Mistænkt 2 og ulovlig handling, HJÆLP!
Fra : Mona

Dato : 25-12-03 08:36

Hejsa.

Så har jeg endelig fået Mistænkt 2, men jeg har allerede
problemer af teknisk art.

I første akt får jeg en fejlmelding, når jeg forsøger at afhøre
det første vidne. Programmet udfører en ulovlig handling og
lukker spillet.

Fejlmeddelelsen lyder:

Mistaenkt 2 forårsagede en undtagelse 10H i modul VPSCROLLMAP.X32
på adressen 017f : 02ba 38bc.
Indhold af registrene:
EAX=02d84d94 + en hel masse mere, der ligner dette!

Specifikation for PCen er:
WIN98, 128 RAM, 500 MhZ, grafikkort der kan vise 800x600, 16-bit
(men står indstillet til 1024x768, 32-bit).

Kan nogen her forklare mig, hvad den fejlmeddelelse handler om,
og hvordan vi får rettet fejlen, så jeg kan spille videre?

Jeg har været omkring hjemmesiden www.mistaenkt.com, for at se om
der var lagt en rettelse ud, men uden held.

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 27-12-03 16:33

"Mona" <mismo@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har været omkring hjemmesiden www.mistaenkt.com, for at se om
> der var lagt en rettelse ud, men uden held.

Hvilket lydkort har du?

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Mona

Dato : 27-12-03 19:58

"Rasmus Bertelsen" <dsl105035@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bsk8n3$1rj0$1@news.cybercity.dk...

> "Mona" <mismo@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

VPSCROLLMAP.X32

> Hvilket lydkort har du?

Øhh, jeg har kikket under Enhedshåndtering på Denne computer, og
fandt disse oplysninger under Enheder til lyd, video og spil:

Creative Sound Blaster AudioPCI 128 og
Creative Sound Blaster AudioPCI 128 Legacy Device.

Fortæller det dig noget (fornuftigt)?

Kan jeg slå op g se havd fejl 10H betyder?

Hilsen

Mona

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 28-12-03 00:01

> [...]
> Creative Sound Blaster AudioPCI 128 Legacy Device.
>
> Fortæller det dig noget (fornuftigt)?
>
> Kan jeg slå op g se havd fejl 10H betyder?

Nu er jeg ikke helt sikker men det ser ud som om der er 2 udgaver af
lydkortet installeret.
Desuden kan det også være at du kører i en for høj grafisk opløsning. Prøv
at skifte ned til 800x600 16bit.
Genstart så maskinen og prøv igen. Hvor gammel er computeren iøvrigt. Er det
en Pentium, Pentium Pro eller
Pentium 3 osv. Det kan du se ved at højreklikke på Denne Computer og trykke
på egenskaber.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-12-03 01:43

Rasmus Bertelsen wrote:

> [...]

Nej, men du kan slå op og se hvad en fejl 40 betyder

> Nu er jeg ikke helt sikker men det ser ud som om der er 2 udgaver af
> lydkortet installeret.

'Legacy Device' er en old skool Soundblaster emulering der er indbygget
i driveren til kortet.

Mona: bogstaverne "EAX" i fejlmeddelelsen leder mine tanker hen på 3D
lyd og Creative Labs lydkort. Jeg ved ikke om SBPCI128 understøtter EAX
lyd, men kan du ikke prøve at hente nogle nye drivere til dit lydkort
(her: http://www.soundblaster.com/ ), eller evt. kigge i indstillingerne
til Mistænkt 2 og se om ikke du kan slå "3D lyd" eller "EAX" fra i
spillet? Bare et skud i tågen herfra.

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : Mona

Dato : 30-12-03 13:56

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men du kan slå op og se hvad en fejl 40 betyder

Du får lige er virtuel næse-styver, din flab. *SMOK*

> [...]
indstillingerne
> til Mistænkt 2 og se om ikke du kan slå "3D lyd" eller "EAX"

Tak for din henvisning til siten. Det er vist også på tide jeg
får opdateret de drivere.

Jeg har modtaget et andet svar, som henviser til opdatering af en
fil, der fulgte med spillet, nemlig VPSCROLLMAP.X32
Den nye fil kan hentes her:
http://www.funware.dk/htm_sider/support.htm

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 30-12-03 17:26

Mona wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Du får lige er virtuel næse-styver, din flab. *SMOK*

lol

> [...]
>

> Jeg har modtaget et andet svar, som henviser til opdatering af en
> fil, der fulgte med spillet, nemlig VPSCROLLMAP.X32

Virker det så nu?

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : Mona

Dato : 03-01-04 22:58

> Virker det så nu?

Ja, det virker fortræffeligt, og vores virkelige verden har stået
stille i et par dage, mens vi har spillet på livet løs.

Men nu har vi jo problemer med at løse opgaven, men sådan SKAL
det jo være...

Mvh

Mona