBook og digitalkamera
Fra : Kristian Storgaard

Dato : 26-12-03 01:58

Hej og god jul!

Jeg har lidt problemer med min 15" PB og mit digitalkamera (Sony DSC F717).
Når jeg har haft sat kameraet til Pben, tømt det for billeder og koblet det
fra igen (og husket at "ejecte" MemorySticken), så finder PBen ikke
kameraet, hvis jeg sætter et til igen. Jeg har prøvet med begge USB-porte og
et er ligegyligt. Det hjælper heller ikke at starte Image Capture eller
iPhoto.

Nogen der kender problemet og har en løsning?

/kristian
15" PB / 1,25 GHz / 512 MB ;-( / 80 GB / 10.3.2

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-12-03 09:52

On 2003-12-26, Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Nogen der kender problemet og har en løsning?
>
> /kristian
> 15" PB / 1,25 GHz / 512 MB ;-( / 80 GB / 10.3.2

Køb en USB 2.0 kortlæser. De koster 2-300 kr. Går hurtigere
med overførsel, og dem er der ingen problemer med. Bruger kun
at koble kamera til hvis computeren skal fjernstyre.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 26-12-03 11:21

"Povl H. Pedersen" skrev 26.12.2003 9:52:

> Køb en USB 2.0 kortlæser. De koster 2-300 kr. Går hurtigere
> med overførsel, og dem er der ingen problemer med. Bruger kun
> at koble kamera til hvis computeren skal fjernstyre.

Det er selvfølgelig en løsning, men ikke helt tilfredsstillende med en ny
computer og (næsten) ny computer. Det må jo være et softwareproblem, fordi
computeren kan se kameraet igen efter genstart og der er ingen problemer med
USBen eller kameraet i øvrigt - kun kombinationen.

I øvrigt er både kamera og computer USB2, så jeg tror ikke på
hastighedsforøgelsen

/kristian

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-12-03 11:58

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:

> [...]
> et er ligegyligt. Det hjælper heller ikke at starte Image Capture eller

Jeg har aldrig oplevet det med min TiBook 1 GHz og Canon PowerShot S45.
Jeg har aldrig tænkt over, at man skal ejecte kameraet. I stedet hiver
jeg blot USB-kablet ud af kameraet. Kan det være fordi, du ejecter
MemoryStick'en?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 26-12-03 12:49

> [...]
> Jeg har aldrig tænkt over, at man skal ejecte kameraet. I stedet hiver
> jeg blot USB-kablet ud af kameraet. Kan det være fordi, du ejecter

Det er fordi Canon kameraer ikke automatisk mountes som diske!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 26-12-03 17:40

"Henrik Münster" skrev 26.12.2003 11:57:

> [...]
> Jeg har aldrig tænkt over, at man skal ejecte kameraet. I stedet hiver
> jeg blot USB-kablet ud af kameraet. Kan det være fordi, du ejecter

Den brokker sig i hvert fald gevaldigt, hvis jeg ikke gør det (som at hive
en FireWire-disk ud, uden at ejecte den). Men jeg har faktisk ikke prøvet at
lade være efter jeg har skiftet computer (og til Panther). Det er et forsøg
værd)

/kristian

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-12-03 22:33

> [...]

> en FireWire-disk ud, uden at ejecte den). Men jeg har faktisk ikke prøvet
> at lade være efter jeg har skiftet computer (og til Panther). Det er et

Michael Tysk-Andersen har gjort opmærksom på, at der åbenbart er den
forskel, at et Canon ikke mountes som en disk, hvilket du så gør. Jeg
vidste ikke, der var den forskel, da det er mit første digitalkamera. Så
måske skulle du lade være med at prøve. Og tak til Michael Tysk-Andersen
for svaret.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-12-03 14:12

> [...]
> vidste ikke, der var den forskel, da det er mit første digitalkamera. Så
> måske skulle du lade være med at prøve. Og tak til Michael Tysk-Andersen

Jeg var nu heller ikke klar over at nogle digitalkamera modeller mountes
førend min svoger lige ville se nogle billeder fra sit olympus kamera.
Blæret var det at man ikke skulle insatllere drivere, mindre blæret var
det da computeren efterfølgende brokkede sig over at jeg hev stikket ud.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-12-03 22:29

> Blæret var det at man ikke skulle insatllere drivere, mindre blæret var
> det da computeren efterfølgende brokkede sig over at jeg hev stikket ud.

Jeg skulle nu heller ikke installere noget til mit Canon. Da jeg satte
stikket i kameraet, tændte kameraet, mens iPhoto åbnede på computeren og
gjorde klar til at hente billeder.
--
Henrik Münster
Esbjerg