Sexlegetøj
Fra : Mcisten

Dato : 23-12-03 12:54

Teoretisk - endeligt

Men køber jeg sexlegetøj til min kone på nettet, så er der vel fjorten
dages returret ?

Men kan man så risikere at købe noget der er brugt før ?

God Jul

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-12-03 13:01

Mcisten skrev:

>Men køber jeg sexlegetøj til min kone på nettet, så er der vel fjorten
>dages returret ?

Ja.

>Men kan man så risikere at købe noget der er brugt før ?

Ja - afprøvet før (for at være præcis).

--
Bertel

Fra : Tømreren

Dato : 23-12-03 14:30

> Ja.

> Ja - afprøvet før (for at være præcis).

Godt man ikke køber WCpapir online....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-12-03 22:21

Tømreren skrev:

>Godt man ikke køber WCpapir online....

Ved du ikke at wc-papir laves af genbrugspapir?

--
Bertel

Fra : Ulrik

Dato : 23-12-03 18:31

>Men kan man så risikere at købe noget der er brugt før ?
>
> Ja - afprøvet før (for at være præcis).

En gang SPRIT kan gøre underværker - hørt udtrykket SPRIT til udvortes brug !

Fra : Lars Raaby

Dato : 23-12-03 23:14

Mcisten skrev bl.a.:
> Teoretisk - endeligt
>
> Men køber jeg sexlegetøj til min kone på nettet, så er der
> vel fjorten dages returret ?

Ja selfølgelig. I ubrugt stand og orginal embalage.

> Men kan man så risikere at købe noget der er brugt før ?

Nej ikke hvis ovennævnte er overholdt

--
Lars

- nogen burde lave en FAQ/OSS

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-12-03 23:31

Lars Raaby skrev:

>Ja selfølgelig. I ubrugt stand og orginal embalage.

Begge dele er forkerte. Man har lov at afprøve en vare købt ved
fjernsalg uden at returretten falder væk, og der kan ikke altid
kræves at man returnerer i original emballage.

--
Bertel

Fra : Beeblebrox

Dato : 24-12-03 03:13

Bertel Lund Hansen wrote:
> og der kan ikke altid
> kræves at man returnerer i original emballage.

Jvf. praksis kan det kræves hvis det oplyses ved købet!

Vh,
Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-12-03 07:35

Beeblebrox skrev:

>Jvf. praksis kan det kræves hvis det oplyses ved købet!

Er det en praksis der er prøvet ved en domstol?

Jeg er bekendt med at mange butikker kræver original emballage,
men det er ikke sådan en *juridisk* praksis bliver til.

--
Bertel

Fra : Beeblebrox

Dato : 25-12-03 02:38

Bertel Lund Hansen wrote:

> Er det en praksis der er prøvet ved en domstol?
>
> Jeg er bekendt med at mange butikker kræver original emballage,
> men det er ikke sådan en *juridisk* praksis bliver til.

Kun i forbrugerstyrelsen såvidt jeg husker. Hvis det er vigtigt kan jeg
sikkert grave en kilde frem. Husker blot at der var en sag hvor sælger
havde gjort opmærksom på at den originale emballage var krævet; kunden
leverede tilbage uden.

Det var netkøb af monitor hvis ikke min hukommelse svigter mig! Artikel
på CW online.

Vh,
Claus

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-01-04 17:09

Bertel Lund Hansen wrote:

> Begge dele er forkerte. Man har lov at afprøve en vare købt ved
> fjernsalg uden at returretten falder væk, og der kan ikke altid
> kræves at man returnerer i original emballage.

Du kender godt undtagelserne for denne generelle ret til at returnere
varerne?
(§10 stk 2 nr 1-2 (special tilpasning og varer til brug i
husholdningen*) og §8** (om at varen ikke må miste sin salgsværdi)

*: Her tænker jeg på wc-papir udsagnet andet steds i tråden)
**: I §11 henvises til §8s regel om at man altså skal holde varen i
samme salgsværdi.
--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 24-12-03 11:51

"Mcisten" <mcisten@fjerndettesenat.dk> wrote in message
> Teoretisk - endeligt
>
> Men køber jeg sexlegetøj til min kone på nettet, så er der vel fjorten
> dages returret ?
>
> Men kan man så risikere at købe noget der er brugt før ?

Off topic, undskyld.

"I saw this place, just outside on Western.
A place that sells used erotica...think about it. Will they clean it? Who
cleans it? Are they licensed?
All these questions came to my head...
How used is it?
Who used it?